משה חוגג על כתפי אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
משה חוגג על כתפי אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

"המטרה: תארים, קבוצה חזקה וחוויה תרבותית"

חגיגות האוהדים באימון של בית"ר ירושלים ביום ראשון עוררו את התיאבון של הבעלים החדש משה חוגג. על הכוונת: החלוץ אלי אלבז והקשר מנור סולומון

פורסם בתאריך: 23.8.18 13:24

כעשרה ימים לאחר שהפך לבעלי בית"ר ירושלים, ואחרי שהספיק לעשות בזמן הזה לא מעט כשהחתים ארבעה שחקני רכש חדשים, ערך משה חוגג ביום רביעי מסיבת עיתונאים שבה הוא שטח את האני מאמין שלו.

חוגג, שהיה נרגש, הגיע לארנה כשהוא מלווה בארבעת שחקני הרכש שהוא צירף עד כה – טל בן חיים, מאור בוזגלו, ערן לוי ואפונסו טיירה – וגם ביו"ר אלי אוחנה ובמאמן גיא לוזון, שאותם הוא שיבח מיד בפתח דבריו. "שני דברים נהדרים הושארו לי על ידי אלי טביב והודתי לו על כך", ציין חוגג, "הוא השאיר לי שלד טוב, שצריך אמנם לעבות אותו, ובעיקר השאיר לי יו"ר ומאמן מצוינים. יש לי מזל גדול שאלי אוחנה וגיא לוזון נמצאים במערכת. אנחנו משדרים על אותו גל וזה נהדר. את אלי אוחנה הערצתי בתור ילד, והוא ראוי להערצה גם היום עם האהבה שלו למועדון ועם האיכפתיות שאיתה הוא עובד. הוא עוזר לי מאוד והוא ימשיך לעזור לי בעתיד, ואני כמובן מודה לו על כך".



על לוזון אמר חוגג שהוא מזכיר לו את יורגן קלופ, מאמן ליברפול, וציין כי "אני אוהב את הרוח שלו. הרוח זה היסוד הכי חזק, הכי עוצמתי ואת זה מביא אותו גיא לוזון. ואמשיך עם ליברפול, שזו קבוצה שאני מאוד אוהב. קבוצה שהאוהדים שלה הולכים איתה ולא משנה מה קורה. יש הרבה סטיגמות על האוהדים. בחנתי את זה מקרוב ובחרתי לשבור את הסטיגמה. האוהדים של בית"ר ירושלים מיוחדים מאוד. 80 אחוז מהם מתגוררים מחוץ לירושלים והדבר הזה הופך אותה באמת לקבוצה של המדינה. אני מקווה שעם מהלכים נכונים שנעשה נרגיש אותם איתנו בכל משחקי הבית".

הטריו המוביל של בית"ר – אוחנה, חוגג ולוזון (צילום: אורן בן חקון)

"למדתי שיש שני דרכים לעבוד עם אנשים", הוסיף חוגג, "יש מורות שמתחילות מ-0 ועל כל תשובה נכונה נותנות נקודות, ויש מורות שמתחילות מ-100 ומורידות נקודות אם צריך. אני מהאנשים שמתחילים ב-100, וזה תופס גם במקרה של הקהל, שהוא הנכס הכי גדול שיש למעדון. לכן חשוב לי להקשיב לאוהדים, לשמוע אותם ולבנות ביחד איתם".

יחד עם זאת, חוגג גם הדגיש כי "דת לא תהווה פקטור בבחירת שחקנים למועדון, אבל להביא שחקן ערבי רק כדי להגיד שהבאנו זו גזענות בפני עצמה. אני מתרשם שיש המון סטיגמות שנשברות. בית"ר ירושלים היא לא קבוצה גזענית. האוהדים שלה לא כאלה. אם יהיה דבר כזה אדע לטפל בכך בעתיד. המועדון הזה היה צמא לשינוי והוא קרה. חובת ההוכחה היא על האוהדים ואני מקווה שהם יוכיחו".

משוגע על כדורגל – חוגג על כר הדשא (צילום: אורן בן חקון)

"האוהדים שלנו נמצאים בכל הארץ והמועדון הזה מזוהה עם סממנים פחות חיוביים" סיכם חוגג. "אם נצליח להפוך את זה זאת תהיה הצלחה אדירה. צריך שמשפחות יגיעו לטדי. אם נשב פה בעוד חמש שנים, נזכה בתארים ונשנה את התדמית, זאת תהיה הצלחה. המטרה: תארים, קבוצה חזקה ויחד עם זאת חוויה תרבותית".

"חוגג הולך על כל הקופה. הוא רוצה אליפות"

ביום ראשון האחרון נפתח באופן רשמי עידן משה חוגג בבית"ר. כשאל אימון הקבוצה הגיעו יותר מ-3,500 אוהדים צהובים-שחורים, מאושרים וצוהלים, שיצאו לצעדה המסורתית שלהם מבית הכרם היישר אל מתחם האימונים בבית וגן. השחקנים ערכו אימון מוקדם, ולאחריו צפו בסרטוני הצעדה שהעלו האוהדים אל הרשתות החברתיות. הם המתינו בחדרי ההלבשה, ובסביבות השעה 17:00 ניתן האות: האוהדים הגיעו אל כר הדשא והדליקו אבוקות, השחקנים יצאו החוצה, זכו לאהבה רבה נהורמו על הכתפיים.

מי שגנב את ההצגה היה, כמובן, חוגג, שלבש חולצה צהובה-שחורה של בית"ר ירושלים עם המספר 10 ועם שמו, אחז בידיו אבוקה שקיבל מאחד האוהדים, הונף אל על והצטרף למקהלה הבית"רית.

 

"משה מאוד התרגש באימון, והוא מאוד מתרגש מקבלת הפנים שלה זכה מצד אוהדי הקבוצה", מציין מקורב לבעלים בשיחה עם "כל העיר". "הוא פשוט בעננים. הקהל עוטף ומחבק אותו, והוא מודע לכך שהקהל של בית"ר ירושלים הוא קהל טוב, שדוחף ושאוהב את הקבוצה שלו התקפית. לכן הוא החתים שחקנים התקפיים – הוא מאמין בקבוצה התקפית וזה מה שיהיה".

חוגג, כאמור, כבר הספיק להחתים ארבעה שחקני רכש, אך הוא לא מתכוון לעצור, כשבקרוב צפויה בית"ר לצרף מגן שמאלי זר. "משה חוגג הולך על כל הקופה", טוענים בסביבת הבעלים החדש. "הוא בטירוף, הוא מאוד רוצה לזכות באליפות ולכן הוא מנסה להביא ישראלים בכירים. הוא לא בא להעביר את הזמן. משה יודע שבית"ר צריכה להיות קבוצה אטרקטיבית, ולכן הוא מנסה להביא כמה שיותר שחקנים התקפיים".

בהקשר הזה, שני שמות בולטים שנמצאים בראש הרשימות בפנקסים של חוגג הם החלוץ אלי אלבז – שקיבל הודעה על סיום דרכו בהפועל חיפה ומעורר עניין גדול מאוד אצל היו"ר אוחנה, זו השנה השנייה ברציפות – ומנור סולומון ממכבי פתח תקוה. "חוגג רוצה מאוד את מנור סולומון", טוען גורם בסביבת הבעלים. "הוא ילך עליו בכל הכוח".

מנגד, גורם בכיר במכבי פתח תקוה טוען כי "למרות כל הפרסומים על כך שבית"ר פנתה אלינו בנוגע למנור סולומון, לא נעשתה פנייה כזו. מנור סולומון לא יעבור לשום קבוצה אחרת בארץ. אם נמכור אותו, זה יהיה אך ורק לקבוצה בחו"ל".

בנוגע לאלבז – אוחנה, על פי מקורבים לשחקן, אוהב מאוד את החלוץ והיה רוצה לראות אותו במועדון הבית"רי. "אנחנו מאוד מקווים שהעניין עם בית"ר ייסגר", אומר מקורב לאלבז. אנשי בית"ר מגששים איתו כבר שנה שנייה ברציפות, ואנחנו מקווים שהפעם זה יצא לפועל. אוחנה מאוד אוהב את אלי, ואני מקווה שזה יקרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר