הפועל צריכה אותו. קרטיס ג'רלס (צילום: אורן בן חקון)
קרטיס ג'רלס (צילום: אורן בן חקון)

ג'רלס אחרי הניצחון על נהריה: "שמחים שכפינו משחק חמישי"

הגארד הצטיין עם 20 נקודות והוביל את הפועל לניצחון 72:74 על נהריה. המשחק החמישי והמכריע יתקיים ביום חמישי בארנה. פינאניג'אני: "הסדרה עוד לא גמורה"

פורסם בתאריך: 5.6.17 23:19

וואו. איזו דרמה קיבלנו הערב (שני) באולם בעין שרה, כשבסיומה הפועל מנצחת את המשחק 72:74 ושולחת את סדרת רבע הגמר למשחק חמישי ומכריע בארנה ביום חמישי הקרוב.

5 שניות לסיום המשחק, כשהפועל ביתרון נקודה, נשלח ג'רום דייסון אל הקו. הגארד דייק באחת משתי הזריקות בלבד וכל האדומים באולם בעין שרה כבר שיחזרו את הזריקה המטורפת של סקוטי הופסון במשחק הראשון בסדרה (שקבר כזכור שלשה אדירה עם הבאזר ונתן לנהריה את הניצחון). אלא שהאדומים למדו את הלקח, חנקו את הופסון ולא נתנו לו לקבל את הכדור, מה שהוביל לזריקה חסרת סיכוי של דרויין קיצ'ן ולחגיגות ארוכות של כאלף אוהדי הפועל ביציעים.

 

"אנחנו שמחים ומאושרים שכפינו משחק חמישי", אמר קרטיס ג'רלס שנבחר לשחקן המצטיין במשחק. "כעת אנחנו רוצים וצריכים לנצח לעיני הקהל שלנו".

המאמן סימונה פיאניג'אני הוסיף: "היינו קשוחים ושמרנו מצוין. כל אחד מהשחקנים נתן את כל מה שהיה לו. אנחנו שמחים שהצלחנו להביא את הסדרה בחזרה אלינו הביתי, אבל שום דבר עוד לא גמור והכל יכול להיות".

ליאור אליהו, שסיים עם 5 נקודות בלבד (2 מ-9 מהשדה), אמר כי "פתחנו טוב את המשחק וזה נתן לנו ביטחון. ג'רלס וקינזי היו נהדרים, הקהל שלנו נתן פה הופעה אדירה ואנחנו שמחים מאוד שהוא איתנו. כעת כולנו עם הפנים למשחק המכריע ביום חמישי".

נתנו הצגה. אוהדי הפועל (צילום: שרון בוקוב)

נתנו הצגה. אוהדי הפועל (צילום: שרון בוקוב)

 

עוד לפני הסיום הדרמטי היה זה מהצד של הפועל ערב שכולו שלוש נקודות. האדומים, בהובלת קרטיס ג'רלס וטרנס קינזי קלעו כמעט בלי הכרה מחוץ לקשת, כשהפועל מסיימת את הערב עם 13 קליעות מ-21 זריקות (6 מ-9 לג'רלס, 4 מ-4 לקינזי). הנקודה שצריכה להדאיג את אנשי הפועל היא ששוב, כמו בכל המשחקים בסדרה, הפועל שמטה יתרון דו ספרתי ונקלעה למותחן שהיה יכול וצריך להימנע עם קבלת החלטות נכונה יותר.

ג'רלס הוביל את הפועל עם 20 נקודות, קינזי הוסיף 19 ודייסון תרם 9 נקודות. כל השאר הפגינו יכולת התקפית חלשה, כשלעומת המטווח מחוץ לקשת סיימה הפועל רק 34 אחוז עלובים ל-2 נקודות (10 מ-29).

בקצב הטרנס. קינזי חוגג (צילום: אורן בן חקון)

טרנס קינזי (צילום: אורן בן חקון)

*****

*****

מהלך המשחק
הפועל פתחה עם החמישייה הרגילה שלה בשבועות האחרונים: קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ליאור אליהו וריצ'רד האוול.
המשחק נפתח עם שלשה של יהונתן שולדבראנד, שמעולם לא קלע כפי שהוא קולע בסדרה נגד הפועל, אבל ג'רום דייסון (עם שלוש קליעות עונשין) וקרטיס ג'רלס עם שלשה נתנו להפועל את היתרון. סקוטי הופסון הבהיר מנגד שמשחק חלש כמו זה שהיה שלו בארנה לא יחזור על עצמו אבל הפועל שמרה על היתרון הרבה בזכות ערב מצוין מחוץ לקשת, כדייסון וקינזי פגעו מחוץ לקשת בדרך ל-9:16. בהמשך ריצ'ארד האוול קיבל דקות מנוחה, אך כניסתו של אמארה סטודמאייר תקעה את ההתקפה האדומה, כשהסנטר גם הוסיף עבירה בלתי ספורטיבית – רק 15:20 להפועל בסיום הרבע הראשון.

גם את הרבע השני פתחה נהריה עם שלשה, הפעם של ניק פאוסט, אבל הפועל המשיכה ללהוט מחוץ לקשת, כשהפעם היה זה תורו של טראוויס פיטרסון. בהמשך גם בר טימור הצטרף לחגיגת השלשות, אך האוול נקלע לבעיית עבירות, מה שהוביל לארבע נקודות קלות של נהריה מתחת לסל בדך ל-24:28. הפועל הלכה לנשק העיקרי שלה – ג'רלס שצלף שתי שלשות רצופות והחזיר את הצבע ללחיים של הספסל האדום. כמה התקפות מאוחר יותר תפר ג'רלס את השלשה השלישית שלו ברבע השני ונתן להפועל את יתרון השיא שלה – 29:39. אלא שהופסון לא ויתר וחמש נקודות רצופות שלו החזירו את הצפוניים למשחק. עד לסיום הרבע הוסיף ג'רלס שלשה נוספת (5 מ-6 במחצית) והפועל ירדה להפסקה ביתרון 5 – 39:44.

בליץ של הפועל בפתיחת המחצית השנייה, בעיקר של קינזי שתפר שתי שלשות רצופות, החזירו להפועל את היתרון הדו ספרתי (39:52), אך נהריה לא ויתרה ועצרה את הפועל על 2 נקודות בלבד בשלוש הדקות הבאות, וההפרש צומק לשלוש – 51:54 להפועל. קינזי המשיך ללהוט ודייק גם בג'אמפ לשתי נקודות, אבל הופסון ביחד עם הסנטר איגור נסטרנקו שוב צימקו לארבע הפרש בלבד. שלשה נוספת של קינזי נתנה לירושלים מרווח נשימה, אבל ניב ברקוביץ' התחפש להופסון וקב שלשה מטורפת עם הבאזר – 59:63 להפועל בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם הרבה עצבים והחטאות, כשנהריה היתה זו שהצליחה לשבור את הקרח עם שתי נקודות של טיירון נאש, שבהתקפה הבאה עוד הוסיף נקודה מהקו – רק נקודה להפועל. ג'רלס, שלא קלע נקודה במהלך הרבע השלישי, החליט להתעורר מהתרדמת וחמש נקודות רצופות שלו נתנו להפועל מרווח ביטחון. אלא שניב ברקוביץ התחפש לאבא מיקי ועם שש נקודות וחטיפה ונהריה שוב בפיגור נקודה בלבד כשנותרו ארבע דקות לסיום. העצבים שיחקו תפקיד מרכזי ושתי הקבוצות החטיאו זריקות פשוטות, עד שדרווין קיצ'ן קבר ג'אמפ ונתן לנהריה יתרון ראשון במשחק – 71:72. אמארה החזיר את היתרון להפועל עם שתי קליעות מוצלחות.

5 שניות לסיות נשלח דייסון לקו ודייק רק באחת מהשתיים, מה שהשאיר לנהריה את הכדור האחרון אך הפעם הפועל חנקה את סקוטי הופסון ולא נתנה לו לקבל את הכדור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר