אוהדי בית”ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית”ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

צו גיוס בצהוב-שחור: "הקהל הוא השחקן ה־12 וה־13 בבית"ר"

מחר, שני, בית"ר נגד הפועל באר שבע: “כשטדי מלא וכולם מעודדים את הקבוצה השחקנים מקבלים דחיפה מטורפת”

פורסם בתאריך: 26.11.17 10:58

מחר (שני) הר הגעש בטדי צפוי להתפרץ במלוא הדרו בפעם הראשונה העונה, כשלמעלה מ-25,000 אוהדים ירעישו עולמות וינסו לדחוף את בית"ר ירושלים לניצחון מול הפועל באר שבע (21:00), שמגיעה אל המשחק כשהיא בפורמה טובה ואחרי שעלתה למקום השני בטבלה.

בשבועות האחרונים דובר לא מעט על קצב מכירת הכרטיסים למשחק, כשלאחר הסתערות של האוהדים ב-24 השעות הראשונות, בהם נמכרו אלפים רבים של כרטיסים, במהלך השבוע שעבר נרשמה עצירה בקצב המכירה. כך או כך, נדמה כי לפחות 25,000 אוהדים ימלאו את יציעי אצטדיון טדי במשחק מחר והחשיבות עבור השחקנים היא מכרעת, שכן הם הצהירו לא אחת עד כמה חשובה להם התמיכה מהקהל.

"אין לי ספק שהאצטדיון יהיה מלא", מציין מישל דיין, פרשן תוכנית הספורט "בדרך למגרש" ברדיו ירושלים. "במשחקים כאלה, כל מה שיוצר את האווירה זה הקהל. יהיה במשחק רוב לאוהדי בית"ר ירושלים, זו רוח גבית יוצאת מהכלל וזה צריך לתת לשחקנים דרייב חיובי. זה תמיד טוב לשחק מול אצטדיון מלא".

למרות זאת, קל לא יהיה לבית"ר מול האלופה, שבוודאי תשים אחרי הדחתה מהליגה האירופית ביום חמישי דגש הרבה יותר גדול על הליגה. ובליגה הקבוצה של ברק בכר נמצאת בכושר נהדר והיא עם חמישה ניצחונות רצופים, שהעלו אותה עד למקום השני, כשרק הפרש שערים מפריד בינה לבין המקום הראשון בטבלה.

 

"בני בן זקן יצטרך למצוא הרבה פתרונות מקצועיים", מוסיף דיין ומנתח. "בית"ר ירושלים צריכה להיערך טקטית והגנתית, כי בחלק ההתקפי היא שווה גול. היא תצטרך להיות מכווצת ולא להפקיר את החלק האחורי כי היא תשלם על כך".

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

נותנים דרייב לשחקנים – אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

לא מעט פעמים ציינו שחקני בית”ר וראשיה כי מה שגורם לשחקנים לנצח משחקים זו האווירה שהקהל יוצר. קפטן העבר שמוליק לוי, שחרש את הקו הימני בטדי ושיחק לעיני אצטדיון מלא (בגרסה המוקטנת שלו) מספר על החוויה הצפויה: “הקהל הוא חד-משמעית השחקן ה־12 וה־13 של בית’’ר. אין ספק שטדי מלא זה תמיכה בשחקנים, עזרה ומוטיבציה, אבל יש שחקנים שיכולים לקחת את זה למקום פחות טוב, למקום של לחץ. אין לי ספק שיש שחקנים שיכולים לקבל פיק ברכיים. העצה שלי: לרוץ כל הזמן ולהילחם, כי כשהקהל רואה שהשחקנים רצים ונלחמים ומשקיעים ונותנים את הנשמה, הוא תומך – גם אם התוצאה היא לא לזכות הקבוצה”.

שחקן נוסף שמכיר מקרוב משחקים גדולים בטדי הוא קפטן הקבוצה וחלוצה לשעבר, עמית בן שושן, שאחראי על כמה שערים דרמטיים, כדוגמת שער הניצחון בדקה ה־90 נגד הפועל תל אביב בעונת האליפות של 2006/07, לעיני טדי מלא.

"במשחקים גדולים בטדי, כשהקהל מגיע בכמויות גדולות, השחקן מקבל תחושה בלתי נתפסת", מספר חלוץ העבר. "כשטדי מלא וכולם מעודדים את הקבוצה השחקנים מקבלים דחיפה מטורפת, וזה גם באיזשהו מקום מפריע לקבוצה היריבה. עם כל הכבוד להפועל באר שבע, שרגילה לשחק באצטדיון שלה לעיני 14 אלף צופים, זה עדיין לא דומה לטדי כשהוא מלא ב־30 אלף אוהדים של בית"ר".

בן שושן מייעץ גם הוא לשחקני בית"ר איך להגיע למשחק ביום שני: "זה משהו שחווים אותו לא הרבה פעמים, והכי חשוב לנסות ליהנות מזה. כשאתה נהנה ואתה מקבל ביטחון, הקהל מעודד אותך ואתה מתחיל לשחק טוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר