שלומי ארבייטמן (צילום: ניר קידר)
שלומי ארבייטמן (צילום: ניר קידר)

ארבייטמן: "אם ירצה ה' אני אחזור ואסיים את הקריירה שלי בבית"ר"

שלומי ארבייטמן, שהיה על סף חזרה לבית"ר אחרי 13 שנה, ישחק מולה הערב (שני) במדי מכבי פתח תקוה: "יהיה מוזר לשחק נגד בית"ר - לפני שבוע עוד התאמנתי עם הקבוצה". ראיון

פורסם בתאריך: 11.9.17 14:19

9 באוגוסט, שעות אחר הצהריים. חוף הים בנתניה. שלומי ארבייטמן ומספר שחקנים חופשיים נוספים רצים על החוף ושומרים ביחד על כושר, כשעיניהם נשואות אל הקבוצה שתקלוט אותם לפני סוף חלון ההעברות. בזמן שהחלוץ רץ ומפזר אבק חולות, יוצאת מבית וגן הודעה כי ארבייטמן יחל להתאמן עם הקבוצה, כשהכוונה היא לבחון את כשירותו לפני חתימה על חוזה.

על פי התוכנית המקורית, ארבייטמן היה צפוי לקיים מספר אימונים בודדים, כדי שהצוות המקצועי של בית"ר יווכח כי החלוץ התאושש לחלוטין מהניתוח שעבר בברכו מספר חודשים לפני כן. ארבייטמן, שהיה נחוש להראות שהוא נמצא בכושר מצוין, הגיע בשמחה למתחם האימונים בבית וגן, המקום שבו הוא פרץ לתודעה כשחקן צעיר 13 שנים קודם לכן.

האימונים, כך מדווחים גורמים בבית"ר, היו טובים וארבייטמן הראה שהוא בכושר מצוין והוכיח שהניתוח בברך מאחוריו. אלא שאז החליט אלי טביב להיפרד משרון מימר וארבייטמן נותר בחוסר ודאות באשר לעתידו. בסופו של דבר, מספר ימים לפני סיום חלון ההעברות של חודש ספטמבר החל משא ומתן בין הצדדים אך סיכום וחתימה על חוזה לא יצאו מזה. ביום שלישי שעבר, יום סגירת חלון ההעברות, עשה ארבייטמן את הדבר הנכון מבחינתו וחתם עד לסיום העונה במכבי פתח תקוה.

רצה הגורל ומשחקו הראשון של החלוץ במדים הכחולים של המלאבסים יתקיים דווקא נגד בית"ר (הערב, שני, 21:00 באצטדיון המושבה).

"רציתי לחזור לבית"ר", אומר ארבייטמן בראיון ל"כל העיר". "המחשבה על לחזור לבית"ר אחרי 13 שנה, המקום שבו התחלתי את הקריירה כמקצוען, הייתה נעימה והייתי בטוח שזה ייסגר על הצד הטוב ביותר. עשיתי מבחינתי את כל המאמץ אבל המשא ומתן לא צלח והסכומים בכלל לא משנים. אני יודע שניסינו, לצערי זה לא הצליח השנה אבל אולי בשנה הבאה זה כן ייסגר".

למה הסכמת להגיע לאימונים בלי חוזה?
"האמנתי שאצליח להראות שאני כשיר וכבר מהיום הראשון ראו שהכל בסדר. אלא שאז שרון מימר פוטר ובבית"ר התעסקו יותר במי יהיה המאמן ואת מי צריך להביא.  לא התלוננתי, המשכתי לעבוד באימונים אבל המשא ומתן לא הסתדר והמשכתי הלאה".

בזמן האימונים דיברת עם אלי אוחנה?
"אלי אוחנה אמר לי שהוא רוצה אותי ומבסוט ממני. שני הצדדים רצו שזה ייפתר על הצד הטוב ביותר, אבל זה הכדורגל".


היה מבסוט מארבייטמן - אלי אוחנה (צילום: אורן בן־חקון)

היה מבסוט מארבייטמן – אלי אוחנה (צילום: אורן בן־חקון)


אתה מרגיש שההצעה שקיבלת לא היתה מספיק מכבדת?
"קודם אני רוצה להודות לכל הצוות בבית"ר – לאלי טביב, לאלי אוחנה ולצוות המקצועי בבית"ר, שנתנו לי לבוא ולהתאמן. באשר להצעה, אני לא רוצה להיכנס לסכומים ולמה שבית"ר הציעה. אני יודע ששני הצדדים ניסו אבל זה לא הצליח. אנחנו עדיין בקשר טוב ואין טעם להתעסק במה שהיה".

אתה חושב שיכולת לעזור לבית"ר?
"היו לי הרבה שיחות עם שחקנים בקבוצה וגם עם הצוות המקצועי – הם אמרו לי שאני יכול לעזור, גם אני הרגשתי שאני יכול לעזור כי העונה עוד ארוכה ויש הרבה משחקים. זו היתה הרגשה טובה לשמוע פידבקים חיוביים ושמאמנים בך. גם האוהדים התעניינו ושאלו מתי אני חותם, הזכירו לי דברים מלפני 13 שנה וזה עשה לי פרפרים בבטן. זה צובט שזה לא נסגר כי כולם חיכו למספר 28. בגדול, כולם ידעו שאני יכול לעזור וראו שאני בכושר. אני רוצה להודות לשחקנים ולאוהדים על התמיכה והאהבה שקיבלתי מהם, ואולי עוד אחזור לבית"ר ביום מן הימים".

נשמע שהיית רוצה מאוד לסיים את הקריירה בבית"ר?
"כן. התחלתי את הקריירה בבית"ר ורק לחזור לאימונים בבית וגן הרגיש נהדר. אני מרגיש שבית"ר זה הבית שלי, זה המקום שנתן לי את הבמה וממנו התקדמתי. אבל אני מאמין שהכל מלמעלה ואם ירצה ה' אני אחזור ואסיים את הקריירה שלי בבית"ר".

הגורל זימן לך בכורה במכבי פתח תקוה דווקא נגד בית"ר – אתה תחגוג במידה ותכבוש?
"זה בהחלט הרגשה מוזרה ומעבר חד כי באמת שהשתוקקתי לחתום בבית"ר והרבה אוהדים חיכו לזה. אבל זו עוד הוכחה לכך שבכדורגל אתה לא יודע מה יוליד יום. יהיה לי קצת מוזר לשחק נגד בית"ר רק לפני שבוע עוד התאמנתי עם הקבוצה. אם אחגוג? אני לא יודע איך זה ירגיש באותו רגע. בוא נחכה ונראה".

יש לך רצון להוכיח לאנשי בית"ר שהם טעו שוויתרו עליך?
"באימונים הוכחתי בדיוק מה אני שווה".

לאור היכולת של הפועל באר שבע ומכבי תל אביב וממה שראית בבית"ר – אתה חושב שהקבוצה יכולה לזכות באליפות?
"חד משמעית. יש בבית"ר שחקנים יוצאים מן הכלל, יש אווירה טובה ויש צוות מקצועי טוב. ואם יש הכל מסביב, אז כן – אני חושב שבית"ר יכולה להתמודד עד הסוף על האליפות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר