אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | אין מנוס מניגוד

בשנתיים האחרונות התעוררו כמה עימותים בין אוהדי הפועל ירושלים בנושאים, שכולם קשורים בשאלה היהודית-ערבית או בשאלת הימין-שמאל. החלק הימני של אוהדי הפועל מוכרח להבין שכדי להתנגד לבית"ר הגזענית והאנטי ערבית, יש צורך להראות את הניגודיות גם אם זה פחות נוח

פורסם בתאריך: 6.7.23 14:11

אין מנוס מניגוד בשנתיים האחרונות התעוררו כמה עימותים בין אוהדי הפועל ירושלים בנושאים, שכולם קשורים ישירות או בעקיפין, בשאלה היהודית-ערבית, או במינוח הישראלי של היום בשאלת הימין-שמאל. פעם זה היה עימות על הנפת דגל ישראל בעת משחק מול בני סכנין, פעם זה היה בנושא הכריזה בשפה הערבית, ופעם זו השתתפותו של יו"ר האספה הכללית, פעיל ערבי פוליטי צעיר, בהפגנה בה הניף את דגל פלסטין, ובשל ההשתלחות נגדו נאלץ להתפטר מתפקידו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

רבים טוענים כי עימותים אלו מקורם באיחוד בין הפועל קטמון עם הפועל המקורית, שאוהדיה בעלי עמדות ימניות יותר. לדעתי יש סיבה נוספת, חשובה לא פחות, להתגברות עימותים אלו, וזו דווקא הצלחתה של הפועל בשנים האחרונות, ובעיקר עלייתה והתבססותה בליגת העל. ברור לכל כי הצלחה זו היא תעודת הצטיינות לדרכה של הפועל קטמון לאורך השנים ולכן אין פלא שהדבר יוצר תסכול מובן אצל אוהדי המקורית. אך עוד יותר חשובה היא עצם העלייה לליגת העל, שהפכה את הדרבי נגד בית"ר ירושלים מחלום רחוק למציאות של ממש. והדרבי מעורר מצוקות לא מעטות. ראשית, בית"ר עצמה בהלם. שנים הם שקדו על פיתוח העוינות מול הפועל תל אביב ומול בני סכנין, ועתה מתברר כי קם להם אויב מבית. אחת הדרכים שבהם מגיבים על כך אוהדי בית"ר היא להאשים את הפועל ירושלים ב-"שמאלנות", מה שמציק לאוהדים הימניים יותר של הפועל. אך הדרבי הוא בעיה גם לאוהדי הפועל שאינם אנשי שמאל מובהקים. לפתע השנאה לבית"ר אינה רק זיכרון ישן מהבית, או נאמנות אותה ירשו מההורים, אלא אירוע של ההווה. ובהווה אי אפשר להתנגד לבית"ר, מבלי להבין שזו גם התנגדות לאופי הגזעני והאנטי-ערבי של חלק גדול מהקהל בצהוב. במלים אחרות, עצם ההתמודדות מול בית"ר, מעוז הימין והגזענות בירושלים, היא זו שצובעת אותנו, אוהדי הפועל ירושלים, בצבע אדום. הדילמה הזו קשה לחלק מאוהדי המקורית וגם לאוהדים אחרים של הפועל ירושלים, והדרך בה נקטו הייתה להיאבק כדי להקטין כמה שיותר את הפרופיל השמאלי של הפועל ירושלים. אך לצערנו הורדת הפרופיל הזו לא תעזור, מפני שהיא לא תפתור את הבעיה העיקרית של אותם אוהדים, והיא התייצבות של הפועל כיריבה משמעותית מול בית"ר, על כל מה שמשתמע בכך. מול בית"ר שאינה מוכנה לקבל שחקנים ערבים, הפועל פתוחה לשחקנים ערבים. מול אוהדי בית"ר הקוראים "מוות לערבים", הפועל מעודדת אוהדים ערבים לבוא למשחקיה. מול בית"ר הנשלטת על ידי בעלי הון, חלקם הזויים יותר וחלקם פחות, הפועל שייכת לאוהדיה, ביוזמה שיתופית ושוויונית, המשקפת את מיטב המורשת השמאלית בעולם. אסור לשכוח כי השמאל מייצג, בהגדרתו הרחבה, את המאבק העקבי לשוויון, בעוד שהימין מייצג את הרצון לשמר את הסדר הישן, האי-שוויוני. על פי ההגדרה הזו, ברור שהפועל היא האגף השמאלי בזירת הכדורגל בעיר ירושלים, בעוד שבית"ר היא האגף הימני-קיצוני בזירת הכדורגל בעיר הזו. אין מנוס מניגוד זה וכדאי שאוהדי הפועל ירושלים ישלימו אתו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר