דעה | חזרה למקומה הראוי

העפלה של הפועל לפיינל פור מבהירה - המועדון שבשנים האחרונות איבד משמו כמועדון אירופי מוביל מחוץ ליורוליג, חזר למקומו הראוי

פורסם בתאריך: 27.4.23 00:07

ספק אם בשלהי אוקטובר, היו אוהדים מספיק אופטימיים שהיו מוכנים להמר על עלייה לפיינל פור של ליגת האלופות כחצי שנה לאחר מכן. האמת? ספק אם היה מישהו באיזור חיוג 02 (ואפילו בקרב כמה פרשני ועיתונאי כדורסל מאיזור חיוג 03) שהאמין בקבוצה שנבנתה, פרט לקואץ' דז׳יקיץ׳. מה שניתן להגיד היום זה שמדובר בחבלי לידה של קבוצה דורסנית במיוחד, שבניגוד לאופי הלוזרי שהורגלנו אליו מהפועל ירושלים של השנים האחרונות- מגיעה לשיאה ברגעים החשובים באמת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

ההפעלה לחצי גמר המפעל האירופי והדרך בה הושגה היא אירוע מכונן, ולא פחות. המועדון שבשנים האחרונות איבד משמו כמועדון אירופי מוביל מחוץ ליורוליג, חזר למקומו הראוי. דבר אחד שבעיניי העיב על ההעפלה המרשימה היא בחירת ראשי המפעל לקיים את אירועי הפיינל פור במלאגה, ולא בירושלים. לפי הפרסומים בכלי התקשורת השונים נאמר שהסיבה לכך טמונה בסירובו של מתן אדלסון להתחייב להשתתפות במפעל בשנים הבאות. לדעתי, ניתן היה לנהל את האירוע טוב יותר, אפילו במחיר של התחייבות להישארות במפעל לעונה נוספת (ואולי אף להוסיף בחוזה נקודות יציאה). קיום של אירוע בסדר גודל כזה בירושלים היה מהווה נקודת דרך למועדון ששואף להיות חלק מהמועדונים הגדולים באמת באירופה, ומדובר בהזדמנות שלא בטוח מתי יהיה ניתן לשחזרה בקרוב. נוסף על כך, קיום האירוע בירושלים היה מבטיח רוב מוחלט של אוהדי הפועל ביציעים, דבר שהוכח בלא מעט מקרים העונה (וגם במשחק השלישי נגד אא״ק אתונה) כשובר שיוויון. ובכל זאת, הדרך לתואר עוברת דרך שני ניצחונות בלבד.
שתי נקודות שיש להעלות בפני הצוות המקצועי היא קיום אימוני זריקות עונשין וחלוקת עומסים נכונה. בהקשר לעונשין, עקב האכילס של הפועל העונה – העלאת האחוזים הקבוצתיים (ושל שחקני עמדות הפנים בפרט) באספקט זה הוא קריטי להתמודדות עם קבוצות חזקות באמת, ויכול לעשות את ההבדל מעונה מוצלחת לעונה היסטורית. בהקשר לחלוקת העומסים, הייתי שמח לראות את דז׳יקיץ׳ מקפיד להשתמש בכל הרוסטר העומד לרשותו בכל משחק. כשהמקום השלישי בטבלת הליגה כמעט ומובטח, הייתי מצפה מהסרבי לתת הרבה יותר דקות לונה, יעקב וללוי, וככה גם ללטש את יכולותיהם לקראת רגעי השיא בחודש הבא.
ואמנם, עוד חזון למועד, אבל אשגר מכאן לאדלסון בקשה – לבנות את הקבוצה לעונה הבאה על בסיס שלד השחקנים הקיים, ולהתחיל לעבוד הארכת חוזים, ויפה שעה אחת קודם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר