דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)
דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)

"קיבלנו בחזרה מנהיג, שחקן חשוב ומשמעותי, שיעזור הרבה לבית"ר"

בבית"ר מרוצים מחזרתו של דן איינבינדר למועדון, ובטוחים: "איתו נוכל להגיע למעלה". הקפטן עידן ורד: "זה הרכש הכי טוב"

פורסם בתאריך: 4.10.18 13:16

לאחר שנה אחת בלבד שבה לבש את המדים האדומים-לבנים של הפועל באר שבע, והיה שותף מלא לאליפות השלישית ברציפות של אלונה ברקת ושות', חזר ב-15 בספטמבר דן איינבינדר לבית שהוא מכיר כל כך טוב: לבית וגן.

כזכור, לאחר שנתיים שבהן הוביל את בית"ר לאירופה, היה אחד מעמודי התווך בקישור וגם מונה לקפטן, סיים איינבינדר את חוזהו במועדון מהבירה, ולאחר שלא קיבל הצעה לחדש את חוזהו מצד אלי טביב, בעלי בית"ר הקודם, הפך לשחקן חופשי ועבר לקבוצת הפאר של אלונה ברקת. 31 הופעות ליגה ערך הקשר המצוין במדים האדומים-לבנים, כבש שלושה שערים וזכה באליפות שלישית במהלך הקריירה (לצד שתיים במדי מכבי תל אביב).



בעקבות ההדחה של האדומים מהמפעלים האירופיים, החליטו בצוות המקצועי ובהנהלה הבאר שבעית על שחרור מאסיבי של שחקנים, ובמקביל ביקשו בית"ר, והבעלים החדש משה חוגג, להתחזק בקשר ישראלי דומיננטי. כל זה הוביל לתפנית מפתיעה ול'טרייד' שבמסגרתו עבר אריק סאבו לדרום, ואילו איינבינדר עשה את הדרך ההפוכה. הקשר חוזר לקבוצת נעוריו, עם חוזה לשלוש עונות שבהן ירוויח כ-330 אלף דולר לעונה.

"דן ממשיך מאותה נקודה שבה עזב – כשחקן מוביל של בית"ר", טוען גורם בכיר במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אמנם הוא לא עונד את סרט הקפטן, אבל ההשפעה שלו, המקצועית והחברתית, היא עצומה. דן חבר טוב של עידן ורד, ומבחינת ורד החזרה של דן לבית"ר היא המתנה הכי גדולה שהוא יכול היה לקבל. ההתייחסות לדן, על המגרש ומחוצה לו, היא מעבר לעניין הסרט: המשקל הסגולי שלו בבית"ר גדול יותר משחקנים אחרים, בלי קשר ליכולות שלו.

דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)

דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)

"דן אוהד בית"ר ומחובר אליה מאוד", ממשיך ומספר הגורם הבכיר בקבוצה. "הוא נשאר בקשר עם אנשים במועדון גם כשלא היה פה. האם דן התבגר בב"ש? הוא היה בוגר גם קודם לכן, ואני לא רואה אצלו שינוי מיוחד. קיבלנו בחזרה מנהיג, שחקן מאוד חשוב, מזוהה ומשמעותי, שיעזור הרבה לבית"ר".

כאמור, עידן ורד מכיר היטב את איינבינדר, עוד מימיהם המשותפים במחלקות הנוער של הקבוצה. הם אף היו שותפים לזכייה בגביע המדינה – התואר המשמעותי האחרון של הקבוצה, בעונת 2008-2009.

הקפטן החדש ורד מתייחס לחברו, הקפטן לשעבר שחזר הביתה: "בשבילי דן זה הרכש הכי טוב, ומאוד דחפתי לשם", מצהיר ורד בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אנחנו צריכים שחקנים כאלה, קפטנים ומנהיגים באופי, וגם לי באופן אישי זה עוזר שיש לצידי כאלה שחקנים. דן אומנם בגילי, אבל אני לומד ממנו הרבה מבחינה מקצועית ומבחינת המנהיגות. הוא נכס.

עידן ורד (צילום: ניר קידר)

עידן ורד (צילום: ניר קידר)

"דן הוא שחקן שמדליק את כולם בטירוף שלו ובקצב שלו. אפשר היה לראות את זה כבר במשחק הראשון שלו מול הפועל חיפה, למרות שעוד לא היה בשיא הכושר. כשהוא ייכנס לכושר הוא ייתן לנו איכות, עם הכדור ובלי הכדור. לי הוא מאוד עוזר, משום שכך אני לא צריך לרדת יותר מדי אחורה, ויכול להתרכז יותר בחלק ההתקפי".

עם דן בית"ר יכולה לרוץ לתארים השנה?
"אנחנו קבוצה חדשה, ועשינו קיץ של חמישה עשר שחקני רכש חדשים, בלי מחנה אימונים ובלי גביע הטוטו, בלי כלום. זה לא קל. אנחנו מתחברים תוך כדי תנועה. ייקח זמן, אבל בסוף נצליח".

מה הוא סיפר על הקהל? היו לו מחשבות אם לבוא או לא?
"דן מאוד רצה לחזור, זה הבית שלו, ובוא נגיד שאם הוא לא היה רוצה לבוא, זה לא היה קורה. אני יודע באופן אישי שאם היו מציעים לו חוזה בבית"ר בזמנו, הוא היה נשאר. עכשיו הוא פה ואנחנו שמחים על כך. אני חושב שכל הקהל מכבד אותו. הם רצו שהוא יחגוג פחות במשחק של באר שבע נגדנו בטדי, בהפסד 4:1, אבל כולם קיבלו אותו יפה, וכולם יודעים שהוא חשוב. אם הוא ירגיש טוב כולנו נרוויח מזה".

 

את הקדנציה האחרונה בבית"ר החל איינבינדר ב-19 באוקטובר 2015, לאחר שנים בהפועל קרית שמונה ובמכבי תל אביב. בשתי עונות ירושלמיות הוא שיחק 62 משחקי ליגה, כבש שישה שערים והיה בין השחקנים החשובים בקישור האחורי של הצהובים-שחורים, לצד קלאודמיר פריירה, אופיר קריאף ודוד קלטינס. יחד הם הובילו את המועדון אל המקום השלישי בליגה, בשתי העונות, ואל מעמד חצי גמר הגביע.

"החזרה של דן שדרגה אותנו, מאוד שמחתי שהוא חזר", אומר גורם נוסף בבית וגן. "איתו נוכל להגיע למעלה – גם לאירופה וגם לפלייאוף העליון. בתחילת המשא ומתן היו פערים כלכליים בינו לבין המועדון, ואני שמח שחוגג ידע להגיע עימו לעמק השווה. לנו זה שווה מעבר לאספקט המקצועי: מבחינה חברתית הוא בחור טוב, הוא מישהו שינהיג את הקבוצה. הייתה לו שנה טובה בבאר שבע, הוא היה בורג חשוב, ואני מאמין שהוא יוכל להביא את האיכויות שלו גם אלינו".

"דן כוכב. הוא שחקן גדול שמוסיף המון מבחינה מנהיגותית. תמיד היה לו את זה", טוען שחקן בקבוצה בשיחה עם 'ספורט כל העיר'. "סאבו ואיינבינדר הם שני שחקנים שונים, וברור שהיה עדיף שהם ישחקו יחד, אבל דן זה מה שהיה חסר לנו באמצע. הוא התקדם במשחק שלו ועלה בכמה דרגות בשנים האחרונות. אנחנו כבר מרגישים אותו בחדר ההלבשה – זה באופי שלו להיות מנהיג, זה לא משהו חדש".

"טוב שדן חזר", מוסיף עוד שחקן בית"רי בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא מכיר את המועדון ואוהב אותו. יש לו אומץ לבוא ולקבל את הכדור, ולתת כדורים לעומק – סוף-סוף יש מישהו באמצע שאפשר לשחק איתו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר