גיא לוזון (צילום: הארץ)
גיא לוזון (צילום: הארץ)

הישרדות: האם גיא לוזון בדרך החוצה מבית"ר?

הדיבורים בנוגע למעמדו של גיא לוזון מתגברים, ושמות של מחליפים כבר נזרקים לאוויר בבית וגן. ייתכן שהמשחק נגד מכבי תל אביב ביום ראשון יהיה האחרון של לוזון בבית"ר?

פורסם בתאריך: 4.10.18 21:22

ביום ראשון האחרון, לאחר ההפסד הכואב להפועל קרית שמונה, שבוֹ שחקני בית"ר ירושלים הציגו את אחד המשחקים החלשים שלהם בשנים האחרונות, הסבלנות של חלק מאוהדי הקבוצה תמה, ורובם השמיעו זאת בפומביות החל מהמחצית השנייה. אוהדי בית"ר ירושלים, שעשו את הדרך הארוכה לצפון הרחוק על מנת לדחוף את הקבוצה, ראו קבוצה אפורה, שבלונית ולא מתואמת, וקריאות "תתפטר" ו"לא רוצים את לוזון בטדי" לא איחרו לבוא.



ההפסד השלישי העונה יצר לחץ מאוד גדול, גם על לוזון וגם על בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג. לאור הפרסומים הרבים על מעמדו של המאמן, בית"ר ירושלים אף הוציאה הודעת תמיכה מפיו של חוגג: "הגעתי למתחם האימונים בבית וגן ושוחחתי עם גיא. הבהרתי לו שאני בהחלט מאמין שהוא יכול להוציא את הקבוצה מהמצב שאליו היא נקלעה, ולהשיב אותה למקומה הטבעי בצמרת הכדורגל הישראלי, תוך הצגת כדורגל אטרקטיבי".

"גיא באמת מנסה לעשות את המקסימום כדי להצליח. לפעמים דברים לא מתחברים, וצריך לתת לו זמן", מציין גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אני מקווה שהוא יישאר. מגיע לו להצליח. אני מקווה שלא יפטרו אותו, גם אם נפסיד למכבי. אני יודע שהרוב המכריע של השחקנים אוהב ומעריך אותו. הוא בנאדם טוב שמבין בכדורגל".

"כולם אשמים במצב, לא רק גיא", מוסיף גורם אחר בבית"ר. "האפסנאי אשם, עוזר המאמן אשם, המעסה אשם, הפיזיותרפיסט אשם, מאמן הכושר אשם, השחקנים אשמים. אין יוצא מהכלל. אנחנו לא נראים טוב. הכל הולך הפוך".

בשיחות עם כמה משחקני בית"ר ירושלים יש המעידים כי המאמן איבד את חדר ההלבשה, ולעומתם ישנם כאלו שמציירים את התמונה אחרת. אחד השחקנים אומר: "אני לא יודע אם גיא איבד את חדר ההלבשה, כי המקום לא כל כך מגובש. זה לא מה שהיה פה לפני שנה או שנתיים. אי אפשר לדעת מי מושך בחוטים ולאיפה. עשו טעות כשהביאו שחקנים עם כל כך הרבה אגו לקבוצה".

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים החדש (צילום: ארנון בוסאני)

נותן גב למאמן – משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

"גם אם נפסיד אני לא חושב שגיא ילך, ואני לא חושב שהוא צריך ללכת", טוען שחקן אחר בבית"ר. "בגלל זה הכדורגל שלנו נראה ככה: כי לא תומכים במאמן. הכל בא מהבעלים, ואני מאמין שחוגג יתמוך בו עוד הרבה זמן. ככה זה כשקבוצה בונה את עצמה מחדש: לוקח זמן להתחבר. גם לבאר שבע לוקח זמן להתחבר, וגם לנו ייקח זמן. צריך כאן סבלנות".

אלא שהגיבוי הזה לא מגיע מכלל השחקנים בבית וגן. "אני חושב שלוזון היה צריך לסיים את התפקיד שלו כבר לפני מכבי תל אביב", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "גם אם ננצח את מכבי תל אביב, מה זה יעזור להמשך? עוד חודש זה לא יחזיק. גם אחרי מכבי נוכל להפסיד לקבוצה כמו אשדוד".

למרות הגיבוי שקיבל השבוע לוזון מהבעלים חוגג, שאלת מעמדו בהחלט נמצאת על הפרק ובהתאם לזאת גם עולים לא מעט ספקולציות על מועמדים פוטנציאלים להחליפו. אולם, חוגג, חשוב לציין, לא ממש שש לפטר את לוזון. הוא לא רוצה להצטייר כבעלים שלא נותן צ'אנס אמיתי ומבחינתו, ככל הנראה, הדבר הטוב יהיה לו לוזון ישים את המפתחות בעצמו לאור המצב של בית"ר ירושלים.

"גיא בחיים לא ילך לבד. אין סיכוי כזה", טוען מקורב למאמן בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אף אחד לא יודע מי זה גיא: הוא אחד כזה שיישאר ויילחם. צריך לשכוח מהאפשרות שהוא יעזוב בעצמו. אי אפשר לבוא ולהגיד שאתה מאמין במאמן ובדרך שלו, ואז להציב לו עובדה – 'במשחק הבא או שאתה מנצח או שאתה הולך הביתה'. זה לא עובד ככה. אם אתה רוצה לפטר אותו תעשה את זה לפני. זה מה שיעשה הבדל, ניצחון אחד? ואם הוא ינצח את מכבי תל אביב, מה יהיה שבוע אחרי זה? זו הבעיה של מאמנים פה בארץ, זה ידוע".

 

השבוע, כאמור, עלו שמות של מאמנים פוטנציאליים כמי שעשויים להחליף את גיא לוזון – רוני לוי שפוטר בשבוע שעבר מאנורתוסיס הקפריסאית; אלי כהן, 'השריף', מאמנה של הקבוצה בחלק מהעונה שעברה; וגם שרון מימר, שפוטר מבית"ר לאחר חוסר ההצלחה באירופה בתחילת העונה שעברה שלא על דעתו של אלי אוחנה, רשום בפנקסים בבית וגן.

"יש אנשים בתוך המערכת שהיו רוצים לראות את רוני לוי כמאמן בית"ר", מתייחס לנושא גורם בבית וגן. "אני חושב שלא עושים דברים כאלה. לא חותרים מאחורי הגב של המאמן".

לא גזען - אלי כהן (צילום: ארנון בוסאני)

מוזכר כמועמד – אלי כהן (צילום: ארנון בוסאני)

"אחרי שרוני פוטר מקפריסין הוא יושב לגיא על הגב", טוען אחד מחבריו של לוזון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אני לא חושב שנעשתה אליו פניה בינתיים, אבל אם גיא חלילה יפוטר אחרי המשחק, ההרגשה שלי היא שרוני יעשה את הדרך לירושלים".

לוזון הגיע לבית"ר בתחילת העונה בשל רצונו של אלי אוחנה לראות מאמן דומיננטי וחזק על הקווים. דמות בכירה, בשונה מהמאמן הקודם בני בן זקן. לוזון מונה כמה ימים לאחר סיום העונה שעברה, והתמודד עם משבר לא פשוט כאשר אלי טביב התנתק מבית"ר והותיר אחריו קבוצה בערפל כבד. הוא נאלץ להתמודד עם סגל שבו מעט מאוד שחקנים בכירים, ועם בעיות מקצועיות גדולות שרק לאחרונה החלו להיפתר.

"אני בגישה שאי אפשר לצפות הרבה ממאמן שקיבל את בית"ר כקבוצה מאפס", טוען אחד מחבריו של לוזון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "בית"ר היא קבוצה שונה ממה שהיתה, קבוצה חדשה לגמרי. אי אפשר לצפות שבקבוצה שנבנתה בשבועיים האחרונים יהיו ניסים ונפלאות. תמיד רוצים שהתוצאות יהיו טובות יותר, שהקבוצה תשחק טוב יותר, ואני חושב שזה הכל עניין של זמן. להעמיד את המאמן עם הגב לקיר ובלחץ כזה – אני לא דוגל בדברים האלה, זה אף פעם לא טוב. אני לא חושב שהוא צריך ללכת הביתה. לא הוא הבעיה של בית"ר. לדעתי כרגע צריך לתת לזה יותר זמן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ביתרי

    לקחת את כל השחקנים שמדברים לתקשורת ולפטר אותם כאן ועכשיו פשוט בושה!

  2. לוי אשר

    נכון אי אפשר ליראות קבוצה שהביאו שחקנים מכל מקום בשלב הזה. אבל אי אפשר ליראות הגנה ושחקני קישור והתקפה שמשחקים ברמה של ליגה למקומות עבודה. אין אף שחקן שנותן את הנשמה במגרש. אבל לרוץ להלחם כל המשחקים של ביתר גועל נפש לא הגנה לא קישור ולא התקפה.
    לוי

  3. שחור צהוב

    גם אני חושב שהוא צריך לקבל עוד זמן.
    לדעתי לא בסדר מה שהקהל עושה לו.
    דקה לפני פתיחת הליגה לא היה לנו כלום חוגג הגיע הרגע האחרון לא זמן לכלום.לא למחנה אימונים.לא לבחור שחקנים. פשוט לא היה זמן לכלום החתימו מכל הבא ליד וככה זה לא עובד.הבעייה שלנו זה הקהל שלנו שנתפס על מישהו ולא מרפה ממנו. ולדעתי זאת טעות. דעתי האישית שגיא מאמן טוב וצריך עוד זמן.אבל הלחץ שהקהל יוצר פוגע בקבוצה. חבל מאוד

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום גיא לוזון תמנו את אליהו עופר לילוד באש לאימון הקבוצה , לילו איש של כדורגל מודרני, יחליף את גיא לוזון בהצלחה, המנג'ר אלי אוחנה ישמח לעבוד עם לילו דבאש, הרבה מאד מרכיבים לכדורגל המודרני של לילו
    1- הדגש על העבודה בלי כדור. החל ממשחק הלחץ וכלה בהשתחררות לקבלת כדור. דפוסי התנועה חשובים לא פחות, ולפעמים יותר, מדפוסי הפעולה עם הכדור.
    2- הדגש על המיומנות האישית של השחקנים. כל השחקנים אצל לילוד באש אליהו עופר בעלי איכות טכנית גבוהה. ברור לחלוטין שהטכניקה שנדרשת מבלם שונה מהותית מזו שנדרשת מחלוץ אבל כל אחד מהם, בתחומו, חייב להיות בעל יכולת טכנית גבוה והקבוצה צריכה להיות מאוזנת מבחינת היכולות הטכניות שלה בכל חלקי המגרש. 3- ההתייחסות למשחק הכדורגל כאל סדרה עם כמה פרקים והכל ב90 דקות, אחד המאפיינים הבולטים של הכדורגל המודרני הוא עליית החשיבות של תכנית המשחק: של הבחירה איך לשחק בדקות מסוימות, מתי ואיך לשנות ומתי ואיך לנסות ולהשיג הכרעה. כשכל השלושה האלה נוכחים בקבוצת כדורגל, היא משחקת כדורגל מודרני.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר