עודד קטש, טיישון תומאס (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)
עודד קטש, טיישון תומאס (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)

דעה | ראו הוזהרתם – מוקש ספרדי בדרך ברבע גמר הצ'מפיונס ליג

קו אחורי קשוח? כן. קלעים נהדרים? יש. סנטרים אמיתיים בצבע? בשפע - בורגוס המסוכנת מחכה לקטש והפועל שלמרות זאת עדיפה

פורסם בתאריך: 17.9.20 09:15

טורניר קדם-עונה הוא תמיד הליכה אל הלא נודע. סגלים מתחדשים, לעיתים מאמנים חדשים, חבורה של שחקנים שצריך לחבר, הכנסת שחקנים לכושר אחרי פגרה. נראה שכל הדברים האלו רק מתגברים כשמדובר בטורניר קדם-עונה של ליגת האלופות שמגיע אחרי פגרה כל-כך ארוכה בעקבות משבר הקורונה. כל ליגה הפסיקה או חידשה משחקים בתקופה אחרת, ומועדונים נערכו כלכלית בהתאם לעידן החדש של שגרה בצד הנגיף. אומנם הטורניר יקבע מי תהיה אלופת המפעל של פיב"א לעונת 19/20, אבל מבחינת כל ההיבטים האחרים זהו טורניר קדם-עונה. רק שהוא שווה יותר כסף ויותר יוקרה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על פניו, הפועל פוגשת ברבע הגמר קבוצה מצוינת. סן-פבלו בורגוס שיחקה כדורסל נהדר בשנה שעברה, ניצחה את הפועל בספרד והפסידה רק לאחר קרב עיקש בארנה. את הליגה הספרדית הצפופה, היא סיימה במקום העשירי עם מאזן חיובי, ובליגת האלופות היא הדיחה את ססארי (שסיימה שנייה בבית של חולון) 0:2 בסדרת הפלייאוף. זה מתבטא גם בסטטיסטיקה: הפועל ובורגוס הובילו את המפעל בשנה שעברה במדד יעילות התקפית.

במצבים כאלו, בדרך כלל קבוצות מצליחות בזכות חיבור קבוצתי (אם זה בגלל המשכיות משנה שעברה) ומצב פיזי ומנטלי טוב לאותה נקודת זמן של הטורניר. שני הדברים האלו עדיין נעלמים לנו האוהדים, ולא בטוח כמה קטש (ומאמן היריבה) יודעים מה מצב הקבוצה ואיך היא תראה. בטח במשחק בודד.

מה שבטוח, שתי הקבוצות שהיו מהמובילות במפעל שמרו על השחקנים המובילים וגם התרעננו, ועל הנייר אין סיבה שהן לא יהיו מועמדות לתואר גם בשנה הקרובה (או שזו שנה הבאה?). אצל הפועל מעניין לראות את ההשתלבות של פיליפ והיל, גם מבחינת הקשיחות וגם הובלה התקפית. בורגוס התחזקה בשני רכזים ותיקים ומנוסים, אלכס רנפרו ועומאר קוק הקשוחים וביחד עם הקלעי הנהדר ויטור בניטה והקומבו גארד תאדוס מקפאדן שממשיך, היא מציגה קו גארדים עמוק שלא יעשה להפועל חיים קלים.

החסרון העיקרי ברוסטר של בורגוס נעוץ בעמדה מספר 3 – שם היא מציגה שורת ספרדים שאיכותם פחותה מאלה בעמדות החוץ, אך עדיין מספיק קשוחים ומנוסים כדי להקשות על מלקום היל, שמסתמן כאחד השחקנים המובילים של האדומים. כיאה לקבוצה ספרדית, גם בעמדות הפנים מציגה בורגוס עומק ואיכות, כשהיתרון הבולט הוא בעיקר בסנטימטרים בעמדת הסנטר, שם מחכים לאדומים, דז'אן קראביץ' (2.11 מ') וגוראן האסקיץ'(2.10 מ'), כשגבוהי הפועל "הנמוכים" (תומאס ובריימו) מביאים המון הקרבה וקשיחות מנגד.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


בשנה שעברה בורגוס הובילה את המפעל במדד ריבאונד התקפה – עקב האכילס של הפועל. מיטרוביץ', שהוחתם בינתיים לתקופת הטורניר, יצטרך לעזור באופן משמעותי לתומאס, בריימו וזלמנסון בתחום.

היריבה מצוינת, אבל שלא יהיה ספק שלהפועל יש כישרון כדי ללכת עד הסוף הטורניר. השאלה אם השחקנים והצוות יצליחו להביא יכולת אישית וחיבור קבוצתי כבר בסוף חודש ספטמבר בואכה אוקטובר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר