ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)
ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)

דעה | שינוי מומנטום

אחרי כמעט חצי שנה, אפשר להגיד שברק אברמוב הצליח להפיח רוח חיים בבית"ר שכבר הייתה קרובה יותר להתרסקות מאשר למקום בו היא נמצאת כעת

פורסם בתאריך: 26.1.23 17:42

ההגדרה הלשונית של מומנטום היא התפתחות בתנופה. למועדוני כדורגל גדולים יש מחזוריות, בדרך כלל קבועה. יש שנים של כשלונות ודשדוש, בנקודה מסויימת יש שינוי מומנטום, אז מתחילה מגמת השתפרות, עובר לכך עליה מתונה או חדה ואז פיק קצר או ארוך ומשם ירידה מתונה או חדה וחוזר חלילה. יש מועדונים שהלופ הזה אורך שנים בודדות, בדרך כלל מועדונים עשירים ויציבים ויש מועדונים שהלופ הזה ארוך יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אגב קיימים מקרים, אומנם נדירים, שמועדונים יוצאים מהלופ ועוברים לדשדוש תמידי, אז הם נושרים ממועדון הגדולים והופכים למועדון קטן. ולמה כל זה מעניין? בית"ר שלנו בשלב הדשדוש שנים ארוכות, אפשר להגיד שלמעלה מעשור הקבוצה בירידה הן ברמה המקצועית, הן בכמויות הקהל והן בוויב סביב המועדון. השנים האחרונות היו הקשות ביותר, תקופת חוגג הנכשלת, הרגישה לכל אוהד כאחרית הימים של בית"ר כמועדון גדול, השלמנו כבר עם השיפטינג ממועדון גדול למועדון קטן, חוגג הוסיף וטרח להטמיע את הנרטיב הזה של מועדון קטן מעל לכל במה ואפילו הצליח לשכנע את הנאיביים.

כמעט חצי שנה עברה מאז הפך אברמוב לבעלים, כמעט חצי שנה ללא הטירוף של חוגג וכמי שחי את המועדון הזה כבר ארבעה עשורים, אני יכול להרגיש את זרמי הקרקע החיוביים של שינוי המומנטום. נכון, הדברים לא מוחלטים, נכון עוד הכל יכול להשתנות לרעה חלילה, אבל יש משהו שם שמרגיש שונה בפן החיובי, משהו בבית"ר של השנה מרגיש כאילו הפיח רוח חיים בחולה המחובר למכונת ההנשמה.

 

השילוב של השקט מצידו של הבעלים הנכנס (ברק תמשיך בשקט זה פרייסלס עזוב אותך מיגאל מוסקו ושות׳), העובדה שסוף סוף קהל לא מרים בעלים על הכתפיים, משל היה מושיע ומקבל אותו בחשדנות לצד כבוד, התבונה המקצועית האבוקסיסית שלא הייתה כאן מאז ימי טביב, ההתקפה הלוהטת שאפיינה את הדי אן איי הבית"רי, כל אלו מייצרים זרם קרקע חיובי שיכול לשנות מומנטום. אבל יש עוד אלמנט והוא החשוב מכל, חלה איזו שהיא הפנמה אצל הקהל שצריך להגיע לעודד ללא תנאים מקדימים, לרכוש כרטיסים ולעודד, ולראיה כמויות הקהל השנה ששוברות שיאים דווקא בעונה ללא ציפיות. אז מי שקורא אותי כעת ולא מבין על מה אני מדבר, בואו לטדי לראות את בית"ר, חזרו הביתה, בית"ר שלנו קמה מהעפר ואולי אולי היא בדרך למעלה. איך שר דני רובס ״משהו מתחיל מתגלגל ברחובות, משהו אחר יורד במדרגות, משהו קורה תופס לו בזנב, משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר