ניקיטה רוקאביצה, עלי מוחמד (צילומים: שרון בוקוב, אורן בן-חקון)

דעה | איך עוצרים את הירוקים? למכבי חיפה התקפה חזקה ומאיימת

שרי ורוקאביצה מובילים את החוד הירוק, אבל הסכנה יכולה להגיע מכיוונים נוספים ולא מעטים. הקישור של בית"ר יצטרך להפגין דומיננטיות כדי לעצור אותם | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.11.19 16:11

רגע לפני המשחק ביניהן ביום ראשון הקרוב באצטדיון סמי עופר, בית"ר ומכבי חיפה היו רשומות השבוע על שתי הניצחונות הדרמטיים של המחזור, עם שערים בדקה ה-89 (ותודה לך שלום אדרי) ובדקה ה-94 (מכבי חיפה מול הפועל תל אביב).

אל המשחק בסמי עופר מגיעה בית"ר אחרי חודש מוצלח מאוד מבחינתה. חודש שבו היא צברה 12 נקודות מ-12 אפשריות, כבשה 10 שערים ושמרה על שער נקי בארבעה משחקים רצופים. אבל כעת היא תפגוש יריבה ברמה אחרת – מכבי חיפה היא אחת הקבוצות האיכותיות בליגה, ולבטח האיכותית יותר מבין כל הסגלים שהיא העמידה בעשורה האחרון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מבט בסטטיסטיקה באתר של מנהלת הליגה מלמד בעצם שהדמיון בין שתי הקבוצות גדול. הפערים הקטנים (כולם לטובת חיפה) במספר קטגוריות מספרים בעצם את סיפור יתרון 4 הנקודות שיש לירוקים על פני הצהובים.

חיפה מחזיקה מעט יותר בכדור, אחוז הדיוק שלה באיומים לשער גבוה מעט יותר, אחוז מסירות המפתח המוצלחות מעט גבוה יותר וכך גם אחוז הדריבלים המוצלחים. נתון מעניין נוסף לגבי הדריבלים – לשתי הקבוצות מספר כמעט זהה של דריבלים (283 לחיפה 284 לבית"ר) – נתון שמציב את שתיהן בפער גדול על שאר קבוצות הליגה. אבל בעוד בחיפה הדריבלים מתחלקים בין מספר רב של שחקנים, בבית"ר מדובר בעיקר על שלושה – ליווי גארסיה (כמובן), עלי מוחמד וגדי קינדה.

דבר נוסף שמשותף לשתי הקבוצות הוא הדומיננטיות באגף ימין. רבות נכתב על שיתוף הפעולה בין אנטואן קונטה וגארסיה. מרבית ההתקפות של בית"ר מגיעות מהאגף הזה. גם חיפה מרבה לתקוף מאגף ימין עם ארנסט מאבוקה המצוין, כאשר שחקן הכנף שמסייע לו משתנה באופן תדיר.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


היתרון הבולט של בית"ר על חיפה נמצא במרכז המגרש. בעוד מרקו בלבול מתקשה למצוא את השחקן שישלים את נטע לביא המצוין, עושה רושם שרוני לוי מצא את הנוסחה לקישור חזק ועוצמתי, עם שלישייה שמשלבת בית תמיר עדי הצעיר, דן איינבינדר הוותיק ועלי מוחמד המצוין. יהיה בהחלט מעניין לראות את השלישייה הזו מול יריבה חזקה כמו מכבי חיפה.

היתרון הבולט של חיפה הוא במשחק ההתקפה. לירוקים התקפה מגוונת עם טיירון שרי, שהוא כוכב אמיתי, ניקיטה רוקאביצה, שכולנו יודעים כמה הוא מהיר וקטלני, יובל אשכנזי ודולב חזיזה, שמצטרפים בצורה נהדרת, וגם ירדן שועה ועוואד, שאמנם עדיין לא ממשים את הציפיות שיש מהם אבל מדובר בכישרונות של ממש.



בית"ר תחסר בראשון הקרוב את גדי קינדה, מלך השערים של הקבוצה. חסרונו משמעותי מכיוון שהכניסות שלו לרחבה הן תמיד איום על שער היריבה. סביר להניח שאת מקומו ימלא שלום אדרי, שקנה את עולמו עם הבקעת שער הניצחון מול כפר סבא במחזור האחרון. אם שלומי אזולאי יהיה כשיר סביר להניח שרוני לוי יוסיף לתת לו קרדיט, למורת רוחם של האוהדים ביציע, ואילו אנתוני וארן ימתין להזדמנות שלו על הספסל.

חיפה תגיע מעודדת משער הניצחון הדרמטי שלה מול הפועל ת"א ועם רוח גבית של 25,000 ירוקים, וגם עם מטרה מוצהרת – להמשיך להידבר למכבי תל אביב; בית"ר תהיה חמושה בצבא צהוב קטן יותר אך איכותי לא פחות, וגם היא תנסה לשמור על מרחק סביר מהצמרת ובעיקר על מאבק מרובע.

ההיסטוריה מלמדת שמשעמם בטוח לא יהיה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר