אביב ברעם ז"ל (מימין), סמ"ר תומר ברק (צילומים: אלבום פרטי)
אביב ברעם ז"ל (מימין), סמ"ר תומר ברק (צילומים: אלבום פרטי)

הפועל ירושלים נפרדת בכאב מאוהדי הקבוצה שנפלו בקרבות בדרום

סמ"ר תומר ברק ז"ל, לוחם בגדוד 13 של גולני, ואביב ברעם, חבר כיתת הכוננות בכפר עזה, נפלו במהלך הקרבות בעוטף עזה. שניהם אמנם לא ירושלמים, אבל אוהדים שרופים של הפועל ירושלים בכדורסל. "מתו מות גיבורים", נמסר מהמועדון

פורסם בתאריך: 10.10.23 19:12

המתקפה הרצחנית של החמאס על ישראל בשבת בבוקר גבתה (ועדיין גובה) קורבנות רבים. באירוע המטלטל והקשה ביותר בתולדות המדינה נרצחו ונפלו בקרבות למעלה מ-900 איש ואישה – בכל הגילאים, המגזרים והמגדרים. ישראל היא מדינה קטנה, מה שאומר שהשכול מגיע כמעט לכל מקום – בית, בית ספר, מקום עבודה והנה – מסתבר שאפילו גם לקבוצות ומועדוני ספורט.

זה מה שקורה בימים האחרונים לקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים, שלה, כך מסתבר, יש אוהדים בכל מקום.

המועדון פרסם הבוקר פרידה כואבת משניים מאוהדי הקבוצה – אביב ברעם ז"ל ותומר ברק ז"ל – אשר נפלו בקרבות הקשים שהתחוללו בדרום. שניהם לא ירושלמים, אחד לוחם ואחד חבר בכיתת הכוננות ביישוב שבו התגורר – מלח הארץ, ושניהם דמויות מוכרות מאוד ביציעי הארנה.

אביב ברעם ז"ל, בן 33, תושב כפר עזה אשר היה חבר כיתת הכוננות ביישוב. בבוקר יום שבת הוא הוקפץ עם כיתת הכוננות, נלחם בגבורה רבה והצליח להציל רבים. "משפחת הפועל ירושלים מתאבלת וכואבת את מותו של אביב ברעם ז"ל, מהמסורים והאדוקים שבאוהדי הפועל", נמסר מהמועדון. "אביב, תושב כפר עזה, חירף נפשו ולחם בגבורה בעת שהגן על ביתו כלוחם בכיתת הכוננות. אביב, בן 33 במותו, השאיר אחריו אישה, חלי, ושני ילדים, עומר בן 4 וחצי, ורני בת שנה וחצי. יהיו זכרו ברוך".

"קרע לי את הלב, תנוח בשלום חבר קר", כתב עמית אוהד הקבוצה בדף הפייסבוק. "הלב נשבר, תנוח בשלום חבר", כתב ניר, אוהד אחר של הקבוצה המבכה את לכתו של חברו ליציע, "הלב שבור, לבנו עם המשפחה", כתב בכאב לביא, אוהד נוסף של הקבוצה.


אביב ברעם ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

אביב ברעם ז"ל (צילום: אלבום פרטי)


רם בלניקוב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, הוא חבר קרוב של עפר ברעם, אביו של אביו. עם היוודע דבר מותו בגבורה של אביב הוא פרסם פוסט פרידה ברשתות החברתיות.

"למעלה מ 60 שנים עפר ברעם הוא חברי הטוב כאח לי. עוד בילדות היה אח, מגן אפילו", כתב בלניקוב. "בנו אביב, תושב כפר עזה התעורר בשבת ה-7 באוקטובר, יום הולדתי שהפך ליום אבלי, לקול הצבע האדום והודעה ברשת שיש אירוע אמת. הספיק לתת נשיקה לחלי, רעייתו וטס על האופנוע לנשקייה כחבר כיתת הכוננות. אל תשאלו אותי למה הצבא לא הסכים שהנשקים יהיו בבתים כי גם בלי זה אני רותח. אביב חילק נשקים לחבריו לכיתה ויצא להילחם. הספיק לחסל נבלה אחד ואז רץ לטפל בחבר שנפצע. חטף כדור ונוטרל. תוך שהוא מדמם ובכוחותיו האחרונים הספיק לעדכן את חלי שהמחבלים הארורים לובשים מדי צה״ל. בכך הציל ככל הנראה רבים, כי חלי, שהיא גיבורה בפני עצמה על התפקוד שלה במשך 20 שעות בממד עם שני ילדיהם, עדכנה את הוואטסאפ הקיבוצי. גם חניתה, אמא של אביב שהתה בממ"ד ( אחר), לבדה 20 שעות. שמרה על דממה כשהמחבלים דפקו על הגג ועל הדלת. אביב מסר את נפשו בגבורה בהגינו על משפחתו ועל ביתו. כל מי שמכיר אותו ממש לא מופתע. אפילו הטפיחות שלו לשלום במשחקים של הפועל הן הדבר הכי חברי שיש! יהי זכרך ברוך גיבור שלנו".

 

 

***

סמ"ר תומר ברק ז"ל, בן 20 מפתח תקוה, לוחם בגדוד 13 של גולני, הוא האוהד השני של האדומים שנפל בקרבות. "משפחת הפועל ירושלים המומה וכואבת את מותו של אוהד הקבוצה סמ"ר תומר ברק, לוחם בגדוד 13 של גולני, שמת מות גיבורים בקרב על נחל עוז", נמסר מהמועדון. "תומר השאיר זוג הורים, איתי ושרון, ואח צעיר, טל. תומר בן 20 בנופלו. הפועל עומדת לצד משפחת ברק היקרה בשעתה הקשה ביותר. יהי זכרו של תומר ברוך".

מאשקה, אוהדת ותיקה של האדומים, כתבה: "יהי זכרו ברוך. נפל בכדי להגן על הבית שלנו בדרום האדום". ישי, אוהד אחר הוסיף – "אין מילים שיכולות לנחם. אני רק יכול להבטיח שהמשפחה האדומה תנצור אותו לעד, הוא נהרג בשבילנו וזה המעט שנוכל לעשות. תהיו חזקים, משפחה יקרה".


סמ"ר תומר ברק ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

סמ"ר תומר ברק ז"ל (צילום: אלבום פרטי)


עומרי ואורית גלפרין, חברים של המשפחה הוסיפו: "אין לנו בכלל מילים. אנחנו כואבים ובוכים על נפילתו בקרב של בנכם האהוב תומר. תומר נלחם על הגנת המולדת ותושבי ישראל, אל מול טרוריסטים שפלים ומרושעים, שכל רצונם הוא רק לזרוע הרס והרג. תומר נער צעיר ויפה, חייל גיבור, בחור מקסים ושובה לב. זהו עצב גדול מאוד ושבר אדיר. אנחנו אוהבים ומחבקים אתכם ושולחים חיזוק עד כמה שניתן.

"אורית, עמרי, תבל, וין וכל משפחתנו ועוד רבים מחברינו שלא זכו להכיר את תומר אך הוא וגם אתם נמצאים בלב כולנו בשעות קשות אלה. יהא זכרו של תומר ברק ברוך".

איתי ברק, אביו של תומר ז"ל, הוא זה שהדביק אותו באהבה לאדומים. "איתי הוא אוהד מסור של הפועל שנים רבות", נמסר מהפועל. "תומר נפל בקרב על נחל עוז. אביב הוא תושב כפר עזה שעשה בכל שבוע את הדרך לארנה. בקושי החמיץ משחקים יחד עם משפחתו. כמו תומר, הוא מת מות גיבורים כשנלחם על הגנת ביתו. לצערנו הרב אנחנו מתורגלים בתמיכה במשפחות בזמנים קשים. הפועל עומדת לצד המשפחות ונתמוך בהן בכל דבר שנוכל לסייע. שנזכה לימים שקטים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר