אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אור בוקר)
אוהדי הפועל ירושלים חוגגים (צילום: אור בוקר)

דעה | לא תנצחו אותי: אלימות וטרור לא ישברו את הפועל ירושלים

עומר אריאן חזר מאתונה עם טראומה גדולה, אבל בטוח שהאלימות והטרור שהאוהדים חוו רק יחזקו את הקשר של הקהל עם הקבוצה ושקצב הצמיחה רק יגבר

פורסם בתאריך: 14.4.23 19:21

לפני המשחק הראשון בסדרת רבע הגמר בין הפועל ירושלים לאא"ק אתונה כתבתי טור הכנה למשחקים. הטור דיבר על הדברים שאני כל כך אוהב ומתחבר אליהם במשחק הכדורסל – קצב משחק, סוגי הגנות, שחקני מפתח ומצ'אפים מעניינים. ואכן, במשחק מספר 1 – זה היה הסיפור. על הפרקט, במשחק ספורטיבי, הפועל ירושלים ניצחה את אא"ק אתונה. 1:0.
ביום רביעי האחרון – כדורסל לא היה העניין. מרבית אוהדי הפועל ירושלים מתוך ה-550 שנכחו במשחק הנ"ל – לא יוכלו לספר לכם דבר ממה שקרה במשחק ההוא. כדורסל לא היה.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

מה כן היה? הייתה תצוגת עידוד מופתית של קהל נאמן שהשקיע מזמנו ומכספו והוסיף לטוס ולעודד את הקבוצה שלו במשחק קריטי. בקיצור, תמצית החלום של ספורט. מה הוא קיבל בתמורה? יידוי בלוקים ואבנים לעבר היציע, זיקוקים ורימוני הלם בכינון ישיר וכל זה תוך אפס יכולת תגובה מצד המשטרה המקומית. אירוע טרור על מלא. טרור מתמשך שהחליף תחושות גאווה, אכזבה והתפעלות ממשחק כדורסל לתחושות פחד, חרדה ואימה. במקום אוהדים ששמחים מעוד שלשה או מתעצבנים מריבאונד שהתפספס – ראינו אוהדים שמגוננים על ילדיהם ושולחים אותם להיסגר בתאי שירותים שמא יפגע בהם סלע.

אז מה הלאה? הציפייה שלי היא לראות טיפול אקטיבי ואמיתי של כלל הגורמים המעורבים. כמו בכל אירוע טרור. אני מצפה לראות את המשטרה שתאסור הגעה של אוהדי אא"ק לארנה שבירושלים מחשש לפגיעה בחיי אדם, את משרד החוץ והספורט שיפעלו יחד עם ה-BCL וממשלת יוון כדי להעניש את הפורעים ואת הקבוצה עצמה ואת חברי הכנסת שמזדעקים ובצדק מכל פעולת איבה של ארגון טרור על אדמה זרה כנגד ישראלים. אלו שקוצרים את פירות ההצלחה ומתגאים בהישגים של נציגותינו באירופה צריכים לדעת גם לגבות את אותן נציגות שהן מתמודדות מול אירועים משמעותיים וחמורים כמו אלה.

בצד החיובי, ואם נסיים באופטימיות – הפועל ירושלים תצא מהאירוע הזה חזקה יותר מאשר היא נכנסה. עלו השוואות רבות למקרה שקרה במשחק של האדומים מול לנסיה ב-2017. גם שם משחק חוץ מכריע ומלהיב הפך לאירוע מאכזב שלא קשור לספורט עבור מרבית אוהדי הפועל ירושלים. אותו אירוע, מכל מיני סיבות, שבר את קהל האוהדים הירושלמי. הפעם, החוויה הטראומטית הזאת – רק תועיל לקהל האדום. החגיגות בטברנות ברחובות אתונה, תחושת הביחד לפני, תוך כדי ואחרי המשחק והקשר המיוחד שנרקם בין צוות ההנהלה לאוהדים במהלך המסע הזה – מספרים הכל. הם מספרים שמהאירוע הזה, הקשה והמפחיד, הפועל ירושלים תצא אחרת. טובה יותר. חזקה יותר. כנראה, שדגל ישראל שאוהדי אא"ק לא הצליחו לשרוף במהלך המשחק, מסמל יותר מהכל את העניין. הוא מסמל ומסמן בצורה הכי ברורה – שטרור ואלימות, גם הם לא ישברו את הפועל ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר