ירדן שועה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
ירדן שועה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | רוחות של תקווה ושינוי –  גם ביציעים וגם על המגרש

ביציעים - האוהדים התבגרו, הבינו בדיוק מי הבעיה והפסיקו לשתוק, אלא מנסים להקיא את הקיצוניים מתוכם. במגרש - ירדן שועה קפץ מדרגה, לא רק ביכולת, אלא גם בהתנהלות ונראה שהוא הולך בכיוון הנכון

פורסם בתאריך: 11.11.21 11:14

התרגשתי מאוד לראות את המוני אוהדי בית״ר שוטפים את הרשתות באהבה, יוצאים בקול ברור וחד נגד עשרה גזענים שקיללו את קמסו מארה בסיום המשחק במושבה, מחזה מבחיל שכולם תמימי דעים שצריך למנוע ולהוקיע.

אוהדים התגייסו למען קמסו מארה, חיזקו אותו בפוסטים ובהודעות, והוכיחו שוב שהקהל של בית״ר ברובו ובניגוד גמור לסטיגמה, הוא קהל נהדר. אין סיבה שבגלל קומץ גזענים יכתימו ציבור גדול של אוהדים הגונים וטובים שרק רוצים ליהנות מכדורגל טוב.


הקהל של בית״ר התבגר, השתנה והתקדם, הקולות הבוקעים ממנו זועקים שינוי. הקהל יצא נגד הקיצוניים, נגד האלימות, הגזענות, והחל סוף סוף לצאת מהאדישות ולהשתיק את השנאה.

אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה. אוזלת היד של הרשויות מונעת מהמלחמה בלה פמיליה להצליח. הקהל לבדו במערכה ומבקש, כמעט מתחנן לעזרה. מהרשויות, מהמנהלת, מהמשטרה. מכל מי שאפשר.  אני שומע על יותר ויותר קולות הקוראים לטאטא את ארגון לה פמיליה והגזענות מהיציעים.

ואי אפשר בלי התייחסות לשחקן הכי לוהט של בית״ר בעת האחרונה – ירדן שועה. הוא רץ ונלחם ללא הפסקה, הוא תמיד מחפש את השער – אבל לא רק אותו. מה שיפה ושונה בחלוץ הצעיר זו היכולת לשתף את חבריו במשחק ההתקפה, כאשר לא פעם ראינו אותו מנסה לחפש את חבריו (האסלביינק, בואצ׳י) בכדור עומק מסוכן. שועה משחק חכם, יודע להימצא בדיוק במקום הנכון ובינתיים מנצל את ההזדמנויות ליד השער באחוזים גבוהים במיוחד.

יהיה מעניין לראות איך תתקדם העונה עבורו והאם בנוסף לשערים הוא יצליח להיות דומיננטי יותר ולקחת את ב ת״ר קדימה, עם יותר מנהיגות. מוטלת עליו עדיין חובת ההוכחה, וכמו שלא צריך היה לקבור אותו אחרי הפרשיות שצצו ועלו בהקשר שלו, כך לא צריך לצאת במחולות אחרי הצמד במשחק האחרון, והתקופה הטובה שעוברת על החלוץ.

יש הרגשה ששועה הוא כבר מותיקי ליגת העל. אבל הבחור, למי ששכח, הוא בסך הכל בחור צעיר שחגג ביוני האחרון 22 קייצים. השילוב המיוחד הזה, שהתקשורת כל כך אוהבת, בחור צעיר ונועז – עם כל השערוריות שנעו סביבו בשנים האחרונות והפוטנציאל הגדול, לא פלא שהשם שלו מוכר יותר משחקני נבחרת עם 30 ו-40 הופעות.

תשאלו כל מאמן, כל איש מקצוע שעבד איתו אי פעם, ׳לא קל׳ הם יגידו לכם. לשועה יש פיוז קצר, וכישרון ברמות שלא רואים פה כל יום. אולי באמת היה שם איזה סוויץ׳ מחשבתי?

יש תחושה שהכדורגל הישראלי כולו התגייס למשימה החשובה – לעשות הכל כדי ששועה לא יגמור כמו ראובן עובד. בינתיים זה הולך לכיוון הנכון.

כולם בוחנים, מסתכלים ותמיד עם יד על הדופק. כשהחלוץ הוחלף בנוף הגליל בדקה ה-14, כולם חיכו לתנועות ידיים ופרצופים, אבל במקום זה קיבלו את שועה בוגר ורציני, מקבל את החילוף, ויורד בשקט לקהל, כשהוא מגדיל לעשות ומודה לאוהדים בדרך החוצה. בשבוע לאחר מכן הוא החזיר לקהל עם צמד יפה. אז אולי הפעם הוא באמת התבגר?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר