אייל חומסקי, זאק הנקינס (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים)
אייל חומסקי, זאק הנקינס (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | קצרים בכיס? באופן מוזר האדומים לא נסעו לטורניר בחו"ל

בזמן שיריבותיה לצמרת הליגה הישראלית נסעו לטורנירים בחו"ל, בהפועל העדיפו את אילת בצעד תמוה הפוגע בתדמית. בצד המקצועי, הנקינס וקארינגטון מתגלים כבינגו, אך מנגד יש גם כמה סימני שאלה ותמרורי אזהרה

פורסם בתאריך: 15.9.22 12:22

בימים אחרים, כנראה שהפועל ירושלים היתה כעת במחנה/טורניר אימון ברודוס, טורינו או באיזה עיר אירופאית אקראית נגד קבוצות מיבשת אירופה. בזמן שהפועל ת"א ניצחה את מונאקו בטורניר בצרפת, הפועל חולון תשתתף בטורניר ביוון ותשחק נגד אולימפיאקוס, כשעל מכבי ת"א אין בכלל טעם להכביר, ואפילו בני הרצליה שתשחק השנה באותו המפעל בדיוק של הפועל נסעה למחנה אימון משולב עם טורניר בפולין, נסעו שחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ' לטורניר "היוקרתי" באילת, שם פגשה את הפועל באר שבע/דימונה, אך לפחות פגשה גם את הפועל ת"א שתשחק ביורוקאפ, חצי נחמה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אמנם אין משוואה שמבטיחה שטורניר בחו"ל הוא מתכון לתארים, אבל זה בעיקר אומר על מצבו של המועדון. בדרך כלל אי השתתפות במחנה או טורנירים בארץ בלבד של קבוצות עם יומרות כמו הפועל מגיע ממניעים כלכליים, מה שאומר שלהערכתי האדומים נמצאים בנסיגה בתחום הזה ומעדיפים "לחסוך בעלויות", מה שלמעשה מוריד מהיוקרה של המועדון ופוגע במותג. קבוצה מפוארת ברמת המקומית ואף בלבל הבינוני באירופה כמו הפועל, חייבת לצאת למחנה אימון ולו בשל שמירה על פרסטיז'ה. אנשי הברנז'ה בענף יודעים לזהות חולשות, וכרגע הפועל מקרינה שהיא נמצאת "במגמת ירידה", ובהתאם רצון שחקנים משמעותיים להגיע למועדון. כך למשל תומר גינת "לא ספר" את הפועל כשזו רצתה אותו בקיץ האחרון וסיפר שאחת ההחלטות שגרמו לו לחזור להפועל ת"א היה בשל מעברה ליורוקאפ והשאיפות המתגברות. גם בתוך הענף ידעו לספר שג'ו רגלנד, הרכז המצויין של חולון אמר לאנשי קבוצתו שהוא מעדיף להישאר בה בפחות כסף מאשר לעבור להפועל.
קרנו של המועדון ירד עם עזיבת אורי אלון, אך ההחלטה בימים שלאחריו לעזוב את היורוקאפ פגעה גם היא במוניטין של הפועל, כשאת התוצאות אנחנו רואים היום, כשבמחלקת השיווק רודפים אחרי כל בעל מנוי פוטנציאלי וזה ממש לא משנה כמה משחקי אימון ינצח דז'יקיץ' באילת. לחומסקי אני ממליץ לחזור בעונה הבאה למפעל היורוקאפ בשביל להחזיר את התשוקה החסרה. האוהדים צריכים חלומות, וכאיש פרסום מוצלח אתה צריך לתת לאוהדים תקווה. סביר שזה ישתלם לך כלכלית, עם העלייה בציפיות ובמטרות אתה תראה גם שינוי לחיוב בתחומי הכרטיסים, מנויים והספונסרים. ראה ערך הפועל ת"א.
לאחר שלושה משחקי אימון אפשר לראות מגמות. בצד המוצלח – אם ברכיו של זאק הנקינס יחזיקו מעמד וכשירותו הרפואית לא תהיה מוטלת בספק סטייל ג'ייקובן בראון, הרי שנחזה כאן באחד הסנטרים היותר טובים שנחתו אי פעם בהפועל. גם בגזרת קאדין קארינגטון אפשר להיות רגועים. גארד עם קליעה, שקול, היודע ליצור לעצמו ולחבריו המסתמן כבינגו. לצידו עוד סקורר סולידי, ליוואי רנדולף שנראה כמו זר יציב. עוז בלייזר שחקן נהדר והוא הישראלי הבכיר כיום. יופי של החתמה.
בצד הפסימי: סימני שאלה לגבי צמד האירופאים מארקס מאייריס הלא מרשים וסים סנדר ונה האסטוני שחזר מאליפות אירופה ולא נראה כמו משהו שהקבוצה צריכה, אך עוד מוקדם לחרוץ גורלות. גם הסגל הישראלי קצר באיכות וצירופו של מייקל בריסקר צריך להילקח בחשבון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר