שחקני מכבי חיפה, שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (צילומים: ניר קידר)
שחקני מכבי חיפה, שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' (צילומים: ניר קידר)

דעה | ללמוד מהפועל חיפה: בית"ר צריכה לצמצם פערים באמצעות נחישות וריכוז

אין חולק – למכבי חיפה קבוצה מוכשרת יותר מהצהובים שחורים, אבל זה לא בלתי אפשרי. ניצחון? בונוס שיאפשר היצמדות לצמרת ועל הדרך ישחזר ימים יפים

פורסם בתאריך: 26.11.20 02:00

המשחק של בית"ר נגד מכבי חיפה ביום שני הקרוב, מזכיר לי מפגש עבר בין הקבוצות, שהיה גם משחק הכדורגל הראשון שבו נכחתי. זה היה בעונת 1995/6, במחזור ה-23, בית"ר אירחה בטדי את מכבי חיפה למשחק צמרת לוהט. אומרים שהחוויה הראשונית שלך מעצבת את התפיסה העתידית שלך לגבי אובייקטים – וכך גם בכדורגל.

כמה עצוב שהמשחק הראשון שלי התחיל עם הרבה אופטימיות, אבל הסתיים בהפסד אכזרי – סטירת לחי מצלצלת שהחזירה אלפי אוהדים עצובים הביתה. רק לא שוב.

העונה ההיא היתה מותחת במיוחד, כאשר לאורך רובה 4 קבוצות התמודד על התואר – הפועל חיפה, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב, אבל לקראת הישורת האחרונה נשארו רק שלוש במאבק – הפועל חיפה של רובי שפירא הרימה ידיים.



בית"ר היתה מוכשרת – עם סגל שהתחיל להפגין ניצוצות, אבל הבשיל לגמרי רק בשנה שאחרי. הקבוצה של משה דדש הציגה הרכב שכלל שמות כמו אוחנה, שאלוי ואבוקסיס, כשמנגד בחיפה בלטו רביבו, קנדאורוב חזן וברקוביץ.'

הירושלמים היו חייבים את הניצחון כדי להידבק למכבי תל אביב של נימני, קלינגר ודריקס שדהרה למעלה, מפלס הלחץ היה אדיר, והציפיות של האוהדים לאליפות שלישית מילאו את טדי עד אפס מקום. ההתחושה היתה שהנה זה קורה – אבל בית"ר עשתה את מה שהיא יודעת יותר טוב מכולן – בעטה בדלי. שמוליק לוי מצא את הקורה, בית"ר תקפה ותקפה, אבל הלחץ הכריע את החניכים של אלי כהן השריף. קנדאורוב מצא ראשון את הרשת, ובמצב של 1-0 למכבי חיפה, שאלוי החמיץ פנדל וסתם את הגולל על הסיכויים לחזור למשחק.

זה נגמר ב2-0, בית"ר יצאה סופית ממאבק האליפות, וטרפה את הליגה בעונה שלאחר מכן (קונים את התסריט הזה?). ועכשיו זה מרגיש לי קצת דומה. אוחנה שוב כאן, קצת אחרת, הצוות המסייע פחות איכותי – ברור, כבר לא מגיעים לכאן זרים כמו אלה שהיו פה, וכל ישראלי בן 21 וחצי יוצא לשחק בחו"ל.

בגדול – בית"ר מוכשרת, מסוגלת להפתיע, חזקה בסך הכל – אבל מכבי חיפה קצת יותר.

אז מה בכל זאת יכול לעשות את ההבדל? כמו תמיד – לחימה, מחויבות, ריכוז. הפועל חיפה הדגימה את זה באופן מצוין כשניצחה את הירוקים בדרבי והוכיחה – מכבי חיפה לא בלתי עבירה.

וגם אם לא לנצח – לעשות את המקסימום. כך בדיוק צריך להסתכל על העונה הזו – לעשות את המיטב. לרוץ בצמרת, לנסות לקטוף גביע או אליפות, לשחק כדורגל חיובי – ולבנות קבוצה לשנים באות. נשמע קל, אבל זה לא. אם אתם שואלים אותי, משה חוגג הולך בדיוק בקו הזה – ואני אוהב את זה.

אז כן, זיכרונות. המשחק ההוא עוד מהדהד בזיכרוני, אבל מה אפשר לעשות? עכשיו הכל תלוי בחניכים של דראפיץ' וברדה, וכולי תקווה שהפעם התסריט יהיה שונה, ומי שתצא מהמשחק הזה שבורה ומאוכזבת היא דווקא מכבי חיפה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר