(צילום: אורן בן- חקון)
גשר המיתרים (צילום: אורן בן- חקון)

יד2: מחירי דירות ארבעה חדרים בעיר עלו בחמישה אחוזים ב-2017

מנתוני האתר לסיכום שנת 2017 עולה כי המחיר הממוצע לדירת ארבעה חדרים בעיר עמד בשנה החולפת על כ-2.6 מיליון שקלים לעומת כ-2.48 מיליון בשנת 2016. עוד מראים הנתונים כי ירושלים במקום החמישי בדירוג הערים היקרות בארץ

פורסם בתאריך: 1.3.18 11:06

במשרדי האוצר והבינוי מתגאים בשנתיים האחרונות בהעלאת היצע הדירות ברחבי הארץ, מה שעל פי מדדים שונים הוביל לירידה בביקושים ואף לירידה מסוימת במחירי דירות חדשות מקבלן, אולם מנתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2 לסיכום שנת 2017 עולה כי במרבית היישובים בארץ נרשמה דווקא עלייה במחירי דירות ארבעה חדרים – חדשות וישנות, כשהדבר תקף גם לירושלים.

מהנתונים, שפורסמו השבוע, עולה כי מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים בירושלים עמד בשנת 2017 על 2,603,981 שקלים, זאת לעומת מחיר ממוצע של 2,488,130 שקלים בשנת 2016, עלייה בשיעור של חמישה אחוזים.

כאמור, עלייה נרשמה במרבית היישובים בארץ, כשעליית המחירים הגדולה מכולן נרשמה בערים לוד ורמלה, שבהן נרשם שינוי של 10 אחוזים במחיר הממוצע של דירת ארבעה חדרים. עלייה משמעותית נרשמה גם בגבעתיים, רחובות, חדרה וכפר סבא (9 אחוזים). בתל אביב, אם תהיתם, עלה מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים ב-7 אחוזים – מ-3,403,431 שקלים בשנת 2016 ל-3,628,819 שקלים ב-2017.

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2,מציינת כי "הנתונים מראים כי מאמצי הממשלה בסוגיית מחירי הדיור טרם הצליחו להשפיע על מחירי הדירות במרבית היישובים בישראל".

 

עוד אומרת עופרים: "ניתן לראות כי גם בערים בהן שווקו אלפי יחידות דיור במסגרת פרויקטים של תוכנית מחיר למשתכן, כגון רמלה, אשקלון וכרמיאל, עדיין נרשמו עליות מחירים הנעות בין שבעה לעשרה אחוזים בשנת 2017. גם בהרצליה, שבה שווקו למעלה מ-1,200 יחידות דיור, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, נרשמה עלייה של ארבעה אחוזים בשנה החולפת".


ירושלים, מבט על בגין, דיור, בנייה, דירות, נדל"ן (צילום: יובל טבול)

(צילום: יובל טבול)


עופרים מוסיפה ונותנת תחזית לשנה הנוכחית וטוענת כי "במבט קדימה, אני מאמינה שמחירי הדירות ימשיכו לעלות השנה, גם אם באופן מתון יותר כתלות בהצלחת שיווק הפרויקטים של מחיר למשתכן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר