דני פרנקו, אחלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באדיבות הפועל ת"א - האתר הרשמי, אורן בן חקון)
דני פרנקו, אחלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באדיבות הפועל ת"א - האתר הרשמי, אורן בן חקון)

דעה | להחזיר את הפועל ת"א לחיק הטראומה

דני פרנקו נראה זחוח יתר על המידה לאחר שהדיח את נס ציונה בשלב רבע הגמר לקראת המפגש מול האדומים בחצי גמר הפלייאוף. אלכסנדר דז'יקיץ' צריך להיות חד כדי להזכיר לו איך הסתיימו שלושת המשחקים הקודמים בין הקבוצות

פורסם בתאריך: 31.5.23 00:21

דני פרנקו נראה ששכח שבכל הפעמים הקודמות העונה שהוא פגש באלכסנדר דז'יקיץ', הסרבי השפיל אותו. אחרי שהפועל ת"א ניצחו את נס ציונה בסוויפ, פרנקו היה סופר זחוח והשחקנים שלו הכריזו ש"הם רוצים ללכת עד הסוף". נראה שמדובר בסנטימנט אותנטי: הפועל ת"א אכן השתפרה מאז ההפסד האחרון להפועל בדרייב אין, העסק שם התחבר ואונווקו משחק נהדר. לפרנקו יש את כל הסיבות לשכוח את הטראומה שגרם לו דז'יקיץ', וככה גם צריך להתייחס אליו: כאיש מוכה טראומה שהצליח להדחיק אותה ולהתחיל חיים חדשים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

הדרך הכי יעילה לייאש אדם כזה היא להחזיר אותו לחיק הטראומה במהירות ולהבהיר לו שההדחקה אינה באמת תרופה. בכדורסלנית, זה אומר שהרבע הראשון של הסדרה בין הפועל להפועל ת"א (הטור נכתב לפני משחק מס 1 בסדרה) יקבע המון מבחינת החוסן המנטלי של התל אביבים, ושהפועל חייבת לעלות אליו במטרה להנחית מהלומה הגנתית מדכדכת ומשתקת. החוליה החלשה בהפועל ת"א של העונה היא פרנקו, שניעדר פתרונות להגנה הקשוחה של שחקני הפועל בשלושת המשחקים בין הקבוצות שנערכו בדרייב אין והסתיימו בנצחון ירושלמי. היעדר הפתרון מצידו רק חיזק את חוסר האמון של הכוכבים התל אביבים במאמן שלהם, כשהשיא היה ריב מצולם של ג'ורדן מקריי ופרנקו במהלך ההפסד האחרון להפועל.

אבל איך מהממים יריבה שכבר היממת באותה צורה בדיוק 3 פעמים רצוף? ואיך מתגברים על המחסום המנטלי של לעשות את זה גם בארנה, המקום שבו הפועל ת"א דווקא ניצחה את הפועל העונה? אסור לחשוב ש-more of the same יספיק מול ג'קובן, אונווקו, גינת והחברים שלהם. אני מקווה שדז'יקיץ' רוקח דרכים חדשות ומקוריות לאמלל את הפועל תא באותה צורה, כלומר דרך ההגנה.

עד כה הסרבי התמקד בשיבוש המשחק בין הגבוהים התל אביבים ובהוצאתו של אונווקו מהמשוואה ההתקפית. ספק אם זה יעבוד שוב באותה צורה, אבל אם דז'יקיץ' מחליט שזו המטרה העליונה – ברור שמאיירס צריך להתלבש לסדרה. עם זאת, דז'יקיץ' גם כפה על הגארדים של הפועל ת"א מהלכי אחד על אחד אל מול שמירה לוחצת של הגארדים שלו, מה שהוציא את מקריי מהעניינים רוב הזמן ואת ג'קובן לפעמים. אם זו תהיה המטרה החשובה ביותר מבחינת המאמן המזוקן, אז ברנדון בראון צריך להתלבש על חשבון מאיירס.

החוקים מתירים להחליף את זהות 5 הזרים שיתלבשו בסדרה פעם אחת בלבד במהלכה. אני ממליץ לדזיקיץ' להתחיל עם מאיירס ובלי בראון ולראות אם השיג בעזרתו שיבוש של משחק הגבוהים היריבים ושליטה בריבאונד ההתקפה, ובמקביל יראה האם הגארדים שלו עושים מספיק נקודות. אם מאיירס לא יספק את הסחורה במשחק 1 וההתקפה של הפועל תיתקע – הייתי שוקל לעבור לבראון. מה שבטוח זה שאם ספידי סמית' שוב יתאדה כמו בפיינל פור הצ'מפיונס – הכל לא משנה והעונה תיגמר בקרוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר