יוסי אבוקסיס, רוני לוי (צילומים: ניר קידר)
יוסי אבוקסיס, רוני לוי (צילומים: ניר קידר)

דעה | זהירות, מוקש: יוסי אבוקסיס הוא בדיוק היריב שיודע איך לעקוץ

באר שבע מרוסקת, כך לפחות טוענים כולם, אבל יש לה מאמן שהוא אחד הווינרים הגדולים בכדורגל הישראלי, וכזה שיודע להכין קבוצה למטרה ספציפית. רוני לוי – שים לב | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:34

יוסי אבוקסיס אוהב לבוא לטדי עם הגב לקיר. הוא כבר עשה את זה – בדיוק לפני עשור, במשחק שאתם לא רוצים לזכור, וחזר הביתה עם אליפות.

בשבת הקרובה הוא יגיע יחד עם הפועל באר שבע לטדי. באר שבע, לא פחות מבית״ר, רוצה את המקום השלישי. היא משתוקקת אליו כל כך, נזכרת בערגה במסעות באירופה בשנים האחרונות, ורוצה לשחזר את הרגע, זמן קצר לפני שהנר (עידן אלונה ברקת) כבה. הגעה לאירופה חשובה למשה חוגג, נחוצה כאוויר לנשימה למאזן הכלכלי של בית״ר, אבל היא קריטית לא רק לו – גם היריבה הגדולה מהדרום דרוכה ולוטשת עיניים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפועל באר שבע רעבה, והיא תילחם עם כל מה שיש לה על שלוש הנקודות. מי שחושב שלבית״ר מצפה משחק קל, טועה בגדול. המקום השלישי זה המקום הריאלי של בית״ר לאור היכולת שהציגה לאורך העונה, כך שנפילה למקום הרביעי תהיה כואבת וטראומתית. במשחק הליגה האחרון של באר שבע נגד מכבי חיפה בתחילת מרץ, היא הובסה 4:0. כל מי שהספיד אותה (והיו רבים כאלה) ראה אותה מדיחה את אותה מכבי חיפה מהגביע שבוע לאחר מכן.

בית״ר חייבת להיכנס למשחק חזק כבר מהרגע הראשון, ללחוץ את באר שבע גבוה, ולא לאפשר לה לפתח התקפות מתפרצות. אם הקבוצה של רוני לוי תדע להפעיל את המכבש בטמפרטורה הנכונה, הבאר שבעיים, על אף שהם רגילים לחום כבד, יתקשו לעמוד בזה.

אמנם המשחק הזה לא יביא תואר לבירת הנגב בשום סנאריו, אבל הוא יכול להיות נקודת המפנה שתזניק קדימה את הקבוצה הפצועה של אבוקסיס, מי שבעיני לפחות, ראוי להיות מאמן הנבחרת הבא.

אין הרבה ווינרים בכדורגל הישראלי, אבל אבוקסיס הוא בהחלט אחד כזה. גם שונאיו הגדולים ביותר, ויש לא מעט כאלה בין יושבי היציעים בטדי, יסכימו פה אחד – מדובר ביריב שאף פעם לא נעים לפגוש. לא בסמטה חשוכה, אבל גם לא מול טדי משולהב ורותח. הסיבה שאני רואה בו מועמד ראוי לרשת את אנדי הרצוג בנבחרת היא הסגנון שלו, שמתאים לנבחרת קטנה כמו שלנו. ניסינו לשחק פתוח, קיבלנו בראש. אולי מאמן כמו אבוקסיס, עם משחק שמבוסס על עמידה טקטית, ניצול מצבים וסבלנות, עם שימוש מבוקר באמצעים העומדים לרשותך, אולי זה המתכון המנצח שלנו, לא רק לשבועות, לתמיד.


מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)

מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)


כמאמן נבחרת ישראל, אתה תמיד דל באמצעים יחסית למי שעומד מולך, וזו בדיוק ההתמחות של אבוקסיס – להוציא מים מהסלע. להרים לאנדרדוג את הראש, לנצח. אין מתאים וטוב ממנו לפקס קבוצה לעבר מטרה ספציפית, גמר גביע, או משחק הישרדות, להטריף את השחקנים, ולהשיג את התוצאה הרצויה.

בית״ר צריכה להיזהר, כי ב״ש מגיעה כחיה פצועה, אחרי הודעת העזיבה הכואבת של אלונה ברקת, ואפילו קונה לא נמצא עד כה, כל שמכל הבלבול הזה יכול לצאת גם הרבה זעם שיתפוצץ על המגרש.

בינתיים אלונה עוד תומכת, אבל זה נראה כמו שירת הברבור. בדומה לגאידמק, ולהבדיל ממנו, גם אלונה – שעשתה רבות וטובות עבור העיר באר שבע, ניסתה קצת לשחק בפוליטיקה, לא נכנסה למסיבה, נכוותה, ואיבדה את החדווה.

ההבדל הוא שאצל ארקדי זו הייתה מלכתחילה תאוות כח בלבד, ובית״ר הייתה בסך הכל טרמפ משוגע שלא הגיע אל היעד. אלונה לעומת זאת, יצרה בבאר שבע פלטפורמה מדהימה לקידום נוער, פעילות חברתית וקהילתית, וטוב, הרבה טוב.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר