אוהדי הפועל (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל (צילום: אורן בן חקון)

דעה | היינו כחולמים: הפועל  לא עושה את מה שנדרש כדי להחזיר את האוהדים ליציע

בהפועל עושים שלל טריקים שיווקיים כדי למשוך את האוהדים בחזרה ליציע וזה הגיוני כשלעצמו, אבל מה שלא הפנימו שם שהקהל רוצה חלומות, וכל עוד המועדון לא חולם על יורוליג דרך היורוקאפ, זה לא יקרה

פורסם בתאריך: 1.9.22 17:31

מסיבת העיתונאים המסורתית, שאותה מקיימת הפועל מדי קיץ, היתה בסימן האופטימיות שהבעלים אייל חומסקי משדר. זה נראה לפעמים מוגזם מדי ולא תואם את המציאות, אבל חומסקי הוא בחור אופטימי ואוהב לשדר את זה, גם אם יש כאלה שיחשבו שזה קצת מוגזם. לעומתו, המאמן הסרבי אלכסנדר דז'יקיץ' משדר יותר פאסון, נראה נינוח, אך גם ניסה לאזן את מעסיקו ונראה שהוא מעדיף לא לצאת מגדרו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אם יש נקודה שמפריעה לי ואף צורמת מאוד, היא סגירת האימונים בפני העיתונאים, כאילו מדובר בכור אטום חבוי במרתפי הארנה. אנשי הקבוצה לא משכילים להבין שספורט בא לשמח אנשים, וכדי לגרום לאוהדים להגיע למגרשים הם זקוקים לשיווק, ובאמצעות סגירת אימונים ההרמטית והחבאת השחקנים יהיה יותר קשה למכור יותר מנויים.
אפרופו מנויים, בתקופתו של סימונה פיאניג'אני הפועל מכרה קרוב ל-8,000 כאלה, ולא סתם. הבעלים דאז, אורי אלון רצה לתת להגשים לאוהדים את החלום: אליפויות, הצלחה באירופה, כדורסל משובח, יומרות הגעה ליורוליג ולכל הפחות משחקים בעלי עניין רב ביורוקאפ. כיום זה לא קיים. המותג בירידה, שלא לומר בקריסה והרבה פחות מעניין. בסביבת הקבוצה מדברים על כ-3,000 מנויים שנמכרו. המספר הזה מספר את הסיפור שאייל חומסקי לא הפנים עד כה. הפועל הורידה את עצמה ליגה כשהיא הלכה למפעל ליגת האלופות של פיב"א. גם לא מפעל אטרקטיבי וגם הפועל נוחלת בו כשלון מדי עונה. אני מבין שאין את הכסף הגדול של אורי אלון, אבל אין שום סיבה שהפועל ת"א, אליה אגיע בהמשך, תשחק ביורוקאפ, שם נמצא הכרטיס ליורוליג והפועל ירושלים לא. החלום של האוהדים נמצא שם מהסיבה הפשוטה שדרך היורוקאפ אפשר להגיע לליגה הטובה באירופה. בין אם זה יקרה ובין אם לא, מה שחשוב זה לתת תמיד תקווה לאוהדים שאולי החלום יתגשם וחומסקי ושאר מקבלי ההחלטות לקחו את זה מהאוהדים והיציעים הריקים שרואים ביציעי הארנה (עוד בטרם הקורונה, אבל בטח אחרי) מראים זאת. חבל שחומסקי לא הבין זאת מהר והיה מחזיר את הפועל למפעל השני בחשיבותו (לא בהכרח מקצועית, אבל כן בחשיבותו בגלל הכרטיס ליורוליג), כי גם אם האדומים מקבלים עוד כמה גרושים יותר במפעל של פיב"א (והם מקבלים) הם מפסידים את זה מנגד באיבוד מנויים ובקושי לגיוס כספים ובעיקר באווירה קודרת ביציעים. יומרות זה שם המשחק – קבוצות שרוצות לגדול ולשאוף קדימה עוברות ליורוקאפ ומשם ליורוליג (פרטיזן, וירטוס בולוניה, מונאקו) אלה שמורידות הילוך עוברות לפיב"א (במברג, גאלטסראיי, ריטאס וילנה, מאלגה).
חומסקי ביצע מהפכה בשדרה הניהולית, וגם אם עשה זאת בעדינות ובהזזת בעלי תפקידים לתפקיד "יועץ" כזה או אחר, הוא למעשה משדר שהוא לא אהב את מה שראה בשנים האחרונות. חבל שבינתיים הפועל ת"א נרשמה ליורוקאפ, מה שהקפיץ את תקציבה ואת סגל השחקנים שלה בהתאם, והפועל חולון צמצמו פערים והפועל היא כבר לא "הקבוצה מספר שתיים בכדורסל הישראלי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר