אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)
אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)

קשיי הסתגלות: הפועל קבוצה לא מושלמת, אך מאומנת ותתגבר על הבעיות

משחקי גביע הווינר חשפו מספר בעיות בקבוצה הנוגעות בעיקר למשחק הפנים, אך הפועל היא קבוצה בצלמו של מאמנה הסרבי וככזו קשה לי לראות אותה לא מצליחה. וגם: אם חומסקי יצטרך לפתוח את הכיס - הוא יעשה זאת

פורסם בתאריך: 6.10.22 12:52

בתחילת כל עונת כדורסל, מתרחש אחד המפעלים שיכולים לנבא, ולו באופן חלקי, את מידת ההצלחה של קבוצה ישראלית בליגת העל. מדובר כמובן על גביע ווינר. אין להפריז בחשיבותו, שכן חלק נרחב מהקבוצות המשתתפות בטורניר עמלות במהלכו או עמלו עד מועד קרוב לו על מלאכת הרכבת הסגל. מן העבר השני – אין לזלזל בתואר השלישי בחשיבותו במסגרת המקומית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפחות לפי סיכום הטורניר מהצד של הפועל ירושלים, נראה כי נכון למועד כתיבת שורות אלו – בחדרי ההלבשה בארנה חסרה חתיכה מסוימת בפאזל בתמהיל הקיים. כבר בשלב רבע הגמר בטורניר, בו ניצחה הפועל (בקושי) את אילת, ניתן היה להבחין באנמיות מסוימת הקיימת בעמדות הפנים, דבר שהובהר לאחר מכן במשחק הנפל מול הפועל תל אביב. לטעמי, יש לשקול את החלפתו של מארקס מייריס בפורוורד נוכח יותר התקפית (סשה קיליה ג'ונס עדיין פנוי), שיהווה שחקן מטרה בצבע.
אמנם עוד מוקדם לשפוט ולחרוץ גורלות על הסגל שהולחם הקיץ תוך מחשבה מעמיקה על אופי מרכיביו, אולם ארצה לתת על כמה נקודות את הדעת: הראשונה בהן עוסקת בשימוש בעוז בלייזר. עוז שחקן נהדר, אנרגטי ואתלט, אך אינו מהווה קאץ' אנד שוטר (כמו אדם אריאל למשל), שעומד בפינת קשת השלוש ומיידה כמות גבוהה של שלשות למשחק. נקודה נוספת – לא משוחקים תרגילים שיבליטו את יכולותיו של זאק הנקינס בבידודים בתוך הצבע ובמשחק הגב לסל, וכך הולך לו לאיבוד אחד מהסנטרים המבטיחים שנחתו בארנה. דבר נוסף המעלה אצלי תהייה הוא חוסר ההרצה של הרכב הגארדים – ספידי סמית', קאדין קארינגטון וליוואי רנדולף. האחרון אמנם טרם נכנס לקצב (זאת מבלי להתייחס למשחק נגד דרושפאקה, שהתקיים לאחר כתיבת טור זה) אולם הפוטנציאל קיים, וההרכב הנ"ל מספיק מגוון בכדי לאתגר את היריבה שמנגד. הנקודה האחרונה תעסוק באי קיומם של משחקי אימון כנגד קבוצות בכירות ביבשת. הדבר היה מאפשר לבחון לעומק את איכות הסגל והפערים הקיימים בקבוצה דווקא בנושא הכואב במיוחד אותו חווה המועדון בשנים האחרונות – הכישלון במסגרת האירופית.
ולמרות כל האמור לעיל, אני עדיין מאמין שנבנתה קבוצה טובה. הדבר כאמור ייבחן בתוצאות, אבל כבר כעת ניתן לציין לחיוב את נושא הריבאונד וההגנה הלוחצת. ההשתלבות של כלל הסגל בשיטת המשחק המסודרת של אלכסנדר דז'יקיץ' תניב פירות ותיצור קבוצה שיהיה קשה מאוד להכניע. צריך לזכור, העונה הרשמית טרם החלה, את הכסף סופרים במדרגות (בשלהי חודש יוני), ולבסוף נבנתה קבוצה לרוחו של מאמן מצוין ויסודי. קבוצה מאומנת לעד תהיה מנת חלקם של המאמנים המצליחים ביותר, ואני מאמין שהעונה תהיה עונה מוצלחת במונחים של הפועל ירושלים. דבר אחרון – לא צריך להכביר במילים על נכונותו של חומסקי להעמיד תקציב לבנייתה של קבוצה מצוינת, והדבר הוכח לא פעם (וגם לא פעמיים) במהלך העונות האחרונות. במידה ויידרש שינוי בסגל, היו בטוחים שהוא ייעשה. נותר רק לאחל לעונת כדורסל מוצלחת, ספורטיבית ואדומה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר