ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)
ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)

דעה | תודה לאברמוב ולקומץ על הטיימינג

כן, הפועל שוב הפסידה למכבי תל אביב אחרי שנתנה פייט, אבל עם כל הכבוד, ויש הרבה, לבעיות שיש עם המאמן האדום, הבשורה האמיתית של השבוע הגיעה מבית וגן ברגע הכי נכון שאפשר. ניפגש בדרבי ביום ראשון | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.2.24 15:14

המפגשים האחרונים בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב מלמדים כי עיקר ההישג האדום מסתכם בכך שהקבוצה היתה בתמונת המשחק עד הרגע האחרון. ביחס לפערי הרמות התהומיים בין השתיים – ההישג האמור בהחלט לא מובן מאליו.

סדריק דון כבש ראשון בבלומפילד בעונה שעברה ואופק ביטון עשה זאת העונה בטדי. בשני המשחקים היתרון היווה זריקת אדרנלין צהובה בדרך למהפך. לכן, גם כשיילה דוין הקשית באלגנטיות את שער היתרון אמש (רביעי), ל-300 האמיצים שקפאו ביציע באצטדיון היפואי לא היה ספק איך זה ייגמר.

ועדיין, עצוב לראות איך הגנת הפועל מאפשרת לאופיר דוידזדה להעביר רוחב באין מפריע ואת דור תורג'מן חופשי ומאושר לדחוק מקרוב לרשת. עצובה ומקוממת עוד יותר היתה ההרחקה הנוראית והלא אופיינית של איינאו פרדה היישר לגבי קניקובסקי, שכבר עמד לשוב לאחור בטרם קיבל מתנה שלא חלם עליה בדרך לשער הניצחון.

ההרכב האדום מתחיל אט-אט להתייצב ולצבור ביטחון, אם כי לא ברור כיצד עמית גלזר מועדף במרכז ההגנה על שחר פיבן, שזכה לטקס מרגש ותשורה נאה מקבוצתו לשעבר לפני שריקת הפתיחה. למה תומר אלטמן חייב לפתוח בבחינת ייהרג ובל יעבור אנחנו כבר יודעים, ותודה למאמנו, אבל מחליפו נדב נידם הראה ניצוצות והוכיח שיש על מי לסמוך. כך גם לגבי עידן דהן, שנכנס בשל פציעתו של מתן חוזז ולא היה רחוק מכיבוש.

 

 

בצד הפסימי, נכון לכתיבת שורות אלה לא טרחה הפועל להתחזק בצורה משמעותית, חרף 1.1 מיליון יורו שזרמו לחשבונה במסגרת עסקת העברתו של ליאור קאסה. בזמן שחמזה שיבלי פרע שטרות והתעלל בבית"ר בשורות אלופת הרכש, הפועל פתח תקוה, בהפועל חושבים שמי שמתאים לחזק אותה במאבקי התחתית המתישים הוא צעיר חביב בשם אוהד אלמגור שהגיע ממעצמת הכדורגל של ראשון לציון.

הדרבי בראשון הקרוב הוא בטח לא סיבה למסיבה, אבל המקור לאופטימיות הגיע מכיוון לא צפוי. הקומץ האינטליגנטי בקרב אוהדי היריבה העירונית הצליח לגרום ליוסי אבוקסיס לעזוב בשל שרשרת קללות מכוערות שאפילו הנייר האדום לא סובל. כן-כן, המאמן היחיד שמסוגל לחנך את ירדן שועה והאיש שהצליח להניף גביע אשתקד עם חבורת שחקנים שהיתה הכל חוץ מקבוצת כדורגל, מחוץ לבית"ר בדיוק ברגע הנכון.

מוקדם לדעת עד כמה ההיחלשות הדרסטית של בית"ר תעזור להפועל בדרבי, אבל נאמר זאת כך: עם אבוקסיס על הקווים השאלה העיקרית הייתה 'כמה ייגמר?'. בלעדיו, קרב הקרחות הופך להיות בין זו הבוהקת של זיו אריה (תחת כובע הגרב הנצחי) לזו של, ובכן, ברק אברמוב. זה לא ישנה את העובדה שהפועל תגיע כאנדרדוג, אבל בלבבות האדומים בהחלט ניתן לזהות שביב של תקווה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר