דני פרנקו, אחלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באדיבות הפועל ת"א - האתר הרשמי, אורן בן חקון)
דני פרנקו, אחלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: באדיבות הפועל ת"א - האתר הרשמי, אורן בן חקון)

דעה | כשדני פרנקו מנצח את דז'יקיץ' בכלים שלו

דני פרנקו ניצח את אלכסנדר דז'יקיץ' בכלים שלו, כלומר הגנה אישית אגרסיבית, זאת בזמן שההתקפה של הפועל ממש לא תפקדה. זה גורם לי לתהות האם הסרבי ירצה להחתים בשנה הבאה גם שחקנים שיש להם גם כשרון התקפי ולא רק הגנתי

פורסם בתאריך: 8.6.23 17:26

ההפסד הכואב להפועל ת"א בסדרת חצי הגמר הרגיש כמו הדבר שממנו חושש כל מי שסובל מתסמונת המתחזה: הרגע שבו אתה אשכרה נחשף כמתחזה. הפועל ת"א אימצה את השטיק של הפועל וניצחה אותה בעזרתו. לשטיק הזה קוראים הגנה לוחצת, אגרסיבית ופשוטה באכזריותה, וניכר שזה תסכל את דז'יקיץ'. עובדה, כששאלתי אותו מיד אחרי משחק 2 בסדרה איך זה מרגיש להפסיד לסגנון שמזוהה איתך יותר מכל אדם אחר בליגה, הוא התעצבן וגער בי שההגנה של הפועל היתה דווקא סבבה, למרות ההפסד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

הסיבה שההפסד בסדרה הרגיש כמו חשיפת היותה של הפועל מתחזה היא שלצפות בהפועל ת"א עושה להפועל "הפועל" גורם לך לתהות מה יקרה אם כולם בליגה יתחילו לשמור ככה, והפועל לא תהיה מיוחדת יותר? ואז מגיעה עוד תהיה, מבהילה לא פחות: ואם אכן כולם ישמרו כמו הפועל והתחרות תחזור להיות מוכרעת בהתקפה, האם המוגבלות ההתקפית של הקבוצה בעידן דזיקיץ' תמשיך גם בעונה הבאה? אגב, כששאלתי את פרנקו בסוף משחק 2 למה הוא לא גרם לשחקנים שלו לשמור ככה כל העונה, גם הוא התחמק. ומה ציפיתי, שהוא יהיה כנה ויגיד שאם הוא היה חופר לשחקניו על יסודות ועבודת רגליים בהגנה החל מאוקטובר, הם היו מואסים בו ומביאים לפיטוריו בסביבות חנוכה?
אלכסנדר דז'יקיץ, טלטל את הכדורסל הישראלי עם הסגנון הכל כך לא ישראלי שהפועל שיחקה העונה. המאמנים הישראלים הבכירים הבינו שלגרום לשחקנים שלהם לשמור חזק, בלי חוכמות ובלי טריקים טקטיים שמחליפים הגנה אמיתית, זה גיים צ'יינג'ר ששווה תארים. יהיה מענין לראות אם גם בהיעדרו של דזיקיץ', נראה בסדרת הגמר הגנה חזקה יותר מאשר זו שהפועל ומכבי ת"א הציגו במשחקים ביניהן העונה.
מבחינת הפועל, השאלה המעניינת היא האם המוגבלות ההתקפית של השחקנים שדזיקיץ' הביא השנה היא תנאי הכרחי להיותם שומרים מעולים וכאלה שמוכנים להתאמן קשה ואינטנסיבי, או שהסרבי מסוגל לגרום גם לשחקנים כשרוניים יותר, בואכה כוכבים של ממש, לשחק הגנה כזו?
השאלה הזו מתחדדת אפילו יותר לאור הרקורד הלא מרשים של האיש בקבוצות גדולות: הוא לא שרד יותר מעונה בפרטיזן, אוסטודיאנטס, ריטאס וילנה או בודצ'נוסט (אם כי שם אימן בשתי קדנציות שונות). כשמחברים את כל המשתנים האלה מקבלים את התהייה המדאיגה הבאה: האם דז'יקיץ' הוא מאמן שהסגנון משחק שלו ייחודי, מובחן ומקורי אבל גם כזה שמתקשה לשרוד במשך מספר עונות? במובן הזה, הקיץ הקרוב ותחילת העונה הבאה יהיו מבחן ענק עבור מאמן הפועל, בטח לאור הכסף הגדול שמתן אדלסון מביא איתו. אני מת כבר לראות את האיש עומד במבחן הזה בהצלחה ומזכיר לפרנקואים של העולם שבשביל שהגנה תהיה השיטה שלך – אתה חייב להיות אדם שהשחקנים רוכשים לו מלא כבוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר