עודד קטש בשדה תעופה (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
עודד קטש (צילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

דעה | זה כל הקסם? האישיות הכובשת של קטש סידרה לו את הג'וב ביוון

אפשר להתווכח לגבי ההישגים של המאמן והאם הם שווים שדרוג ליורוליג, אבל בכל הקשור ליחסי אנוש - האיש ברמות הגבוהות ביבשת

פורסם בתאריך: 12.1.21 21:06

צריך להודות שהמעבר של קטש לפנאתנייקוס הוא חדשה מפתיעה בואכה הזייה. נראה שכל מי שסביב הפועל מרגיש שאם הקורונה לא היתה מונעת מקטש לסיים את העונה הקודמת והוא היה מצליח להביא להפועל אליפות מול מכבי או זכייה בצ'מפיונס ליג – אז שדרוג בדמות היורוליג היה נשמע סביר. אבל במצב הענינים הנוכחי, שהפועל נראית אנמית והעונה כולה מרגישה כמו גומי שנמתח בלי חדווה, נשאלת השאלה מאיפה זה הגיע בעצם?

אני חושב שהתשובה נעוצה באמיתה אחת מוצקה לגבי עודד קטש שבמשך שנים התנגדתי לה והיום אני מודה שהיא נכונה: לאיש יש קסם אישי. הוא באמת אחלה גבר. חשבתי שזה לא רציני לטעון שבגלל שכיף לשתות בירה עם קטש או לשחק איתו סנוקר אז הוא גם מאמן טוב, אבל היום אני מבין עד כמה יחסי אנוש טובים הם תכונה נחוצה מאוד עבור העוסקים באימון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קטש הוא מאמן הפועל היחיד שיצא לי לשבת איתו לשיחה של למעלה משעה ב-4 עיניים, ואני חייב להודות שהקסם שלו אותנטי. אם בדומה לפראג'יסקוס אלוורטיס (הגרנרל מנג'ר של פנאתנייקוס ששיחק עם קטש בתחילת שנות ה-2000 ונראה מיודד איתו עד היום) הייתי צריך לבחור אדם שיעבוד צמוד אלי ואדבר איתו 5 פעמים ביום – הייתי בהחלט שמח שזה יהיה טיפוס כמו קטש שאומר דברים כמו "אני ממש אוהב את הקולנוע של ערן קולירין", ואז כשאתה ממליץ לו לחפש ב-VOD את "ההתחלפות" המצוין מ-2012, הוא רושם לעצמו תזכורת בפלפון עם שם הסרט.

אוהדי הפועל התווכחו רבות השבוע לגבי הערכת הקדנציה השניה של קטש בהפועל, והיו מי שטענו שכשהשיטה של קטש עבדה – זה היה מרהיב. הדוגמה הכי טובה לזה היא הניצחון של הפועל על מכבי בארנה ממרץ האחרון, משחק מושלם שבו השחקנים קלעו שלשות במתפרצת, אחרי הנעת כדור, מרחוק, מקרוב ובעיניים עצומות. כלומר הצלחת השיטה של קטש היא בעצם שם נרדף לבליץ התקפי שעיקרו שלשות שנזרקות בבטחון עצמי אדיר ונכנסות באזור ה-50%, וכשמשלבים תרחיש כזה עם הקהל של הפועל – קשה להפסיד.

העניין הוא שבפעמים שהבליץ לא עבד זה נראה נורא והרגיש כמו ויתור על המערכה. מצד אחד ראית קבוצה שחודרת, הולכת לקו ולפעמים גם זורקת שלשות ומולה ניצבת חבורה באדום שבמסגרת הכשר ירי מהמאמן לא מפסיקה להפגיז שלשות למרות שהן לא נכנסות. התעלמות וההדחקה של וייב המשחק שזעק "שנו קונספט!" גרמו לשחקני הפועל להיראות קצת כמו רובוטים במקרים האלה.

הפועל אינה הקבוצה היחידה באירופה שזורקת המון שלשות, אבל בשביל שהשיטה הזו תעבוד גם מול קבוצות קשוחות אתה חייב סנטר שיודע לסיים האלי הופים, לשחק גב לסל אם צריך ולתת גוף בהגנה. בפועל, קטש הביא סנטרים שמתמחים בהאלי הופ בלבד (אוונס, רוברטס, טרי), ולראייה היריבות עלו על הטריק תוך כמה חודשים ודי שיתקו אותם. קטש מסיים 3 שנים בארנה בלי שהחתים סנטר אחד ראוי, ובמקרה או שלא במקרה הפועל לא התמודדה באמת על האליפות בתקופה הזו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה

    איך אפשר להגיד אישיות כובשת לבן אדם שהפנים שלו לא יודעות לחייך או לצחוק … הזוי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר