אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)
אליאס קנצוריס (צילום: אורן בן חקון)

דעה | יאללה הביתה

לכישלון של האדומים מספר אבות, אבל מעל כולם הוא שייך לאיליאס קאנצוריס, שהגיע אחרי בריחתו של דז'יקיץ' וקיבל קבוצה בירושה במצב טוב. לאדלסון לא נותרה ברירה אלא להיפרד ממנו

פורסם בתאריך: 21.3.24 11:55

כנצר למשפחה שעשתה את רוב הונה בעסקי הקזינו, אפשר בהחלט לומר שמתן אדלסון לקח העונה הרבה הימורים רעים.
על חלקם כבר כתבתי בעבר: הבחירה במפעל אירופי שלא מוביל ליורוליג, הקרדיט המוגזם לאלכסנדר דז'יקיץ' בבניית הסגל העקום, סוגיית האזרוח של קדיו קרינגטון, חזרת נועם דברת, מאמן מחליף שנכשל בשתי קבוצותיו האחרונות ואי הבאת חיזוק במהלך העונה.
טור זה נכתב דקות לאחר ההדחה המכאיבה מליגת האלופות, ועכשיו אפשר לומר את מה שחששנו ממנו בשבועות האחרונים, העונה שנפתחה עם הרבה ציפיות מסתמנת כאחת המאכזבות ביותר.
לכישלון הזה מספר אבות, אבל מבחינתי מעל כולם הוא שייך לאיליאס קאנצוריס, שהגיע אחרי בריחתו של דז'יקיץ' לקבוצה במצב טוב. אמנם הסגל שנבנה בקיץ היה חסר איזון במספר עמדות, אבל על כל חסרונותיו אין כל הצדקה למיקומה המבזה של הפועל בליגה ולהדחתה כבר בשלב הבתים, כשהיא מפסידה את שלושת משחקיה האחרונים כולל לקרשיאקה, שכבר הודחה מעשית לפני המשחק, ועדיין הופיעה אליו כאילו היא הקבוצה שהגיעה להילחם על גורל עונתה האירופית.
קאנצוריס, ואת זה שוב להגיד, הוא לא אחד עם רזומה מרשים כמאמן ראשי (בלשון המעטה, כן?). בשתי קבוצותיו האחרונות הוא נכשל. קשה היה להבין מה ראתה הנהלת הפועל במאמן היווני. ההשערה היא שהגיע כמאמן שדוגל בהגנה קשוחה כדי לנסות ולשמר את הדרך שהנחיל דז'יקיץ', כאמור כישלון מפואר להימור גדול.
קאנצוריס לא רק נכשל בשימור ההגנה של ירושלים (ספיגה ממוצעת של 89 נקודות בששת המשחקים בחודש מרץ), אלא שאיכשהו הוא הצליח לקחת גם את ההתקפה החלשה של דז'יקיץ' אחורה.

הפועל ירושלים של קאנצוריס איבדה את זהותה ההגנתית, איבדה את כבודה בעיני היריבות והקהל, איבדה את מרבית הסגל הישראלי שלה כולל החתמת הדגל מהקיץ, יובל זוסמן, איבדה מחצית מבסיס הקבוצה בדמות הנקינס וקרינגטון, הופיעה פעם אחר פעם שאננה וחלשה מנטלית, ללא היררכיה, ללא שיטה, ללא משמעת ולא ניתן אפילו לומר שהמאמן איבד את חדר ההלבשה שכן זה מעולם לא היה שלו.
אולי בסוף העונה מישהו מתוך המערכת ידבר ונגלה למה לא הגיע שום חיזוק (בזמן שיריבות מקומיות הנחיתו שחקנים משמעותיים), אבל חייבים להיות אמיתיים, גם אם היה נוחת בארנה רכז ישראלי וזר היה מחליף את למאר (מה תפקידו בכלל בקבוצה הזו?!) קשה לראות תוצאה שונה בהרבה תחת המאמן האנמי ביותר שאני זוכר בהפועל.
איליאס קאנצוריס, נכשל ואסור להפועל ירושלים, גם אם תשלם מחיר מקצועי נוסף, לקבל את הכישלון הזה ללא זעזוע משמעותי שיעביר מסר. ככה לא בונים מותג.
הנהלת הפועל בעונתה הראשונה בבעלות החדשה נכשלה. הטעויות הקשות מהקיץ לא זכו לתגובות בזמן. עוד העונה אדלסון וכוורת מנהליו יכולים לתת הצהרת כוונות לאחר הפרידה מקאנצוריס עם החתמות גדולות (אם כאלה אפשריות בכלל בשלב הזה של העונה), הם יכולים גם להשלים עם אובדן העונה ולבצע שינויים רק בקיץ, אבל החלטה כזו לא תתקבל בהבנה אצל חלק מהקהל שמתקשה לקבל את הפסיביות של ההנהלה נוכח היכולות הכלכליות. אדלסון עוד יכול להפוך ליקיר העיר בעוד מספר חודשים עם החלטות נכונות לגבי זהות המפעל האירופי בעונה הבאה, וללא "חסם הדז'יקיץ'" יכולה להבנות פה קבוצה שלא נראתה כמותה קודם. הצעד הראשון בדרך חייב להיות פרידה מהירה וחדה מהמאמן הכושל, ואם בזמן פרסום טור זה הוא עדיין מחזיק במשרתו אפשר להוסיף כישלון גדול נוסף לרשימה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר