(צילום: נועם קום)
(צילום: נועם קום)

מבחן רכב: הונדה סיוויק 1.0 Cmfort

קבוצת הרכב: משפחתית דרגת זיהום: 4 רמת בטיחות: 7 ארץ ייצור: בריטניה מחיר: 131,900 ₪

פורסם בתאריך: 19.9.17 17:38

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

תיאור: הסיוויק, הוותיקה כבר דור עשירי לדגם המשפחתי של הונדה. ב- 2017 מתחדשת לחלוטין ומשנה סגנון עיצובי שהופך לספורטיבי. הפלטפורמה חדשה וכך גם המכללים עם שני מנועי טורבו בנזין קטני נפח ותיבה אוטומטית רציפה. לבטיחות נוספו מערכות אוטונומיות לבלימה ולבקרת שיוט. רמת האבזור משופרת עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, מצלמת רוורס ועוד.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר שמספק 129 כ"ס ומומנט של 18.3 קג"מ. מערכת Stop & Go מנוע ידידותי בדרגת זיהום 4 , בתקן יורו 6.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT עם 7 הילוכים, מצב ספורט ומערכת להעברה ידנית באמצעות מנופים בגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכות התרעה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטומטית, וסטייה מנתיב לרבות מערכת עזר לשמירה על הנתיב. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מגביל מהירות חכם. מערכת זיהוי תמרורים, בלם חנייה חשמלי, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, איתות בבלימת חירום, חיישן תאורה, תאורת יום LED.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – ספורטיבי. החזית פורצת כאשר מכסה המנוע משתפל קדימה, בשילוב קווים חדים ובולטים בצדדים. נושק, לפנסי חזית צרים ופגוש אגרסיבי בשילוב כונס אוויר עליון ותחתון ומסגרות לפנסי ערפל.
הצד, ספורטיבי ובמבנה הצ'בק קופה. קווי זרימה בולטים בכתפיים ובסף התחתון. השמשות כהות והדלתות רחבות. קשתות הגלגלים מעובות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור, סגנון ספורטיבי, כאשר בגג בולטים אנטנת דולפין והספוילר, שמשה פנורמית רחבה וכהה וספוילר רוחבי. דלת המטען קמורה. הפגוש אגרסיבי בשילוב משטחים מרושתים, מחזירי אור וספוילר תחתון בגוון כסף.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

עיצוב פנימי – אלגנטי וספורטיבי. כאשר הגוון השחור בולט במיוחד. הפנל רחב ועמוק ומובנה בשני מפלסים. במרכזו, פתחי אוורור רחבים ומסך מולטימדיה רחב. פנל בקרת האקלים עם צג צר ושני כפתורי הפעלה סיבוביים. פנל ההילוכים מוצב על קונסולה במפלס גבוהה במיוחד, היוצרת בנוסף תחושה ספורטיבית. משענת יד רחבה ותא אחסון. לוח השעונים עמוק במבנה תלת מימד שמחולק לשלושה אזורים. גלגל ההגה

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

בעיצוב ספורטיבי. המושבים מרווחים והקדמיים אף במבנה ספורטיבי. התקרה גבוהה מלפנים ומשופעת מאחור. דפנות הדלתות מרווחות .
אבזור – מערכת מולטימדיה הנשלטת בגלגל ההגה כוללת: 8 רמקולים, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס, ניווט WAZE, גלישה מתבצעת מנקודה חמה בטלפון. המזגן עם בקרת אקלים. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומחוממות חשמלית, עם פנסי איתות. גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק. מושבים קדמיים מחוממים, גלגלי אלומיניום ומצלמת רוורס.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – עם הכניסה לסיוויק ניכרת תנוחת הישיבה הנמוכה, שליחת הרגליים לדוושות המרוחקות, ממש תחושה ספורטיבית, וכך גם בסביבת הנהג עם הגה ספורטיבי וקונסולה מוגבהת בין המושבים עליה ניצבת ידית ההילוכים הגבוהה. ההתנעה בלחיצת כפתור התנעה. נהמת המנוע נשמעת מחוסר בידוד שנראה במכוון, כיאה למכונית ספורטיבית. המנוע בנפח 1.0 בסך הכל גמיש ומייצר הספק של 129 כ"ס כיאה למכונית משפחתית אך קצת מאכזב כשמדובר במכונית בסטייל ספורט, שהציפיות ממנה להספק גבוה יותר. אם זאת, הביצועים די טובים הרבה בזכות הטורבו ותיבת ה- CVT הרציפה שכוללת 7 הילוכים, עם מצב ספורט והחלפת הילוכים ידנית במנופי ההגה. בתחום התנהגות הכביש, הסיוויק משביעת רצון. כאשר כיול המתלים בדרגה ממוצעת, המכונית מרוסנת ולא קופצנית. תחושת היציבות ניכרת. ההיגוי מדויק, קל לתפעול ורגישותו מתקשה עם עליית המהירות. מערכות הבטיחות, מקוריות ליצרן וכללות התרעות על אי שמירת מרחק לרבות בלימה אוטומטית. התרעה על סטייה מנתיב שמתבצעת ללא איתות, מתקבלת ויזואלית ופועלת אקטיבית בגלגל ההגה. בנוסף קימת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שבולמת ומאיצה אוטומטית. תנוחת הישיבה נמוכה ותואמת לנהיגה ספורטיבית. המרווח הפנימי יעיל לרגליים בזכות בסיס גלגלים ארוך וגם רוחב המושב האחורי מרווח לשלושה. רמת האבזור משופרת, היא כוללת מולטימדיה בהתקנה מקומית לרבות ניווט Waze שמחייב התחברות עם נקודה חמה. הנהיגה בסיוויק החדשה מעניקה תחושה ספורטיבית גם כשמדובר במכונית משפחתית.

יתרונות – ביצועי מנוע, דרגת זיהום, חסכוני בדלק, תיבת הילוכים רציפה, התנהגות כביש, רמת בטיחות, מערכות אוטונומיות, רמת אבזור, שימושיות , עיצוב ספורטיבי.
חסרונות – איכות חומרים, גלגל הגה ללא ציפוי עור, תנוחת ישיבה נמוכה, מפתח צר מאחור. מזגן ללא בורר טמפ' נהג-נוסע וללא פנסי ערפל.
סיכום – הסיוויק החדשה, מכונית משפחתית ספורטיבית, המתאפיינת בעיצוב ייחודי בקטגוריה הנפוצה בשוק הרכב. המנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר, יעיל וחסכוני. הביצועים טובים בייחס לנתוני המנוע. תחושת הנהיגה הספורטיבית היא שמייחדת את הסיוויק החדשה הן בעיצוב, ובתחושת הישיבה והנהיגה. בנוסף רמת האבזור משודרגת והמחיר שלה אטרקטיבי מתמיד, מה שהופך אותה לתמורה הולמת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר