אלכסנדר דז'יקיץ', דני פרנקו (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל)
אלכסנדר דז'יקיץ', דני פרנקו (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל הליגה)

דעה | הקרב בין הכישרון לשיטה

קרב האדומות תהווה את אחת מהסדרות המסקרנות של השנים האחרונות, בו ישוחקו סגנונות שונים של כדורסל, ואין בה שום פייבוריטית

פורסם בתאריך: 31.5.23 00:29

משחקי חצי גמר הפליאוף בליגת ווינר סל מזמנים לנו מפגש של ארבעת הקבוצות הטובות ביותר שיש לכדורסל הישראלי להציע. בלי משחקים, בלי נראטיבים, בלי שטויות. הטופ של הטופ.

למפגשים בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב, מלבד האיכות המקצועית שמלווה אותם – יש גם ערך מוסף. הקרב על המקום השני בכדורסל הישראלי, הפועל מול הפועל ויותר מהכל העונה – קרב הכישרון מול השיטה. אם בהפועל ירושלים לקחו חבורת שחקנים מתאימים כמו בפאזל למארג כדורסלני שרצה ליצור המאמן הסרבי, הרי שבצד התל אביבי לקחו חבורת שחקנים כישרוניים וכעת האתגר הוא לגרום להם להפרות האחד את השני כמה שיותר. אז מה יותר חשוב? כישרון? שיטה? האיזון הדק בין שניהם? על כך, בין היתר, תוכרע הסדרה מול הפועל תל אביב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

בריאיון סיום המשחק, הודה דז'יקיץ' שמבחינתו, אין לו מה לשנות ולשפר בקבוצה שלו. הכל תלוי בשחקנים ובהלך הרוח שלהם. יבואו מרוכזים? יהיה בסדר. אחרת? פחות. במידה מסויימת, אלכסנדר דז'יקיץ' צודק ב-100 אחוז. זה אולי לא הדבר "הנכון" להגיד לתקשורת ולאוהדים – אבל זה מתאר בצורה די טובה את הפועל ירושלים של השנה. הפועל של השנה, לא דואגת לשינויים והתאמות קיצוניות בין משחק למשחק. ההגנה אותה הגנה. אגרסיבית, לוחצת, לא מתפשרת. ההתקפה, גם היא אותה התקפה. סבלנית, תנועתית, הולכת למקומות שהיא אוהבת. המשחק אותו משחק, הפועל ירושלים, זו אותה הפועל ירושלים. לכן, כשאומר הסרבי שהרוב תלוי באיכות הביצוע של שחקניו – הוא יודע על מה הוא מדבר.

ובכל זאת, אילו נקודות באיכות הביצוע קריטיות עבור הירושלמים כדי לצלוח את הסדרה המורכבת?

1.דו קרב הגבוהים. זה ברור לכולם שבשני צידי המתרס, גם בצד התל אביבי וגם בירושלמי – יש רק איש אחד. אצל הפועל תל אביב זה צ'ינו אנוואקו, אצל הפועל ירושלים זה זאק הנקינס. שני אלו, היחידים ברמת איום גבוה על הצבע היריב. היחידים. כן, יש עוד גבוהים. אין דרך להשוות. כל משחק עד כה העונה, התמקד בפתרונות היצירתיים של הקבוצות כדי מצד אחד לסגור ביעילות את הסנטר היריב ומן הצד השני להתקיף אותו ככל הניתן.

  1. קצב משחק. זה נכון עבור כל משחק של הפועל ירושלים. והאמת, גם עבור כל משחק של הפועל תל אביב. הפועל ירושלים רוצה קצב איטי, הפועל תל אביב רוצה קצב מהיר. הפועל ירושלים חיה על להגן על הכדור עד סיום סופי של שעון ה-24. הפועל תל אביב, רק תנו לה לרוץ את המגרש. שתי הקבוצות, בעזרת לחץ משתנה על הכדור, טיפולים הגנתיים והחלטות מהותיות שקשורות לריבאונד – ינסו לנווט את המשחק לכיוון שלהם.
  2. מומנטום. כשנשאל אלכסנדר דז'יקיץ' ממה הוא הכי מודאג בסדרה מול הרצליה הוא ענה "מהעליות והמורדות". הסדרה הנ"ל תתקיים בשניים מהאולמות הביתיים שיש לליגה להציע. הדרייב אין שבתל אביב והארנה שבירושלים הוכיחו לא פעם את יכולתם בשינוי המומנטום שעל המגרש. הפועל הפגינה יכולת לנצל מומנטומים כאלה לטובתה, אך גם הראתה פריכות במקרים מסויימים ונתנה ליריבות שלה לצמצם הפרשים גבוהים. בפליאוף, בחצי גמר – יציבות זה שם המשחק.

כך או כך, דו קרב האדומות תהווה את אחת מהסדרות המסקרנות של השנים האחרונות. אם נתעלם משיקולי נאחס, לאף אחד אין באמת פייבוריט. לפליאוף חוקים משלו (אבל באמת) וקשה להעריך את הכושר של שתי הקבוצות. הערכה אחת, כמעט בטוחה – יהיה מעניין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר