אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)
אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)

דעה | התרופפות מנטאלית

הפועל צריכה להתעצב מחדש תחת קנצוריס כשהשחקנים עדיין לומדים להכיר אחד השני, כשבמשחקים האחרונים כבר רואים התרופפות מנטאלית ועל המאמן היווני להחזיר את הבטחון לשחקנים

פורסם בתאריך: 14.3.24 14:37

השבתת ליגת העל בכדורסל והחזרה ההדרגתית השפיעו על כל הקבוצות, אך כנראה שעל הפועל בצורה משמעותית יותר בשל עזיבת אלכסנדר דז'יקיץ'. הוא בחר את השחקנים, עיצב את הסגנון וביסס שיטת משחק ברורה. אחרי ההגעה של אליאס קנצוריס הגיעו מספר ניצחונות, כולל אחד מאוד משכנע מול טנריפה, אבל בדיעבד הניצחונות האלו טשטשו את העובדה שהקבוצה צריכה להתעצב מחדש תוך כדי העונה.

המאמן והשחקנים עדיין לומדים להכיר אחד את השני (כן, לוקח זמן) והחיבור ביניהם עוד לא אידיאלי. בנוסף היו שינויים מקצועיים עם הצטרפותם של ג'אקורי וויליאמס ונמרוד לוי, שמשנים את הרוטציה ואת סגנון המשחק בהרכבים מסוימים. שלא יהיה ספק – אין תירוצים ולהפועל יש סגל מצוין שגם העונה צריך לכוון עד הסוף בכל המפעלים. וזה גם עוד יכול לקרות. אבל בשביל זה הקבוצה צריכה להשתפר במספר היבטים.

 

מקצועית, ברור שהפועל פחות טובה הגנתית בחודשיים האחרונים. זה בא לידי ביטוי בסטטיסטיקה. הסגל אותו סגל, אבל במשחקים האחרונים יש יותר מידי חוסר תיאום וטעויות לא מחויבות. וזה היה הכוח של הקבוצה בשנה שעברה, עקרונות מאוד ברורים, הגנת אחד-על-אחד, לעשות עבירות בזמן, תקשורת בהגנה שמונעת חוסר תיאום. יש לקבוצה את היכולת להגביל עוד יותר טוב את היריבות ובלי שיפור בתחום הזה, יהיה קשה לנצח במעמדים הגדולים.

מבחינת הסגל, אומנם חסר רכז ישראלי, אבל עדיין הוא מספיק מגוון כדי למצוא חמישיות מאוזנות בכל רגע נתון. זה בוודאי נכון לגבי אירופה. בליגה המקומית, ההבאה של נמרוד לוי מאפשרת לא להלביש את כריס ג'ונסון או את אחד הגבוהים (בטח אחרי שצ'אצ'א יחזור), ולשחק יותר עם בריינטון למאר שמרחיב את מצבת הגארדים.

לדעתי, ההיבט שהכי טעון שיפור הוא המנטלי. אחד הדברים שדז'יקיץ' מסתכל עליהם לפני הבאת שחקן היא השקט הנפשי, לראות שהשחקן לא מתרגש מעליות וירידות במהלך המשחק, לא מדבר עם השופטים, מרוכז במה שצריך. בעונה שעברה זה בלט מאוד. במומנטום חיובי או שלילי, השחקנים שמרו על רוגע ופתרו בעיות תוך כדי המשחק. מבט אחד של המאמן הספיק. במשחקים האחרונים רואים התרופפות בפן המנטלי, שחקנים מתעצבנים, מתווכחים עם השופטים, כולל התלקחות מיותרת עם שחקני מכבי. ברור שרצף ההפסדים משפיע על זה. יש לקנצוריס כמה משימות מקצועיות, אבל לא פחות חשוב זה להחזיר לשחקנים את השקט הנפשי ואת האמונה ביכולת לנצח משחקים. הכל מתחיל בניצחון אחד שיעלה את הביטחון – הפועל ת"א בארנה זו הזדמנות מצוינת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר