בריינטון למאר, איליאס קנצוריס (צילומים: הפועל ירושלים-האפליקציה הרשמית, באדיבות מנהלת הליגה)
בריינטון למאר, איליאס קנצוריס (צילומים: הפועל ירושלים-האפליקציה הרשמית, באדיבות מנהלת הליגה)

דעה | זה לא הכסף, אלא מה שעושים איתו

הכלל שהפועל צריכה לאמץ - אם למרות שיש לך בעלים מיליארדר עדיין התעקשת להחתים בקיץ זר שחטף ממלך 40 הפרש בעונה שעברה, לפחות אל תחתים גם את המאמן שלו | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.3.24 10:43

שנים שהפועל רודפת אחרי הכסף. היא מחפשת אותו, רוצה עוד ממנו, מרגישה את חסרונה הכלכלי מול מכבי, מתפשרת על שחקנים מוגבלים בגלל מגבלות תקציביות ומהמרת על מחפופים מוכשרים. הנחת העבודה היא שוואנס יהיה כסף – יהיה יותר טוב, כי כסף קונה שחקנים וטאלנט ו-ודאות לשנים קדימה. זו לא הנחה מופרכת, היא הוכחה כבר פעמיים בתולדות הקבוצה: בעידן ארקדי גאידמק ובעידן אורי אלון. אם זה עבד אז, זה יעבוד גם כשיימצא המולטי מיליונר הבא.

אז זהו, שלא. גם לאוחז בכסף יש משמעות, לא רק לכמות השקלים שיש לו בעו"ש. מתן אדלסון מחזיק בבעלות על הפועל עוד מהעונה שעברה, ועדיין לא זכינו במקרה אחד שבו הכסף שלו שימש יתרון וחיזק את הפועל באמת. אדלסון עצמו יודע את זה, לדעתי זה אפילו קצת מביך אותו, אחרת אין הסבר למה באמצע הרבע השלישי השחור נגד הפועל תל אביב, כשאוהדים עזבו מרוב עצבים, הוא (או מישהו מאנשיו) מיהר לעדכן את נועה פופלינגר מערוץ הספורט, שהבוס החליט לפרגן את מטוסו הפרטי לשחקנים כדי להקל עליהם את הנסיעה למשחק החוץ המכריע נגד קרשיאקה. כשלא מצליחים לחזק את הקבוצה עם שחקנים – מסתפקים בשדרוג תנאי התעופה.


בריינטון למאר (צילום: הפועל ירושלים-האפליקציה הרשמית)

בריינטון למאר (צילום: הפועל ירושלים-האפליקציה הרשמית)


 

 

החטא הקדמון של אדלסון והנהלת הפועל בעונה הזו הוא שהם קיבלו את ההחלטה התמוהה של אלכסנדר דז'יקיץ' לחזק בקיץ את הסגל בשני זרים שחטפו בראש מהפועל במהלך העונה שעברה: כריס ג'ונסון ובעיקר בריינטון למאר. קבוצה שרוצה לזכות בצ'מפיונס ליג אחרי הפסד בגמר, לא מחתימה דבר ראשון בקיץ את הרכז של הקבוצה שחטפה ממנה 40 הפרש משפיל בשלב הטופ 8. זה היה צעד ששידר תקיעות, חשיבה בקטן ויתכן שנבע מחשש של המאמן הסרבי משחקנים עם אגו גדול. בעלים עם כסף שרצה יורוליג לא יכול לאפשר התנהלות בינונית כזו, ומנהל מקצועי כמו יונתן אלון לא יכול להרשות לעצמו להעביר החתמה כזו.

החודשים עברו ולמאר התגלה כבעיה גדולה משנראתה בהתחלה: הוא לא רק אפור, זה לא רק שיש לו יד בינונית ומטה מבחוץ, הוא גם לא רכז. פה הגיעה הנקודה השנייה שבה אדלסון ואלון שגו בענק בעונה הזו – כשלא מיהרו להחליף את למאר ברכז בכיר ברגע שדז'יקיץ' עזב. כך יצא מצב מגוחך שלמרות שלמאר הוא הרכז השני של הפועל, כל הדיון על בעיית הרכז השני נותב בכלל לניסיון הנואש להחתים רכז ישראלי כלשהו. החשש מלהחליף את למאר ברכז מובהק ומצוין ישב גם על הנחת העבודה שלא סביר שלספידי סמית' יהיה מחליף שנחשב בכיר ממנו. אלא שברגע שדז'יקיץ' הבריז להפועל, מן הראוי היה שספידי יפסיק ליהנות מחסינות, יכיר בעובדה שהוא רכז טוב אבל מוגבל ויפנה מקום בחמישייה לרכז אחר, בכיר יותר ושלם באמת.

ההשוואה בין אדלסון לעופר ינאי, הבעלים של הפועל תל אביב שמפזר כספים על שחקנים בצורה מעט מוגזמת אבל מאוד מעוררת השראה, מחדדת תובנה שחשוב שהפועל תפנים: לא מספיק כסף, צריך לדעת איך להשתמש בו וכיצד להפוך אותו לעוצמה. אם יש כלל אצבע שממנו כדאי שהפועל תתחיל, הוא הולך ככה: אם למרות שיש לך בעלים מיליארדר עדיין התעקשת להחתים בקיץ זר שחטף ממלך 40 הפרש בעונה שעברה, לפחות אל תחתים גם את המאמן שלו.


איליאס קאנצוריס (צילום: אורן בן חקון)

איליאס קאנצוריס (צילום: אורן בן חקון)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוכמת הבדיעבד ממחישה עד כמה הכתב לא הגון עם עצמו.
    מדוע לא אמר את הדברים מיד כשידע איזה שחקן ואיזה מאמן מחתימים.
    ומה היה אימר אילו הקבוצה היתה עולה וממשיכה הלאה?
    אין ספק שתי עמדות מרכזיות בכל קבוצה מאמן ורכז קריטיות ובאלה ירושלים ניכשלה כישלון צורב לא פעם אני שואל את עצמי מאיזה שוק הפועל ת"א רונה שחקנים אולי כדי שבירושלים יקחו את הכתובת ..

  2. הרב הלא מקובל

    כללים בניהול
    הזול יקר.
    שימו לב..
    יונצוק vs בלאט
    המבין יבין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר