לאן נעלמים הקפטנים של בית"ר? (צילום: ניר קידר)
לאן נעלמים הקפטנים של בית"ר? (צילום: ניר קידר)

כבר לא תפקיד נחשק: לאן נעלמים הקפטנים של בית"ר?

שישה שחקנים ענדו על זרועם את סרט הקפטן בתקופת הבעלות של אלי טביב – כולם מצאו את עצמם מחוץ לקבוצה, מרביתם עם תחושות לא טובות. האם תפקיד הקפטן בבית"ר הוא מתכון בטוח לעזיבה?

פורסם בתאריך: 8.6.17 13:36

בעוד פחות מחודש תשחק בית"ר את משחק הראשון לעונת 2017/18, כשתשתתף בסיבוב המוקדמות הראשונות של הליגה האירופית. עם המשחק הזה תחל למעשה השנה החמישית של אלי טביב כבעל הבית של המועדון.

אחרי ארבע עונות מלאות תחת טביב, ישנם שני נתונים שמושכים את העין – האחד קשור למעמד המאמן, שבו כבר דשו כמעט מכל כיוון – שבעה מאמנים שונים עבדו תחת טביב – כמעט שניים בעונה, כשאף לא אחד מהם סיים בבית וגן עונה מלאה.

 

השני קשור לסרט הקפטן, שאותו ענדו בתקופתו של טביב שישה שחקנים שונים – אריאל הרוש (עונת 2013/14), אופיר קריאף ואלי דסה (עונת 2014/15), דושאן מטוביץ' ועומר אצילי (עונת 2015/16) ודן איינבינדר (2016/17) – כאשר המכנה המשותף לכולם הוא שכולם עזבו את בית"ר זמן קצר לאחר סיום העונה שבה שימשו כקפטנים או במהלכה.

וזה לא עניין של מה בכך. בעבר, כידוע, להיות סמל וקפטן בית"ר נחשב כבוד והישג ענק עבור כל שחקן שהגיע למועדון. שחקנים כמו אלי אוחנה ודוד אמסלם זכו לענוד את סרט הקפטן יותר משלוש עונות, ונחשבו לסמליה הגדולים של בית"ר.

כיום, בתקופתו של טביב, עושה רושם שסרט הקפטן הבית"רי הפך להיות מתכון בטוח לפרידה מהמועדון, מה שפוגע בזהות וגם בתמיכה של הקהל.

אריאל הרוש (צילום: שרון בוקוב)

אריאל הרוש (צילום: שרון בוקוב)

 

כאמור, הראשון מבין הקפטנים שמצא את עצמו מחוץ לבית"ר היה אריאל הרוש. את סרט הקפטן הוא קיבל עוד לפני הגעתו של טביב. בעונה הראשונה של טביב, 2013/14, הרוש המשיך לתפקד כקפטן אך בסיום אותה העונה הוא התבקש לקצץ בשכרו. השוער, כזכור, סירב והעימות בין השניים היה ארוך וכלל האשמות חריפות של שני הצדדים והגשת תביעת בוררות של הרוש כנגד המועדון. בסופו של דבר, ואחרי שסרט הקפטן נלקח ממנו, הרוש שוחרר על ידי הבורר.

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

 

בתחילת עונת 2014/15 קיבל אופיר קריאף את סרט הקפטן כשאלי דסה משמש כקפטן משותף. בסיום אותה עונה הסתיים חוזהו של קריאף, שדרש שדרוג בשכרו ונענה בשלילה על ידי טביב. המשא ומתן הסתיים בפיצוץ ובעזיבה של קריאף לטובת מכבי חיפה.

אלי דסה (צילום: ניר קידר)

אלי דסה (צילום: ניר קידר)

 

בניגוד לקריאף, דסה, שחוזר על ידי מכבי תל אביב, דווקא זכה להארכת חוזה ולשדרוג כספי והיה אמור לשמש בעונת 2015/16 כקפטן ביחד עם דושאן מטוביץ. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוא נמכר לצהובים מתל אביב ועוד קפטן סיים את דרכו מוקדם מהצפוי. מטוביץ' סיים את העונה בבית"ר וכמו קודמיו חוזהו לא הוארך וגם הוא סיים את דרכו במועדון.

דושאן מטוביץ (צילום: שרון בוקוב)

דושאן מטוביץ (צילום: שרון בוקוב)

 

הבא ברשימה היה עומר אצילי, שקיבל את סרט הקפטן לאחר עונת פריצה נהדרת. ההתחלה, כמו עם הקפטנים שלפניו, היתה נהדרת. אצילי הפגין יכולת יוצאת מן הכלל והפך לאחד השחקנים הבולטים בבית"ר על המגרש ומחוצה לו.

בחודש ינואר של עונת 2015/16, כשלאצילי נותרה עוד שנה וחצי עד לסיום החוזה, ביקש טביב להאריך את חוזהו של הקפטן הכישרוני, אלא שההצעה שהוגשה לפתחו של אצילי לא נראתה לקשר והוא דחה אותה. בתגובה לדחיית ההצעה החל אצילי, כך על פי החלטת הבורר שדן בעניינו בהמשך, לעבור מסכת ייסורים, כשבין היתר סרט הקפטן נשלל ממנו והוא אף נופה מהסגל בטענה של פציעה (כשהשחקן טוען שהוא כשיר). הפיצוץ הגדול הגיע כשאצילי סירב להשתתף במשחק של הקבוצה נגד מכבי תל אביב.

עומר אצילי (צילום: שרון בוקוב)

עומר אצילי (צילום: שרון בוקוב)

 

אצילי, כאמור, הגיש תביעת בוררות ולאחר דיונים רבים ומספר חודשים הוא שוחרר מהקבוצה בתחילת עונת 2016/17 תמורת 750 אלף יורו.

מי שהחליף את אצילי בתפקיד הקפטן היה דן איינבינדר, שחזר למדים הצהובים-שחורים לאחר כשלוש שנים. בעונה האחרונה הפגין איינבינדר יכולת נהדרת, הוביל את בית"ר למקום השלישי בליגה, לחצי גמר הגביע ולהצלחה יחסית במוקדמות הליגה האירופית עם העפלה לשלב הפלייאוף.

דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

 

לפני כשבועיים, ולאחר המתנה של מספר חודשים להצעה מטביב לחידוש חוזהו שהסתיים, הוא חתם בשורות הפועל באר שבע. וכך עוד קפטן ועוד שחקן שהיה מזוהה מאוד עם המועדון נפרד מבית וגן עם תחושות לא טובות.

כעת, כשהעונה הקרובה כבר בפתח, נראה כי את סרט הקפטן יקבל איתי שכטר. השאלה היא: כמה זמן יזכה החלוץ, מלך השערים של הקבוצה בעונה החולפת, לענוד את סרט הקפטן וכמה זמן נותר לו בבית"ר?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר