אלכסנדר דז'יקיץ', מתן אדלסון (צילומים: אורן בן חקון)
אלכסנדר דז'יקיץ', מתן אדלסון (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | אופטימיות לצד ספקנות

הפועל נראית טוב, הזכייה בגביע ווינר משמחת, אבל יש גם כמה נקודות בעייתיות | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.10.23 12:01

העונה שעברה הסתיימה בטעם מעט חמוץ – הפסד 2:0 מוחץ להפועל ת"א, ושוב, לא השכלנו להגיע למעמד גמר פלייאוף הליגה (6 עונות, אבל מי סופר). אך, למרות האקורדים הצורמים, היא צרובה כעונה מדהימה, מלאת תהפוכות והצגות, שכללה הופעה בגמר ה-BCL וזכיה בגביע המדינה. ואני? אני יצאתי אופטימי, כי הבנתי כבר בסיומה, שהטוב עוד לפנינו – עידן מתן אדלסון בהפועל ירושלים החל עכשיו.

והנה הגיע הקיץ, תחילת עונת המלפפונים, ואני מחכה לשמות הגדולים שיגיעו. לאט לאט לאורך הקיץ אני מבין שנפלה ההחלטה – להתחיל את עידן אדלסון, לאט ובזהירות. כלומר, להישאר בליגת האלופות, להשאיר את רוב הסגל בחוזים ארוכי טווח, להשקיע בסגל הישראלי ולא להשתולל עם משכורות הזרים החדשים שיגיעו.

וכך היה: גבי צ'אצ'אשווילי היה הראשון להצטרף לסגל הקיים, אחר כך יובל זוסמן, כריס ג'ונסון (שחזר במפתיע לקדנציה שניה בקבוצה), בריינטון למאר (שזכור לנו מתקופתו בא.א.ק אתונה), ומוריס אנדור (בעל הרזומה המרשים באירופה).

הסגל אומנם נסגר עם עומק מרשים מאוד, אשר כולל שחקנים ישראלים מהטובים בליגה ושימור הזרים המצטיינים, אך בכל זאת משהו הפריע לי. נכון לתחילת העונה, וכל עוד נועם דוברת עדיין לא כשיר, אין רכז מחליף לספידי סמית, בעיה שבלטה מאוד בעונה שחלפה. ועדיין, אם יש משהו שלמדתי בשנה שעברה, הוא לתת אמון בצוות המקצועי שכנראה מכיר יותר ממני את הבעיות, והדרכים לפתרונן.

 

 

במשחקי ההכנה יכולתי סוף סוף לראות את הפועל משחקת לראשונה מחודש יוני. זה קרה מול טורק טלקום, פרטיזן בלגרד וגלאטסראיי (מולה הפועל תשחק במסגרת שלב הבתים של ה-BCL). בזהירות הנדרשת, אוכל לומר שנכון לשלב זה הפועל נראתה בכושר נהדר. ליוואי רנדולף השתפר פלאים בפגרה, זאק הנקינס ממשיך את הכושר הנהדר שלו, גבי צ'אצ'אשווילי מפתיע לטובה, האיכות ההגנתית של יובל זסומן באה לידי ביטוי, בריינטון למאר משתלב יפה וכריס ג'ונסון נראה כאילו מעולם לא עזב.

ועם כל זאת, החלו לצוץ הבעיות שמהן חששתי. אחוזי העונשין הנמוכים שמזכירים את העונה שעברה, התלות המוחלטת בספידי סמית' וזאק הנקינס, וחולשה בעמדה 5-4, היות ומוריס אנדור לא נראה מחובר בשלב זה לשטף ההתקפי. כמובן שמוקדם לשפוט את הקבוצה בשלב זה, אבל זה לא מונע ביקורת מתבקשת על הבעיות הבסיסיות שציפיתי שיפתרו עוד בשלהי הקיץ.

בכל מקרה, לפנינו עונה מעניינת שבה הציפיות גבוהות בהרבה מהעונות הקודמות, והביקורת והלחץ בהתאם. בנימה אופטימית זו, שיהיה לנו בהצלחה. יאללה הפועל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר