אוהדי בית"ר, איצטדיון טדי (צילומים: ניר קידר, ששון תירם)
אוהדי בית"ר, איצטדיון טדי (צילומים: ניר קידר, ששון תירם)

דעה | חסרים ביציעים: מה שווה בית"ר בלי הקהל שלה?

אני לא בא לתרץ תירוצים – אבל אין לי ספק שבית"ר היא אחת הנפגעות העיקריות מכך שלא היה קהל במגרשים. עכשיו כשהאוהדים מתחילים לחזור אט אט, אולי הם יגרמו לסיום מתוק יותר של העונה

פורסם בתאריך: 10.3.21 22:04

עונה הקורונה היא עונה מוזרה מאוד, אבל נותנת לנו להסתכל על זוויות נוספת ולבחון כל מיני סיטואציות. אחת מהן היא היעדר קהל מהמגרשים. נדמה שבקבוצה כמו בית"ר ירושלים שנשענת ונתמכת רבות על ידי הקהל שלה היא פגעה יותר מקבוצות אחרות. אם יש משהו שאני מאמין בו ולמרות שזה קלישאתי לומר, אבל אצל הצהובים שחורים האוהדים הם "השחקן ה-12" – היעדר הקהל במשחקי העונה נתן לנו אפשרות להסתכל על הדברים בזכוכית מגדלת. התובנות שלי לגבי זה והתחושות שהיו אצלי העונה רק מתחדדות משחק למשחק – בית"ר ללא הקהל שלה היא לא אותה קבוצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עד לפני תקופת הקורונה היינו יכולים לבדוק את הנושא בצורה נקודתית כשקבוצות שיחקו ללא קהל במשחקי רדיוס. בקבוצה לחוצה כמו בית"ר, לפעמים משחק נטול קהל היה עוזר ומוריד לחץ, אבל לאורך זמן המשמעות של האוהדים אצל קבוצה שבנויה וחיה על הקהל שלה היא גדולה יותר.

גם למכבי ת"א ומכבי חיפה יש קהל גדול ותומך, אבל זה סוג אחר של קהל מאשר אוהדי בית"ר הפוקדים את איצטדיון טדי. סגנון הניהול אצל הקבוצות הגדולות שציינתי הוא מרכיב עיקרי וחשוב, בעוד אצל בית"ר מדובר בקהל שהוא חלק מהקבוצה, קהל שחודר לעצמות שמעורב מאוד ומשפיע גם ביום יום על הקבוצה והלך הרוחות שבה, יותר מאשר אצל מכבי ת"א וחיפה. באותה נשימה אני יכול לחשוב גם על בני יהודה שקהל האוהדים והסגנון מזכירים מאוד את בית"ר, גם אם במודל קטן יותר ולא פלא לראות את שתי הקבוצות השנה הרבה פחות מצליחות.

בית"ר מעולם לא הייתה מועדון שקט, אלא מועדון שמושפע מאוד מקהל האוהדים שהיה מסוגל כמעט לכבוש בעצמו במשחקים והכניס בשחקנים אנרגיות מיוחדות ותמיכה פנאטית ומוגזמת לטוב ולרע. אבל לרוב לטוב. סגל השחקנים הקיים בבית"ר השנה הוא מוכשר, אבל ללא קהל אוהדים תומך נדמה שהוא חסר אנרגיות, ללא אש בעיניים והחיסרון הזה הוא כאמור משמעותי מאוד. אין לי ספק שאם לא היה מדובר ב"עונת קורונה" ועם קהל ביציעים הכל היה נראה אחרת. נכון שבית"ר לא הייתה מתמודדת על האליפות, כי אין לה את הכלים לכך, אבל בית"ר הייתה לבטח נמצאת במקומות 3-4.

עכשיו כשמתווה הכנסת האוהדים למגרשים מתחיל לקרות, אני מאמין שגם כמות אוהדים של 1,500 תוכל לדחוף את בית"ר ולתת לשחקנים את הזרמת האדרנלין הדרושה. זה נכון עוד יותר לקבוצות כמו בית"ר שעברו השבתה בגלל גל של חולי קורונה בתוך הקבוצה, מה שהוביל להפסקה ארוכה ופגיעה בכושר הגופני. גם כמות כזו של אוהדים היא משמעותית בוודאי במשחק הגביע הקרוב נגד מ.ס אשדוד שהוא משחק חשוב להמשך.

ללא קהל – בית"ר הייתה צריכה לחשוש יותר – עכשיו כשהמשחק אמור להתקיים עם קהל יש לי סיבה גדולה יותר לאופטימיות ואני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי בתוצאה, בטח כשמדובר במשחק ממנו אין דרך חזרה. נצחון על אשדוד בשילוב הגדלת כמות האוהדים בהמשך, עשוי לגרום לעונה להסתיים בטעם מתוק מאיך שהיה ברובה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אודי אשש

    לצערי, הכותרת מטעה. ביתר כבר שנים לא שווה, עם קהל או בלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר