בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

בניגוד למגמה הארצית: ירושלים בצמרת רשימת הערים שבהן נבנות דירות 2 חדרים

מניתוח נתוני הלמ"ס שנערך על ידי אלדר שיווק עולה כי ירושלים מדורגת שנייה בארץ, אחרי תל אביב, כעיר שבה נבנו הכי הרבה דירות 2 חדרים בחמש השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 30.7.18 08:34

בניגוד למגמה הארצית לפיה לא נבנות דירות קטנות – נראה שבירושלים דווקא משקיעים בדירות 2 חדרים. מניתוח של נתוני הלמ"ס שנערך על ידי אלדר שיווק עולה כי רק שני אחוזים מהבנייה בישראל הם של דירות קטנות בנות 2 חדרים. מניתוח שערכה החברה עולה כי ירושלים מדורגת שנייה כעיר בה נבנו הכי הרבה דירות 2 חדרים ב-5 השנים האחרונות. לפי הניתוח בירושלים נבנו בתקופה זו 1620 דירות 2 חדרים. הראשונה ברשימה – תל אביב.

לפי הנתונים, בשנת 2017 נבנו בישראל 788 דירות בנות 2 חדרים בלבד – מדובר בירידה לעומת שנת 2016 בה נבנו 898 דירות 2 חדרים ולשנת 2015 בה נבנו 851 דירות 2 חדרים.



רשימת הערים שבהן נבנו בחמש השנים האחרונות דירות שני חדרים

רשימת הערים שבהן נבנו בחמש השנים האחרונות דירות שני חדרים


לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, "בישראל לא נבנות מספיק דירות קטנות לעומת הביקושים. בחינת הפילוח של מספר הנפשות במשקי הבית בישראל מעלה כי בשנת 2016 19% ממשקי הבית כללו נפש אחת, 24% ממשקי הבית כללו שתי נפשות, כלומר 43% ממשקי הבית בישראל כוללים עד 2 נפשות – רווקים ורווקות, גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות, משפחות חד הוריות ועוד. לאוכלוסיות אלו לא ניתן מענה במסגרת הבנייה החדשה בישראל".

כהן מדגיש כי "מרבית הדירות הקטנות בחמש השנים האחרונות נבנו בתל אביב ואחריה מדורגות בהתאמה: ירושלים, רמת גן, אשדוד, ראשון לציון , אשקלון, חיפה, רמלה, שורש ופתח תקווה. עם זאת העובדה שהדירות הקטנות נבנות בערים הגדולות אינה מהווה בשורה לאותן אוכלוסיות כי לרוב למרות שמדובר בדירות יחסית יקרות".


רוני צברי, בעלי חברת צברים (צילום: שירן כרמל)

רוני צברי, בעלי חברת צברים (צילום: שירן כרמל)


רוני צברי הבעלים של חברת צברים מקימת פרויקט היובל, פרויקט התחדשות עירונית בקרית היובל מציין כי "ירושלים היא עיר המורכבת מקבוצות שונות של רוכשים אליהם דירות 2 חדרים יכולות להיות רלוונטיות – קבוצה אחת היא הצעירים. בעיר יש הרבה מאוד סטודנטים שמחפשים להתגורר בדירה קטנה המתאימה לצרכיהם ולכן משקיעים רואים בכך הזדמנות טובה להשקעה. כמו כן גן מצמצמי דיור, שמכרו את הבית בפריפריה והחליטו לרכוש דירה בעיר, הם קהל היעד של דירות מסוג זה. הם כבר לא צריכים דירה גדולה, אלא חשובים להם יותר המיקום, איכות הבנייה, השירותים והמתקנים שהפרויקט מציע. קהל רוכשים נוסף שמתעניין בדירות הקטנות הוא תושבי חוץ או ישראלים אמידים, שרוצים שתהיה להם דירת נופש בעיר על קו החוף של תל אביב ויש להם את האפשרות לשלם על כך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר