אוהדי בית"ר, עידן שמש (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, עידן שמש (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הימים שלא ישובו עוד: חלפו להם ימי הזוהר של הדרבי

בעבר הדרבי היה מורגש בכל פינה בעיר, כיום,  כששתי הקבוצות נלחמות על חייהן והאוהדים משני הצדדים מיואשים, המשחק עובר מתחת לראדר. וגם: אם לעידן שמש אין מקום בהפועל אשמח שיעבור לבית"ר

פורסם בתאריך: 22.12.21 21:50

מספר ימים לפני הדרבי הקודם הרגשתי את הפרפרים בבטן ואת הלב דופק, רק מעוצמת ההתרגשות שלא היה משחק בין הקבוצות הירושלמיות כבר 21 שנה.

דיברתי על כך בכל הזדמנות וחיכיתי למפגש בין הצהובים-שחורים שלי לאדומים-שחורים, שהם מבחינתי היריבים המרים מאז ולתמיד. לצערי היום זה אחרת.

חלפו שלושה חודשים מאז הניצחון המוחץ, כשבית"ר רשמה את הסיבוב הכי מזעזע שלה מאז שאני זוכר את עצמי. 12 נקודות בלבד והפסדים מבישים רבים לצד כדורגל שפשוט כואב לראות בעין. יש עוד כאלה בתוך המועדון שעוד מעזים לבקר אותי ולהגיד לי שזה לא יאה להגיד שלא היה פה כדורגל עד עכשיו. תפסיקו לעבוד על אנשים בעיניים – סיבוב שלם שאין שום דבר שדומה למה שנקרא כדורגל.

בית"ר הוציאה לכל אוהדיה את האוויר מהמפרשים, ובעל הבית (עדיין) הוציא את החשק לראות את הקבוצה היקרה לליבנו.

בחזרה לדרבי: בעבר לא היה ירושלמי אחד שהמשחק היה חולף לידו, כולם דיברו רק על הדרבי וההתרגשות בשיאה – בית"ר נגד הפועל, המערך נגד הליכוד, ימנים נגד שמאלנים צהובים נגד אדומים, רבין-בגין.

כיום הלך הרוח בעיר השתנה והשיח הוא על ענייני היום שמטרידים את הציבור, ובטח לא משחק הדרבי בעיר. הסיבה? לדעתי זה בעיקר בגלל היכולת החלשה של הקבוצות הירושלמיות שהפכו ללא רלוונטיות בכדורגל הישראלי.

צריך להחזיר את הטירוף שהיה בעיר בשנות ה-80 ו-90 של המאה הקודמת ובתחילת שנות ולייצר כאן דור חדש של אוהדים, באמצעות סבסודי כרטיסים דרך העירייה למשפחות וקהילות שונות. המדיה המקומית צריכה להתפתח ולייצר תוכניות הקשורות בקבוצות השונות בעיר ולהעלות לסדר היום את המודעות לקהילת הספורט, כדי למשוך אוהדים.

מקצועית, בית"ר והפועל נמצאות בקרב על הירידה. הצהובים שחורים נמצאים בתקופה הכי גרועה שלהם מזה הרבה מאוד שנים, ולא יהיה מצחיק לומר שבית"ר מגיעה למשחק ביום ראשון הקרוב כאנדרדוג, כמעט כמו בסיבוב הקודם. אם יוסי מזרחי יצליח להכניס את התשוקה הבית"רית כפי שהיתה לו כשוער, אולי הוא יצליח לרשום נצחון נוסף בדרבי – מה שיתן לקבוצה רוח גבית במאבק התחתית רגע לפי חלון העברות שבינואר שאין לדעת אין בית"ר תחזרו ממנו.

ומה קורה בהפועל? אם יש נושא שאני חייב להתייחס אליו הוא סוגיית עידן שמש. לא יכול לקרות מצב ששחקן שהעלה מועדון ליגה במו רגליו לא יקבל את הכבוד הראוי לו ממאמנו זיו אריה, שלא נתן לו אפילו דקה אחת בגביע המדינה מול מכבי חיפה.

אני לא אוהב מאמנים מתנשאים ויהירים, ואריה הוא אחד מהם. לדעתי, שמש חייב לעזוב את הפועל ירושלים  ואני מייחל לכך שהמועדון הצהוב בירושלים ידע סוף-סוף להביא גולרים ולא שמות, כי לשמש יש מקום בסגל של בית"ר. הוא עדיף מבחינתי על כל הזרים המוזרים (פרט ליאנקוביץ’) שנמצאים בסגל של יוסי מזרחי. אז יאללה עידן, תעבור לצד הצהוב. ויאללה בית"ר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר