אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | עוד חוליה בשרשרת הביזיונות של ההתאחדות

העונש שספגה בית"ר מבית הדין של ההתאחדות הזוי עד כדי גיחוך, ועד כמה שנעים לחשוב על הפועל משחקת באירופה – מישהו באמת זוכר עונש שלא הומתק בבית הדין העליון? ומה עם עונש התנאי על זכייה בגביע? פארסה רודפת פארסה | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.6.23 17:49

העובדות אמנם ידועות לכל, אבל חשוב להזכיר אותן כדי להבין את ההשלכות. אוהדי בית"ר ירושלים פרצו לכר הדשא בסמי עופר ופוצצו במו ידיהם את טקס הענקת גביע המדינה במעמד הנשיא, שהוברח מהאצטדיון על ידי מאבטחיו. עם כל הכבוד לאותם מאבטחים, סביר להניח שאם מי מהפורצים היה מעוניין לפגוע ביצחק הרצוג, הוא גם היה מצליח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ומה קרה למחרת בבוקר? פרס נוצץ בדמות טקס חגיגי של הענקת הגביע בביתו של, ובכן, אותו הנשיא שנס על נפשו. עיריית ירושלים כמובן קפצה על המציאה ורגע אחרי ההודעה על הפארסה מטעם ההתאחדות, מיהרה להוציא הודעה משלה ולהציף את גן סאקר בכ-20 אלף חוגגים בצהוב-שחור, בהם ככל הנראה גם מחוללי הביזיון.

אפשר לספר סיפורים על גינוי התופעה ואפילו להתעלות ולהשוות אותה בעזות מצח לפריצת הקהל למגרש בחגיגות האליפות של מנצ'סטר סיטי (מעניין אם גם שם שרפו רשתות), אבל השורה התחתונה ברורה – מתנה עטופה בסרט ורווח נקי לכל מי שנהג באלימות.

ועכשיו הגיע עונש בדמות הרחקה מאירופה, ועוד כל מיני המצאות מופרכות על שלילת גביע על תנאי לשנתיים. המשמעות: בבית הדין של ההתאחדות מצאו היגיון בשלילה עתידית של תואר מקבוצה שטרם זכתה בו. אדרבא, על בסיס כזה אפשר גם לשלול מהנבחרת השתתפות עתידית ביורו שלא עלתה אליו. לעג לרש, בושה וחרפה או עוד ביזיון בשרשרת – תבחרו אתם.

ומה קרה למחרת העונש? באופן מפתיע, שוב, כל דבר שאינו קשור לאלימות – הפגנות וזיקוקים מול ביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, תוך גרימת נזק לבניין מגוריו, חסימת צומת אלוף שדה והדלקת מדורות על הכביש ואפילו איום לפוצץ את המשחק של הנבחרת הלאומית מול אנדורה באיצטדי.

 

 

ומה עשו קברניטי ההתאחדות בתגובה? מיהרו לגבות את אדריכל הכדורגל ברק אברמוב על "ההודעה המכבדת והאחראית להוריד את גובה הלהבות לאלתר ולהימנע מכל אקט אלים, מילולי או פיזי". בהחלט חשוב מאוד, אלא שמיד אחר כך הגיע הרמז המטרים לפתרון הבעיה: "בתי הדין עצמאיים בשיקול דעתם ופועלים ללא מורא וללא משוא פנים. עצמאותם לעולם לא תעמוד בספק. הדרך הנכונה והמקובלת היא הגשת ערעור לבית הדין העליון כפי שהמועדון הודיע כי יעשה".

מה זאת אומרת הדרך הנכונה והמקובלת? יכול להיות שבהתאחדות המליצו לבית"ר לערער לעליון רגע אחרי שהשוויצו בעצמאות של בית הדין? שאלה נוספת שעולה מהדברים – מישהו זוכר עונש שניתן לקבוצה כלשהי – וברוך השם אירועי אלימות לא חסרו כאן בחודשים האחרונים – ולא הומתק על ידי בית הדין העליון?

בהמשך ההודעה הודיעו בהתאחדות שעדכנו את המשטרה בהתפתחויות ובטוחים כי היא תדע לפעול בנחישות מול מי שיעזו לחצות קווים שלעולם אין לחצות אותם. בדיוק כפי שפעלו מול האלפים שחצו את קווי המגרש בחיפה, מול המתפרעים בגן סאקר ומול יורי הזיקוקים מול משכנו של עו"ד רשף.

נחמד מאוד להנדס תודעה ואפילו לבדוק ברצינות האם הפועל ירושלים ערוכה לשחק באירופה (בטח שכן, במה זה כרוך בדיוק מלבד השתתפות בהגרלה ומפגש כפול מול יריבה סמי-אלמונית?), אבל לבעלי הזיכרון הקצר נזכיר: בית"ר ירושלים לא עמדה פעם אחר פעם (אחר פעם) בדד-ליין המשתנה והמתמשך שהוענק לה בחסות ההתאחדות והבקרה התקציבית כדי לאשר את תקציבה לעונה החולפת, וברור לכל בר דעת שאם היתה זו בני ריינה או סקציה נס ציונה, היא כבר מזמן היתה טסה לליגה א' כמתחייב בתקנון ההתאחדות.

ואגב תקנון, מישהו שם לב שמופיע שם סעיף לפיו בעקבות אירועי הגמר, חובה לשלול את הגביע מהזוכה ולהעבירו לסגניתה? אם אין חשיבות לתקנון וממילא יש איפה ואיפה על בסיס קבוע, תעשו לעצמכם טובה: אל תטרחו בכלל לכתוב אותו, ובטח שלא לפרסם בערוצי התקשורת המקובלים. מישהו עוד עלול להאמין לכם.

ולמי שעדיין מטיל ספק – בכלל לא משנה אם יהיה זה בעקבות ערעור, הפגנה או איומים על פגיעה בדיין זה או אחר. מי שתופיע בעונה הבאה במוקדמות הקונפרנס ליג היא מחזיקת הגביע בעונה החולפת, ולא אף מועדון אחר זולתה. יש קבוצות שפשוט לא מענישים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הקבוצה שלא מזכירים את שמה

    אוהדי ביתר התנהגו נכון לא בסדר והאחראית הראשית היא התאחדות ולא ביתר
    הופעה באירופה מקבלים רק בזכות
    באיזה זכות מגיע לקבוצה שלך? בזכות זה שעפתם מהגביע מול קבוצה מליגה לאומית?
    השנאה שלכם לביתר נובעת בעיקר מקנאה במה זכיתם ? פעם לפני 50 שנה זכיתם בגביע סיימתם מקום 4 מה זה מקום 4?
    מקום 4 לידיעתך זה שום וכלום שתזכה באליפות תבין את זה

  2. אלי

    צודק הכותב כל מילה נכונה אם זו היתה קבוצה אחרת מביתר התוצאה היתה אחרת ,
    האלימות משתלמת,אבל מה הפלא אם שדר רדיו מסית בשידור ולא עף מיד ולתמיד אז מותר הכל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר