משה חוגג (צילום: אורן בן-חקון)
משה חוגג (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | רומא כמשל: משה חוגג בונה מועדון ולא קבוצה והתהליך לוקח זמן

הסבלנות היא מצרך נדיר, וצריך הרבה סבלנות ואורך רוח כדי לתת לבעל הבית של בית"ר להשלים את העבודה. בינתיים, אפשר להסתפק בצמרת ובכרטיס לאירופה | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.12.19 19:34

גם את רומא לא בנו ביום אחד. את הקלישאה הזו כולם מכירים. היא באה, כידוע, לתאר התרחשות שבה לוקח זמן להרים פרויקט חדש או לשקם משהו כושל. קלישאה שאומרת תנו את הזמן לתהליך. אז גם קבוצת כדורגל, או יותר נכון, מועדון כדורגל, אי אפשר לבנות ביום אחד.

גם למנצ'סטר סיטי הגדולה לקח זמן להיבנות. סיטי נרכשה בספטמבר 2008 על ידי קבוצת המשקיעים העשירה מאבו דאבי ורק לאחר 4 שנים זכתה באליפות הראשונה שלה עם הבעלים החדשים. המצב בליגת האלופות עוד יותר מאתגר – סיטי כושלת עונה אחרי עונה מלהגיע לגמר המפעל החשוב ביבשת. אז אם לסיטי מותר להיכשל לא מעט ולבנות את עצמה במשך מספר שנים, אז גם לבית"ר ירושלים מותר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה חוגג מצא בעונה הראשונה שלו כבעלים של מועדון, שלהיות ספונסר זה ממש לא אותו דבר כמו להיות בעלים. חוגג עשה בעונה שעברה כמעט כל טעות אפשרית שניתן, החל מבחירת הצוות המקצועי והשחקנים, התנהלות מול התקשורת וכו', אבל בעונה השנייה נראה כי למד מטעויות (לפחות מחלקן) והחל להפיק לקחים. אין ספק שחוגג בונה מועדון כדורגל ולא קבוצה (בניגוד לבעלים הקודמים. ובדגש על רבים), וזה לוקח זמן.

כבר בתחילת העונה הנוכחית הצהיר חוגג כי המטרה בסוף העונה זה לא לקחת אליפות, אלא התברגות בצמרת הליגה. ובצדק. אבל הצבת המטרה "הקטנה" קיבלה משנה תוקף כאשר השחקן הכי חשוב של הקבוצה, זה שסביבו היא נבנתה, מיכאל אוחנה, נפצע בצורה קשה וסיים את העונה. תוסיפו לכך את הסגל הלא מאוזן שנבנה ואת איבוד הזהות הבית"רית עם שחרורם של דוד קלטינס (שאולי יחזור להרכב של הפועל באר שבע דווקא מול בית"ר בטדי) ושל טל כחילה, שני שחקני הבית שיכלו להוביל את בית"ר בכמה העונות הקרובות, וקיבלתם קבוצה שלא מסוגלת לרוץ לאליפות (ואולי נתבדה בטעות, אבל סיכוי נמוך מאוד לכך). מה שמותיר את בית"ר עם המטרה הריאלית וההכרחית לעונה זו – השגת הכרטיס לאירופה. ולא משנה כיצד יושג. או דרך הליגה או דרך הגביע.


יוסי עדני - פרטי

יוסי עדני (צילום: פרטי)


אז כמו שנאמר, משה חוגג בונה מועדון כדורגל. וזה לא מתחיל רק מהקבוצה הבוגרת, אלא גם משדרת הניהול של המועדון, פיתוח מחלקת הנוער, שדרוג מחלקת המדיה החברתית, השיווק ויחסי הציבור של המועדון ועוד. אנחנו רואים את השינויים שקורים, וגם אם הם אינם מקבלים את היחס וההערכה הראויה מכלי התקשורת, הם קורים ומבורכים והם מפיחים רוח חיובית ואנרגיות חדשות, שאכן קורה משהו טוב בבירה. מועדון כדורגל בריא נבנה בירושלים. בבית"ר. חיכינו לזה שנים.



אבל כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד, כך מועדון כדורגל לא נבנה בעונה וחצי של בעלים חדש. זה לוקח זמן. לפעמים כמה שנים. תשאלו את מנצ'סטר סיטי. אז אם לסיטי הגדולה מותר, גם לבית"ר ירושלים מותר. קחו אוויר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר