(צילום: נועם קום)
(צילום: נועם קום)

מבחן רכב: פיג'ו 3008 Premium

קבוצת הרכב: פנאי שטח דרגת זיהום: 7 רמת בטיחות: 5 ארץ ייצור: צרפת מחיר: 174,900 ₪

פורסם בתאריך: 19.9.17 17:37

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

תיאור: 3008 הוא רכב פנאי שטח SUV של פיג'ו. הושק מחדש בשנת 2016 ומתהדר בעיצוב יוקרתי ואלגנטי שתואם לקו היצרן. ה- 3008 מצויד במנועי טורבו בנזין ודיזל ותיבת הילוכים אוטומטית יפנית. תחום הבטיחות מתקדם וכולל מערכות אקטיביות ומערכת התרעה לסטייה מנתיב, ורכב עוקף. רמת האבזור מקורית ואיכותית וכוללת מערכת מולטימדיה מתקדמת.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 165 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. מערכת דימום מנוע בעת עצירה – Stop & Start דרגת זיהום 4.
תיבת הילוכים – אוטומטית יפנית ,תוצרת AISIN,עם 6 הילוכים ומערכת להעברה ידנית באמצעות מנופי הפעלה בגלגל ההגה, בנוסף קיים מצב ספורט.

 

בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, בלם חנייה חשמלי, מערכת התרעה לסטייה מנתיב, התרעה ל-"שטח מת", הגה כוח בתגבור חשמלי, מראות צד עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים, מצלמת רוורס, חיישני חנייה קדמיים, חיישני גשם והחלפת אורות, גלגלי אלומיניום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

עיצוב חיצוני – יוקרתי ודינאמי. בחזית חרטום בולט ומכסה המנוע ארוך בשילוב פסי זרימה בולטים. הוא נושק עם כונס האוויר העליון בעיצוב אגרסיבי, המעוטר במסגרת ובפסי ניקל. פנסי החזית צרים ומלוכסנים לכיוון הכנפיים. הפגוש אגרסיבי ומשתלב בגריל הקדמי עד למכסה המנוע. בתחתית מובנה כונס אוויר, סף תחתון בציפוי כסוף ופנסי ערפל.
הצד, מדגיש את מבנה הקרוסאובר המהודר של דגם ה-3008. כאשר קו הגג מוטה לאחור, הוא מהודר מסגרת ניקל לאורכו. החלונות צרים והדלתות רחבות, בולטים בהם פסי זרימה ומגן פלסטיק בציפוי ניקל בתחתית. קשתות הגלגלים רחבות ומעובות עם ציפוי פלסטיק שחור. חישוקי האלומיניום מהודרים ובעצוב ספורטיבי.
מאחור- סגנון ספורטיבי, בגג קיים ספוילר בולט עם פנס בלימה, שמשה פנורמית צרה וכהה, דלת תא המטען רחבה במרכזה פנל פלסטיק מבריק בשילוב פנסים שמעוצבים ונמשכים לכנפיים. הפגוש מהודר בפס ניקל רחב, עם פלסטיק שחור ופנסי ערפל.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי. הפנל הקדמי בשילוב פלסטיק איכותי, אריגים ופסי כרום, מעוצב כקוקפיט בתא טייס. הפנל הקדמי, מובנה בשני מפלסים, העליון בהם רחב ועמוק במרכזו ניצב צג מולטימדיה. מתחת פתחי אוורור ומקלדת דמוי פסנתר לתפעול מערכת המולטימדיה. הקונסולה רחבה עם פנל ידית ההילוכים, כאשר הידית בעיצוב ג'ויסטיק, ומעוטרת במסגרת כרום. בהמשך קימת משענת יד רחבה עם תא אחסון עמוק שנפתח לצדדים. לוח השעונים צבעוני וצר, עם תצוגה דיגיטלית מודרנית. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי חדיש הוא קטום בשני הצדדים ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים ומהודרים, דפנות הדלתות מהודרות בשילוב אריג ופסי כרום. התקרה גבוהה.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

אבזור – מערכת מולטימדיה 8 אינץ מקורית ותומכת עברית, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB . דיבורית בלוטוס מקורית עם משטח טעינה אלחוטי, מזגן עם בקרת אקלים מפוצלת ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. חיישני חנייה קדמיים ומצלמת רוורס עם תצוגה מקורית. גלגלי אלומיניום. תא מטען נפתח חשמלית. גג שמש ווילון חשמלי. מושב נהג מתכוונן חשמלית.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.

(צילום: נועם קום)

(צילום: נועם קום)

מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים עם מומנט גבוה וזמינות כוח שמתקבלת בטווח קצר ובסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים יעילה ונוחה לתפעול בזכות ידית הילוכים מתקדמת ומנופי העברת הילוכים שמצויים בגלגל ההגה. לחיצה על מצב M קובעת את מצב החלפת ההילוכים לידנית. קיימת גם אופציה לנהיגה ספורטיבית שמשנה את יחסי העברה. התזמון בין פעולת המנוע לתיבת ההילוכים יעיל ומביאים לביצועים וחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, ההיגוי מדויק, המתלים בכיול ממוצע ומרוסנים והמכונית הדוקה לכביש. מערכות בטיחות אקטיביות יעילות לרבות מערכות עזר שונות. קימת מערכת מקורית להתרעת על סטייה מנתיב מקורית, שמתקנת בתחושה אקטיבית בגלגל ההגה. תנוחת הישיבה גבוהה שמעניקה שדה ראייה יעיל. הנדסת אנוש מעולה שמשפרת את איכות הנהיגה. רמת האבזור טובה עם מסך מולטימדיה מודרני שכולל פונקציות שונות כולל תמיכה בעברית. תפעולו מבוצע ע"י מקלדת מכנית איכותית ובמגע יד על גבי המסך. הביצועים, האבזור, העיצוב ואיכות החומרים המשופרת והייחודית כוללת בין היתר גלגל הגה קטן ולא עגול אך נוח ומיוחד. מעניקים נהיגה חווייתית בקרוסאובר החדש של פיג'ו.

יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות, אבזור משופר, איכות חומרים, הנדסת אנוש, עיצוב, פנימי, נפח תא מטען.
חסרונות – ללא מערכות בלימה אדפטיביות, ללא מערכת ניווט, רוחב מושב אחורי.
סיכום – ה- 3008 מתחדשת בעיצוב מודרני תוך דגש על איכות החומרים ותכנון פנים הרכב לנוחות הנהג והנוסעים. המנוע עוצמתי, חסכוני וידידותי לסביבה. התנהגות כביש משופרת ויציבה. רמות בטיחות ואבזור טובות, ומקבלתו תוספת של התרעה לסטייה מנתיב מקורית. בשילוב עם הנדסת האנוש מתקדמת ה- 3008 מעניקה חווית נהיגה. ללא ספק ה- 3008 עולה לפסגת קטגוריית הפנאי שטח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר