סמל הפועל קטמון, סמל הפועל ירושלים

דעה | טשטוש זהות: אנשי ואוהדי קטמון – תחליטו מי אתם

צמד המילים "מועדון אוהדים" על הסמל; השימוש בשם קטמון לקבוצות במחלקת הנוער. אנשי קטמון, אתם רוצים להיות הפועל ירושלים ההיסטורית? אם לא, שחררו לנו את השם

פורסם בתאריך: 8.12.20 13:47

אני מאוהדי הפועל ירושלים הוותיקים, אחד שהיה מאנשי יציע העץ המפורסם בימק"א וחי בשלום עם כל אוהד הפועל. לא עשיתי את המעבר להפועל קטמון כשזו הוקמה, אלא נשארתי נאמן להפועל המקורית והמשכתי ללכת למשחקים גם כשזו שיחקה בליגה א' במגרשים בהר חומה ובעמק הארזים. למרבה הצער, סופה של המתנה ארוכה במפח נפש עוד יותר כבד – רכישת השם של הפועל ירושלים על ידי עמותת אוהדי קטמון.

אך יחד עם האכזבה, הייתה גם ציפייה להקמת הפועל ירושלים אחת ולחיבור מחדש לחברים אהובים שעברו לקטמון. עשינו, אני וחבריי, מאמץ רב להשלים עם העובדה שהפועל ירושלים אינה פרטית שלנו, ולהגיע למקום זה כשפנינו לשלום.

למרבה ההפתעה והאכזבה נתקלנו מאז האיחוד הרשמי בניסיון חוזר ונשנה לשמר ולהעדיף את "רוח קטמון" על פני הפועל ירושלים ההיסטורית, והלכה למעשה למחוק אותה.

כך למשל, בהתאחדות לכדורגל נמחקה ההיסטוריה של הפועל ירושלים, לרבות הגביע בשנת 1973, כשכל מחלקת הנוער מופיעה תחת השם הפועל קטמון. צמד המילים, "מועדון אוהדים", בסמל, קורץ כמובן לקטמון, ומעולם לא היה על סמל הפועל. ניסיון שלי ושל חבריי להציע שילוב של שחקני עבר במערכת ושחקנים פעילים לא התקבל אצל אנשי קטמון.

הניסיונות של אוהדי הפועל הוותיקים להתחבר ולהצטרף לקבוצה "המאוחדת", נתקלים לדעתי בעמידה דווקאית על תקנונים ומתווים של כל מיני ועדות שונות ומשונות, שאפילו אפרים קישון לא היה מסוגל להמציא.

החוויה שלי ושל רבים אחרים היא של התעלמות וניסיון למחוק קהילה שלמה של אוהדי הפועל. אצלנו היו אנשים שמילותיהם האחרונות היו, "הפועל ירושלים באש ובמים", וכעת התחושה היא שהקבוצה נשלטת על ידי אנשים ומנגנון שהזיקה של חלקם להפועל ירושלים מוטלת בספק.

באורח מוזר, כל פעם מנסים לשווק לנו את הפועל קטמון כהפועל ירושלים החדשה. יש התעלמות מהעובדה שלמרות שהפועל ירושלים בפועל אינה קיימת מזה מספר שנים, בקבוצת האוהדים מקטמון יש ירידה בכמות האוהדים.

סמל הפועל ירושלים (קרדיט: הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

סמל הפועל ירושלים החדש (קרדיט: הפועל ירושלים – מועדון אוהדים)

 

באחת הפגישות בין הצדדים נאמר לשי אהרון על ידי אחד האוהדים: "אתם רוצים להיות הפועל ירושלים? אנחנו אתכם, אבל תהיו הפועל ירושלים".

אין לי בעיה עם הפועל קטמון ואני אף מכבד אותם, אבל אם הם אינם רוצים להיות הפועל ההיסטורית, אז שישחררו את השם למי שכן מעוניין לחדש ימים כקדם, עם הזהות האמיתית שלה. מחשבות על הקמת קבוצה חדשה עולות חדשות לבקרים.

אני מציע לתקן את הגשר ולאחד את הפועל ירושלים מחדש. לאנשים שהצטרפו או נולדו רק להפועל קטמון, אני אומר: הפועל ירושלים מאז ומעולם לא "הכילה" אף אחד. היא היתה הבית של כולם. להיות אוהד הפועל ירושלים זה כמו שחוויתם בקטמון אבל בעוצמה יותר גבוהה. פשוט שיחליטו אם הם קטמון או הפועל ירושלים. למרבה הצער, חוסר היכולת שלהם לפתור את משבר הזהות הפנימי מותיר אותי ורבים שכמותי ללא קבוצה. בשביל להיות הפועל ירושלים צריך יותר מכסף. כזה אני.



 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דוד

    כמה שטויות אתה מסוגל לכתוב.
    את ה"מועדון אוהדים" הציעו אוהדים מהמקורית מתוך התחשבות באוהדים מקטמון.
    הרישום בהתאחדות זה מה שזה, רישום בהתאחדות. לשנות את זה לוקח זמן, בנתיים היה להם יותר פשוט לשנות רק את שמה של קטמון להפועל ירושלים.
    מי מנסה לשווק את "הפועל ירושלים החדשה"? זה שאיזה עיתונאי או אוהד הגדיר את זה ככה לא הופך את זה למשהו רישמי.
    בכלל נראה שלאורך החודשים האחרונים אתה מנסה להצטייר כמי שמנסה לפייס ולמצוא מחנה משותף, אבל בסוף אתה רק עסוק בעמדך תוך כדי שאתה סותם את האוזניים לתשובות של אחרים.
    בכלל אני מייעץ לך לא לקחת את הפייסבוק כאינדקציה לאי אילו מחנות… זה הכל בראש שלך.

  2. קטמון בלב

    אתם חצופים וחוצפנים שאין דברים כאלה. מי אתם בכלל???? מה עשיתם כדי שתהיה קבוצה אדומה בעיר? כלום ושום דבר.
    אתם באים אלינו הביתה, הבית שאנחנו בנינו 14 שנה. מאפס. מליגה ג' הקמנו מועדוןצלתפארת בזמן שאתם קללתם, השמצתם, ירקתם ולא תרמתם כלום. לא שקל, לא דקה של התנדבות כלום. בלי קטמון לא הייתה היום הפועל בליגה הלאומית עם מחלקת נוער מצויינת ושלל פעילות חברתית. אתם לא תרמתם לזה כלום. אין פה איחוד, יש פה נצחון מוחץ של קטמון. קטמון קנו את השם וקטמון הם בעלי הבית, אל תשכחו את זה לרגע.
    גם היום, עם כל הרעש שלכם, אתם 15%. תתנהגו בהתאם.
    תמיד אמרתם לנו שקבוצה לא מחליפים….אנחנו הקמנו קבוצה, אתם באים לקבוצה מוכנה.
    תפסיקו לשקר קודם כל לעצמכם ותכירו באמת ובמציאות.
    זו אותה קבוצה
    אותם שחקנים
    אותה הנהלה
    אותה קטמון
    רוצים פיוס? קודם תכירו באמת.

  3. מוטי

    אז בגלל אוהדים כמוך זה לא איחוד תישארו קטמון הפועל ירושלים זה לא משנה משנה מה אתה מרגיש אם אתה מרגיש שאתה הפטרון אז יבושם לך תישאר עם הקבוצה הבינונית שלך ואנחנו נמשיך רק עם הזכרונות שלנו ,אם אתם לא משלבים אחד כמו מישל בקבוצה אז מה שכתבת הוא אמיתי.

  4. מוטי

    אני כאוהד הפועל ירושלים עוד מהתקופה של בן רימוז'(הייתי ילד בן עשר) ועד היום חשבתי שיש איחוד אמיתי אבל לא הייתי סגור עם זה ,אם לא מצרפים אנשי הפועל מקוריים להנהלה וממשיכים עם השם קטמון על חוצות הנוער אז כנראה האיחוד הוא למראית עייןרק כדי לקחת את השם המפואר אז תמשיכו לשקר לעצמכם ואנחנו נישאר רק עם זכרונות עבר גם זה משהו

  5. רמי פרץ

    עזוב תחושות מוטי. דבר עובדות.
    מה ברמת העובדה שהוא אמר לא נכון?
    זה לא נכון ש 14 שנה קטמון עשו ובנו ואוהדי המקורית לא עשו כלום חוץ מלקלל ולהשמיץ?
    בוא תן לי בעובדות מה אתה ויוחאי עשיתם בפועל כדי להגיע לרגע הזה היום. מה תרמתם? מה פעלתם? מה קדמתם? איך כל מה שיש היום קשור אליכם בכלל?
    אתם טרמפיסטים, זה מה שאתם. וטרמםיסט לא בוחר את המוזיקה ברדיו של האוטו.
    מה ברמת העובדה מישל דיין עשה ששוה להעסיק אותו, איזה הישגים מקצועיים יש לו? בית ספר לכדורגל עם עידן טל הוא לא להצליח להרים.
    לא מחלקים פה ג'ובים בגלל שפעם היית שחקן, זה מוביל למקומות לא טובים.
    לקחנו את השם בשבילנו לא בשבלכם.
    משבר הזהות הוא שלכם לא שלנו. אנחנו יודעים מה הקמנו, אתם לא סגורים לאיפה הגעתם.

  6. מיכה

    הזוי מה שאתה כותב , בלי קטמון לא היה לכם היום כלום. אז עדיף קצת צניעות ,זה הכל. רוח הפועל קטמון לא הולכת להעלם וגם לא השם. ועל המקורית ובלבולי הביצים האלה הם רק לילה שלא עשו כלום 14 שנה מלבד לקלל ולגדף. אז הפועל קטמון ירושלים שהיא הפועל ירושלים המקורית כאן כדי להישאר, עכשיו תחליטו ,מתאים לכם ,הישארו, לא מתאים לכם , אף אחד לא כבול כאן.

  7. ירון

    באים אנשים, אליך הביתה, בית שבנית ב 14 שנה. ועוד יש להם דרישות. תוריד את קטמון מפה, תמחק משם, תשנה סמל, תתלה דגל. וזה עוד אנשים שבמקרה הטוב ישבו בבית בחוסר מעש ובמקרה הרע ניסו לתקוע לנו מקלות בגלגלים כל השנים. בהתחלה זילזלו, אח"כ שנאו ובסוף עוד שחקו אותה מקופחים.
    הבעיה היא אצלנו, לא אצלם. הוועד מתרפס בפניהם משום מה, החברים שלהם מפעם פורסים להם שטיחים…אז למה שלא יתנהגו ככה? אנחנו הפראיירים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר