אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)
אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף: "יש רוח חדשה ויש אנרגיות חדשות"

אופיר קריאף, מעמודי התווך של בית"ר, מתרגש מעידן משה חוגג ומתכונן למשחק פתיחת העונה נגד מכבי פתח תקוה ביום שני. ראיון

פורסם בתאריך: 26.8.18 10:29

עונת 2018/19 בליגת העל לדרכה. בית"ר ירושלים תחתום למעשה את המחזור הראשון, כשתתארח מחר, שני (27.9) הקרוב במושבה למשחק מול מכבי פתח תקוה (20:30). על כר הדשא, בולט מאוד ב-11 של בית"ר ירושלים, יהיה גם אופיר קריאף.

בגיל 27, כשהוא מסמן לעצמו וי ברזומה גם כשחקן מכבי חיפה והפועל קרית שמונה, ואחרי ששב הביתה בחודש ינואר האחרון, ירצה הקשר הוותיק להוכיח עד כמה השקט התעשייתי שהביא איתו הבעלים משה חוגג, היה חסר לשחקנים; כמה עידן אי הוודאות בתקופתו של אלי טביב מנע מהם להגיע להישגים שאליהם שאפה בית"ר ירושלים; וכמה כעת האחריות היא נטו על כתפיו ועל כתפיהם של עוד עשרה שחקני בית"ר ירושלים שירוצו העונה על כר הדשא.



"משה חוגג עושה רושם של בחור רציני", מדגיש קריאף בראיון ל"ספורט כל העיר". "הוא רואה את המועדון הזה מתפתח שנים ארוכות קדימה, ולא רק לתקופה של שנתיים-שלוש. הוא יכול לבנות פה משהו לטווח הרחוק, זה האני מאמין שלו. משה חוגג נראה בחור מאוד אינטליגנט, עם שאיפות גדולות מאוד, והלוואי שכולנו – השחקנים, המועדון והקהל שלנו – נרוויח מזה".

איך התחושות כיום בבית וגן?
"יש אווירה חדשה, יש רוח חדשה, הקצב באימונים עכשיו שונה וגבוה. יש אנרגיות חדשות, ואנחנו מקווים שכולם ייהנו מהתהליך הזה".

בשיחה שהוא קיים עם השחקנים הוזכרו המילים אליפות ו/או גביע?
"הוא לא השתמש במילים הללו, אבל הוא אמר שהקבוצה תכוון הכי גבוה שאפשר – ושבדיוק לטובת השגת המטרות האלה הוא הגיע. הוא גם אמר שזה לא יקרה ביום אחד, ושזה יכול לקחת שנתיים, שלוש וארבע – אבל יכול לקרות גם בתוך שנה-שנתיים. נוכל לראות את זה תוך כדי תנועה, ואז נבין לאן הרוח נושבת. מועדון כמו בית"ר ירושלים צריך להיות בצמרת, אין ספק בכלל".

הצטרפו אליכם טל בן חיים, מאור בוזגלו וערן לוי. זה מה שבית"ר היתה צריכה?
"ערן חבר טוב מאוד שלי, והוא כוכב כדורגל. כולם יודעים מה יש לו ברגליים – הוא שחקן שיכול להכריע הרבה משחקים בנגיעה אחת בכדור. לגבי טל, מי אני שאדבר על שחקן כמוהו? קטונתי. זה שחקן ששיחק ברמות הכי גבוהות שיש. הוא יוכל להביא מהניסיון שלו, ואני חושב שהולכת להיות עונה מעניינת מאוד עם שחקנים טובים מאוד".

עושה רושם שההגנה עם טל בן חיים, טל כחילה ומיקי סירושטיין הולכת להיות חזקה מאוד. ועדיין, השחרור של קרלוס קוויאר, שעשה הכנה טובה מאוד, הפתיע.
"זו היתה חוויה לראות את קרלוס, בכל אימון, בכל דקה בחדר ההלבשה, תוך כדי אימון ואחרי אימון. מדובר בשחקן שיש הרבה מה ללמוד ממנו – הוא מלא בכישרון בכריזמה, שחקן שמבקש לעזור ולכוון כל הזמן. הוא מתאמן כאילו הוא בן 16, ועשה לדעתי את ההכנה הכי טובה מכולם. מה שקרה מאותו רגע והלאה – לא תפקידי להתערב. בהחלט הופתענו מהשחרור שלו, אבל אנחנו לא יודעים מה עומד מאחורי זה. אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם".

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

ביום ראשון שעבר, אחרי מספר שבועות של חרם מתוקשר ומתואם בין כלל ארגוני האוהדים של בית"ר ירושלים, הגיעו כ-3,500 אוהדים למתחם האימונים בבית וגן ופתחו, מבחינתם, את העונה באופן רשמי. היחס החם מהקהל היה, כמעט מיותר לציין, חסר מאוד לשחקני בית"ר ירושלים. עוד יותר מכך לקריאף, שלמעשה גדל בין אותם אוהדים וישב איתם ביציע המזרחי. "ברור שהתגעגענו לקהל", הוא מתייחס לטירוף שהיה באימון הפתיחה. "התגובות ברחוב השתנו פלאים. כולם בציפייה שתתחיל העונה, מחכים לראות את הקבוצה. אנחנו רוצים לשמח את כולם".

איך גורמים לאוהדים לרכוש יותר מנויים השנה?
"הקהל של בית"ר ירושלים מוכיח לכולם שוב מה הכוח שלו וכמה עוצמות הוא מביא למועדון ולנו, השחקנים. הלוואי שהם יבואו וירכשו עוד ועוד מינויים. הקהל שלנו הוא קהל שתמיד דוחף, לא משנה איפה אנחנו משחקים. הוא מגיע בכמויות אדירות. הלוואי שנמלא את האצטדיון שבוע אחרי שבוע".

היתה לך הצעה מהפועל תל אביב. שקלת לעזוב את המועדון בתקופה הקשה?
"לא שקלתי לעזוב. היתה לי הצעה מהפועל תל אביב וממכבי תל אביב, אבל זה לא משהו שלקחתי בחשבון. לא נוטשים מקום כמו בית"ר ירושלים, זה בית עבורי. ידעתי שאשאר ולא משנה מה יהיה. נשארתי אופטימי גם בזמנים הלא פשוטים, ותמיד ידענו שהכול יסתדר. זה מה ששידרנו לסביבה".

עידן ורד, חבר קרוב שלך, רצה מאוד לעזוב בקיץ.
"עידן הוא אחד החברים הכי טובים שלי. הוא לא רצה לעזוב, אבל הוא נקלע למצב של חוסר ברירה. המועדון היה צריך כסף ורצו להעביר את הקבוצה בבקרה, אז הוא הקריב את עצמו. זה היה הפתרון. אוחנה התעקש שהוא יחכה ויראה מה קורה, וכך עידן עשה. בית"ר ירושלים הרוויחה אותו שוב, כולנו הרווחנו".

 

היה רגע, בשיא תקופת חוסר הוודאות, ששיחת וואטסאפ קבוצתית הודלפה לתקשורת והמחישה את עומק השבר. ורד ואתה כיכבתם באותה שיחה. זה פגע בכם?
"זה משהו מצחיק שפשוט לא שווה להתייחס אליו. זה היה משהו בינינו, השחקנים, ולא מעבר לכך. החלקנו את העניין ולא ייחסנו לזה חשיבות".

ובכל זאת זה יצא לתקשורת.
"התקשורת עשתה מזה רעש, לא אנחנו. לא דיברנו על זה בכלל".

איך היחסים שלך עם גיא לוזון?
"אני מכיר את גיא כבר חמש שנים, וכולם יודעים כמה אני אוהב אותו. הוא מתאים לבית"ר מבחינת האנרגיות, האטרף, המחויבות והשיגעון. הוא יעמיד כאן קבוצה מאוד טובה ואנחנו נצליח יחד".

מרגישים שיש בעל בית על הקווים?
"ברור. גיא הוא פיגורה, הוא עשה הרבה בקריירה שלו. הוא יודע להוציא משחקן את המרב שלו".

מהן המטרות מהעונה הקרובה – אפשר לומר שבית"ר הולכת על כל התארים?
"אנחנו לא מסמנים מטרות, בטח ובטח לא עכשיו כששחקנים עדיין מצטרפים אלינו. הסגל לא הושלם. ברגע שהוא יושלם נצטרך לעבוד ולהתחבר, וגם זה דורש זמן. לא יהיה נכון לסמן מטרות במצב הזה ובשלב הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר