העצומה של תושבי קרית היובל וחלק מהמתמודדים למועצת העירייה שחתמו עליה (צילומים: מטה מאבק התושבים, אורן בן חקון)
העצומה של תושבי קרית היובל וחלק מהמתמודדים למועצת העירייה שחתמו עליה (צילומים: מטה מאבק התושבים, אורן בן חקון)

3 מטר שטח פתוח לתושב – המאבק הירוק של תושבי קרית היובל נמשך

על פי תחשיבים שעשו תושבים בקרית היובל, שטח הגינות פר תושב בשכונה ירד מתחת ל-3 מטר פר תושב - שזה שטח המינימום אשר נקבע בתקנות מנהל התכנון כשטח הממולץ בפיתוח שכונות. על כן, הם החלו בקמפיין הקורא "לבנות בלי לאבד את הראש", והחתימו מתמודדים למועצת העירייה על עצומה בנושא

פורסם בתאריך: 18.2.24 08:38

היקפי הבנייה הגדולים בקרית היובל הם נושא שנמצא במחלוקת של שנים רבות בין עיריית ירושלים וגורמי התכנון לבין התושבים והמינהל הקהילתי. בשל המאבק המתמשך הזה – הוקמה למשל עמותת 'יובלים 2041' שמנסה להיאבק ולהילחם בציפוף היתר בשכונה וקוראת לגורמי התכנון השונים להשאיר קצת ריאות ירוקות ושטחים פתוחים בשכונה.

כחלק מהמאבק הזה – הכינו התושבים עצומה בנושא 'שטח הגינות פר תושב' והחתימו עליה את המתמודדים למועצת העירייה בבחירות הקרובות. על פי תחשיבים שונים שעשו תושבים בקרית היובל, שטח הגינות פר תושב בקרית היובל ירד מתחת ל-3 מטר פר תושב – שטח המינימום שנקבע בתקנות מנהל התכנון כשטח מומלץ בפיתוח שכונות.

בעצומה, שאותה הם החתימו בפנאל בחירות בהשתתפות שנערך בשבוע שעבר במכללת דוד ילין. לתושבים חשוב להדגיש – שעל פי תחשבים המאומתים שעשו – ניתן לבנות ולהוסיף בשכונות העיר מאות ואלפי יחידות דיור מבלי לרדת מתחת 3 מטר פר תושב, אך לטענתם – העירייה מתכננת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור וזאת כבר פגיעה באיכות החיים בשכונות.


כתב ההתחייבות לשמור על שטח פתוח פר תושב

כתב ההתחייבות לשמור על שטח פתוח פר תושב


העצומה שאותה הם החתימו נכתב:

"הבטחת סף מינימלי של שטח ציבורי פתוח לתושבי ירושלים
שטח ציבורי פתוח בסף הבית (שצ״פ סף בית) – הינם אותם גינות ופארקים שהינם עד 7 דקות הליכה ממקום המגורים.
על מנת לפתח שכונה איכותית התקן לשטח גינות ופארקים הללו (שצ״פ סף בית) הוא במינימום 3 מטר ״גינה״ פר תושב.

כיום מסתמן כי בחלק מהמתחמים בעיר (בעיקר איזורים הכוללים תוכניות פינוי בינוי) ישנה ירידה לסף של 2.5 מטר שצ״פ סף-בית פר תושב ואף פחות. זהו מצב הנחשב מתחת לקו האדום, מה שיוביל לשכונות צפופות ולא איכותיות.

אני, [שם המתמודד/חותם], כאשר אבחר ומתוקף תפקידי כחבר/ת מועצת העיר ירושלים, מתחייב/ת לעשות כל אשר בידי לאשר תוכניות בניה חדשות בירושלים אשר מובטח בהן שלא תחול פגיעה בסף המינימלי של שטח ציבורי פתוח (שצ״פ סף בית) לתושב, כפי שנקבע על פי התקן המומלץ בהנחיות מנהל התכנון.

אני מצהיר/ה את עמדתי בנושא זה — לא ניתן להמשיך באישור תכניות בניה אשר יפגעו באיכות חיי התושבים ושלא יאפשרו נגישות לשטחים פתוחים בקרבת הבית בכל רחבי העיר. אני מתחייב/ת לעשות כמיטב יכולתי, ולעבוד למען מציאת פתרונות אשר יאפשרו התפתחות עירונית ברת קיימא, תוך שמירה על איכות הסביבה על-פי התקנים המומלצים".

 

 

על העצומה חתמו, כאמור, המתמודדים שנכחו בפאנל הבחירות בהם גם סגני ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) ויוסי חביליו (האיחוד הירושלמי), חברי מועצת העירייה המכהנים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) ואדיר שוורץ (התעוררות) והמתמודדת יעל ענתבי (הליכוד).


יהודה בן יוסף חותם על העצומה

יהודה בן יוסף חותם על העצומה


סגן ראש העיר אריה קינג חותם על העצומה

סגן ראש העיר אריה קינג חותם על העצומה


יוסי חביליו ואדיר שוורץ עם העצומה

יוסי חביליו ואדיר שוורץ עם העצומה


קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)


בעניין זה יצוין כי על פי סקר שביעות רצון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמ באחרונה, ירושלים דורגה במקום אחרון מבין כל הערים כאשר מדד שביעות רצון התושבים מהשטחים הירוקים הוא הנמוך ביותר (ראו תרשים).


מתוך דוח שביעות הרצון של הלמ"ס

מתוך דוח שביעות הרצון של הלמ"ס


התושבים, חשוב לציין ולהדגיש, לא מתנגדים לבנייה ובוודאי שלא מתנגדים להתחדשות עירונית בשכונת קרית היובל ובירושלים בכלל – אך הם מבקשים שלא להעמיס עוד ועוד יחידות דיור בלי לחשוב על האדם שיצטרך להתגורר בשכונות רוויות המגדלים שבהן מיעוט של שטחים פתוחים. "התחדשות עירונית היא בבסיסה טובה", הם אומרים, "אבל היא לא יכולה להיות ללא מעצורים וללא מחשבה . כל דבר קיצוני הוא לא טוב. צריך איזון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רואי דהן

    למה שלא יציעו להפוך את כל החניונים בשכונה לפארקים ואת חצי מהרחובות לשדרות ירוקות כך שאחוז גדול יותר של השכןנה יהיה שטחים ירוקים פתוחים.
    במקום להתלונן כל הזמן שאין תשתיות, תיצרו תשתיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר