יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

יהלום בבית וגן: יוסי בניון סיכם לעונה בבית"ר

הקשר הוותיק צפוי להשתכר בבית"ר כ150 אלף דולר בעונה

פורסם בתאריך: 19.6.17 14:10

רכש נוצץ לבית"ר. יוסי בניון סיכם לפני שעה קלה את תנאי בקבוצה לעונה אחת בשכר שנאמד בכ-150 אלף דולר בעונה.

בניון, בן 37, שיחק בשנה האחרונה במכבי תל אביב והוא מגיע לבית"ר בהעברה חופשית לאחר שסיים את חוזהו אצל הצהובים מתל אביב ולא קיבל הצעה לחידוש החוזה. כידוע, רק לפני כשבועיים הוא קיבל זימון מחודש לנבחרת ישראל, ואף שותף כמחליף בתבוסה 3:0 לנבחרת אלבניה.

 

את הקרדיט על ההחתמה הגדולה של השנים האחרונות גוזר אלי אוחנה, מחזיק זכויות הניהול של בית"ר. כזכור, בתחילת הקריירה שלו צוטט בניון כאומר שחלומו הגדול הוא להגיע לבית"ר ירושלים, והסביר שאלי אוחנה היה אחד השחקנים הנערצים עליו. כיום, במרחק של שנים רבות אחרי, המעגל נסגר והשניים ישתפו פעולה בבית וגן – בניון על כר הדשא ואוחנה כמנהל הכל יכול של המועדון.

עבור בניון, שעבר קריירה בינלאומית מרשימה ושיחק בקבוצות מהגדולות ביבשת, בהן ליברפול, צ'לסי וארסנל, זוהי התחנה הרביעית בישראל. את הקריירה, כידוע, הוא החל במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, ממנה עבר כבר בגיל 15 לקבוצת הפאר ההולנדית אייאקס אמסטרדם, שם שיחק כשנה.

בגיל 17 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל, במדי הפועל באר שבע, אך לא סייע לקבוצה להישאר בליגה. בסיום אותה עונה הוא עבר למכבי חיפה, שם שיחק במשך ארבע עונות, זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות והוביל אותה לרבע גמר גביע המחזיקות. בסך הכל רשם בניון במדי חיפה 130 משחקים, שבהם כבש 55 שערים.

התחנה הבאה בקריירה של בניון היתה ראסינג סאנטנדר הספרדית, שבה שיחק שלוש עונות (101 הופעות ו-20 שערים). התחנה הבאה בקריירה של הקשר היתה קבוצת ווסטהאם מהפרמייר ליג האנגלית, שם הוא שיחק במשך שנתיים והפך לאחד מכוכבי הקבוצה.

לאחר שנתיים מוצלחות רשם בניון קפיצה מדרגה ענקית, כשחתם במדי ליברפול, מקבוצות הפאר של אירופה, שרכשה אותו תמורת 5 מיליון לירות שטרלינג. בליברפול ידע בניון ימים יפים מאוד והיה שותף לכמה מהרגעים היותר גדולים של המועדון, כשבין הזכורים ביותר הוא שער הניצחון שכבש נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו. הופעה קסומה אחרת היתה לבניון בצ'מפיונס ליג נגד בשיקטש הטורקית, אז הוא כבש שלושער והוסיף שני בישולים ב-0:8 הענק של ליברפול.

בעונתו האחרונה בליברפל – 2009/10 – הוא מיעט לשחק, ובסיום העונה עבר לצ'לסי. בסך הכל רשם בניון בליברפול 92 הופעות, שבן כבש 18 שערים.

התקופה בצ'לסי לא היתה טובה, ובמהלכה הוא הושאל לעונה אחת לארסנל (19 הופעות ו-4 שערים) ולאחר מכן לחצי עונה בווסטהאם, אך לא הצליח לשחזר שם את ימיו הגדולים וחזר לצ'לסי בחודש ינואר 2013. את העונה סיים בניון בצ'לסי אך רשם 5 הופעות בלבד.

את העונה האחרונה שלו באנגליה – 2013/14 – העביר בניון בצ'מפיונס שיפ (ליגת המשנה באנגליה), שם שיחק במדי קווינס פארק ריינג'רס. בניון לא הרבה לשחק בקבוצה הלונדונית הצנועה (16 הופעות בסך הכל) אך היה שותף לעלייה של הקבוצה לפרמייר ליג בסיום העונה.

ביוני 2014 חזר בניון לישראל, למכבי חיפה, אך התקופה שלו בחיפה, למרות שהקבוצה זכתה בגביע המדינה, לא היתה מוצלחת ובמהלכה נרשמו עימותים גדולים בינו לבין הקהל הירוק. בקיץ שעבר הוא חתם במכבי תל אביב לעונה אחת ולמרות שזומן באחרונה שוב לסגל הנבחרת, בחרו במכבי שלא להמשיך עמו את ההתקשרות, מה שסלל את דרכו לבית וגן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר