גל מקל ומתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי הפועל ירושלים)
גל מקל ומתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | מפספסים את המטרה?

לאלדסון תוכניות גדולות והישארות במפעל של פיב"א ה-BCL לא יוביל אותו למימוש חזונו. לכן, יש לעשות בקיץ הקרוב חישוב מסלול מחדש ולהצטרף ליורוקאפ בדרך למטרה האמתית - היורוליג

פורסם בתאריך: 1.2.24 11:59

אם הייתם שואלים מישהו בהנהלת הפועל בתחילת העונה איך תראה הקבוצה בשנים הקרובות, התשובה היתה כנראה ברורה מאוד, אך כל זה נראה היום כחלק מחיים אחרים, החיים שלפני ה-7 באוקטובר.
למרות שנראה כי עשתה התאמות טובות ככל שיכלה למצב, נראה שהפועל צריכה לחשב מסלול מחדש בקיץ הקרוב. "אנחנו כרגע מחויבים להישאר בליגת האלופות לעונה נוספת, אבל המטרה היא להגיע ליורוליג", אמר מתן אדלסון עם הגעתו למועדון, והוסיף: "הדרך ליורוליג לא ברורה וזה יכול לקחת שנתיים או חמש, אבל נעשה את מה שצריך ובדרך שלנו כדי להיות ביורוליג". בהמשך, כשגל מקל הוצג, הוא חיזק את הדברים ואמר "המטרה היא להפוך את הפועל ירושלים לקבוצה ברמה עולמית. נעשה הכל כדי להגיע ליורוליג".
אדלסון גם חיבר מעשים למילים, כשנפגש לאחרונה עם הנהלת היורוליג ועם ההנהלות של ברצלונה וריאל מדריד, והציג בפניהן את פועלו בזמן הקצר בהפועל וגם את תוכניותיו לשנים הקרובות. בנוסף, אדלסון עובד במרץ על עיבוי ושדרוג השדרה הניהולית של המועדון במטרה למלא את הארנה ולייצר מערכת מקצועית שתתמוך בשאיפות לגדול.

כתוצר של מהשאיפות, השינוי מתבקש הוא חזרה למפעל היורוקאפ, אותו הפועל עזבה לאחר שאורי אלון נכשל בהובלת הפועל ליורוליג, למרות זכיה בשתי אליפויות מקומיות. "מכיוון שליגת האלופות מעניקה הזדמנות שווה לכל קבוצה באירופה להגיע למפעל, החליטה הקבוצה להירשם למפעל בפעם הראשונה" אמרו אז מחליפיו, אייל חומסקי וגיא הראל. המטרות של הבעלים החדש הופכות את מפעל ליגת האלופות ללא רלוונטי עבור הפועל. דרכי הכניסה ליורוליג מצומצמות מאוד: קבלת כרטיס חופשי שניתן לקבוצות משווקים שהנהלת היורוליג מעוניינת לחדור אליהם, זכיה ביורוקאפ או קניה של חוזה כפי שקבוצה מדובאי בדרך לעשות.
טלקום בון, שגברה עלינו בגמר ליגת האלופות בעונה שעברה, לא השתדרגה כמותג או כמועדון בעקבות הזכייה. האם זכיה בליגת האלופות תקרב את הפועל ליורוליג? כנראה שלא. אם נניח שלמרות הונו הגדול, אדלסון לא הולך "לשחד" (לכאורה) את ראשי היורוליג ב-150 מיליון יורו כפי שעושים האמירתים, הדרך הסבירה ביותר של הפועל להיכנס ליורוליג היא דרך זכיה ביורוקאפ וכל עונה נוספת שלא תשחק במפעל תהיה בזבוז זמן.
לצד הצהרת המטרות, אדלסון כמו גם המנכ"ל והדובר, חוזרים על אותם המסרים: "בהדרגה, לא ממהרים, לא מחפשים להשתולל", אז סביר שנראה את השלד המוצלח ממשיך עם חיזוקים במקומות הנכונים ולא השתוללות ובניית קבוצת כוכבי יורוליג. חיזוק נקודתי בשחקנים כמו ג'ו רגלנד (פרישטרי), טי ג'י שורטס (פריז, יורוקאפ) או ורנון קארי ג'וניור (קרשיאקה), בנוסף לשלד הקיים – קרינגטון, רנדולף, סמית והנקינס (גם ג'ונסון שבינתיים נותן עונה אדירה) מהווים בסיס טוב בתוספת פיגורה בעלת שם על הקווים ויכניסו את הפועל לרשימה מצומצמת של פייבוריטיות לזכייה ביורוקאפ.
אך אדלסון, שהקיץ החתים שחקנים כמו יובל זוסמן, קאדין קרינגטון ומוריס אנדור על חוזים שמנים, יכול להפתיע עם שמות נוצצים כפי שאוהדים רבים מפנטזים מאז קנה את המועדון. האם נראה חיזוק נקודתי או שמות נוצצים? זה כנראה תלוי לא מעט בתוצאות בסיום העונה הנוכחית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר