ניר קלינגר (צילום: אורן בן-חקון)
ניר קלינגר (צילום: אורן בן-חקון)

"קלינגר אולי לא מאמן ענק, אבל אצלו משחקים שחקנים, לא שמות"

מאמן חדש הגיע לירושלים, והוא גורם לתכונה רבה בבירה. בבית”ר כבר מצהירים: “הוא יכול רק להרוויח מהקדנציה שלו כאן”

פורסם בתאריך: 2.11.18 17:29

לאחר סערת הפיטורים של גיא לוזון וסערת התפטרותו של ניר קלינגר מהפועל חיפה, זה הגיע: בית”ר ירושלים הודיעה השבוע באופן רשמי על מינויו של קלינגר למאמנה החדש לשנה וחצי הקרובות. על פי גורמים המעורים בפרטים, קלינגר חתם על חוזה לשנה וחצי במועדון, והוא צפוי להשתכר כ-50 אלף שקל ברוטו לחודש. המאמן הטרי יקבל גם רכב צמוד, ולבית”ר יש אפשרות להשתחרר מחוזהו בתום העונה, עם פיצוי של שתי משכורות.



“ניר קלינגר הוא מוטיבטור וזה מה שאנחנו צריכים”, מנתח גורם בבית”ר בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “בכל מקרה, יותר גרוע ממקום אחרון עם 5 נקודות לא יכול להיות. הוא יצליח אם הוא יהיה ישר וייתן למי שמגיע לשחק. ניר צריך להיות מקצועי. בבית”ר מי שיבוא חכם – יצליח. הוא יהיה חייב להקשיב לדעה שלו, אם לא – חבל על הזמן”.

“קלינגר מאמן טוב, הוא לקח אליפות עם מכבי, לקח גביע עם הפועל חיפה מכלום. הוא יכול רק להרוויח מהשידוך עם בית"ר ירושלים”, מוסיף גורם אחר בבית”ר “ספורט כל העיר” וחושב כי הצלחה מקצועית של קלינגר בבית”ר יכולה לפתוח לו מחוזות חדשים: “זה יכול למנף אותו לנבחרת בעתיד”.

“ניר מאמן מוכח בכדורגל שלנו”, מציין שחקן בבית”ר. “טוב שהוא הגיע. הוא אולי לא מאמן ענק אבל אצלו משחקים שחקנים, לא שמות. הוא אוהב שחקנים שעובדים על המגרש, ממושמעים, וזה מה שאנחנו צריכים. גם שחקנים שלא קיבלו דקות, עכשיו יוכלו להוכיח את עצמם".

מנגד יש גם אנשים בתוך בית וגן שקיבלו את המינוי באכזבה, שכן רצו לראות איש אחר על הקווים, דוגמת אלי כהן, ‘השריף’. “צריך מאמן שידע להעמיד קבוצה”, מציין אחד מהם. “קלינגר טיפוס בעייתי, לא יודע אם הוא יוכל להחזיק את הקבוצה הזאת. היו צריכים להביא את השריף, מאמן שיודע להחזיק חדר הלבשה”.

קלינגר, בן 52, אימן בין היתר במכבי תל אביב, שעימה זכה באליפות ובעקבותיה העפיל לליגת האלופות – העפלה היסטורית של המועדון. הוא זכה עם הקבוצה גם בגביע המדינה. לאחר קדנציה זו עבר קלינגר לאמן בקפריסין למשך ארבע עונות, שם אימן שלושה מועדונים – פראלימני, א.א.ל לימסול וסלמיס פגמוסטה. ב-2011 חזר קלינגר לישראל וקיבל לידיו את הפועל באר שבע כשעוד היתה בלאומית, ולא הצליח לעלות לליגת העל. את הספתח הראשון של המאמן בהפועל חיפה של יואב כץ עשה בעונת 2012/13, שבה זכה עם הקבוצה בגביע הטוטו. במאי 2013 מונה למאמן מ.ס. אשדוד, ונטש את הפועל חיפה בטריקת דלת. כעבור שנתיים ירד עם מ.ס אשדוד ליגה, וסיים את תפקידו במועדון. לאחר חוסר ההצלחה במ.ס. אשדוד החליט קלינגר לקחת צעד אחורה, וירד לליגה הלאומית שם מונה למנהל המקצועי של מכבי שעריים, ב-15 בנובמבר 2015. שנה לאחר מכן הוא כבר הפך למאמן הקבוצה, לאחר פיטורי אלי מחפוד, אך כעבור חודש אחד בלבד התפטר מתפקידו ועזב – לטובת תפקיד המנהל המקצועי של הפועל חיפה. כעבור ארבעה חודשים בלבד מונה קלינגר למאמן הקבוצה, בעקבות דרישתו של בעלי הקבוצה, יואב כץ. העונה שעברה היתה העונה הטובה ביותר של קלינגר כמאמן מאז עונת האליפות עם מכבי תל אביב לפני 15 שנה: הוא זכה עם הפועל חיפה בגביע המדינה לאחר ניצחון ענק על בית”ר באצטדיון טדי, והוביל את הקבוצה אל הפלייאוף העליון, לראשונה בעידן יואב כץ, ואל המקום הרביעי. השנה, לאחר שחרור מאסיבי של שחקנים, ניצחה הקבוצה תחת הדרכתו רק פעם אחת, במחזור הפתיחה, 0:5 את מכבי נתניה. שלושה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו הובילו ליחסים רעועים עם בעלי הקבוצה, יואב כץ, וכשהגיע ההזדמנות לאמן לראשונה את בית”ר, החליט קלינגר להתפטר ולנחות בבית וגן.

ניר קלינגר (צילום: אורן בן-חקון)

“ניר קלינגר הוא המקצוען הכי גדול שעבדתי איתו, הווינר הכי גדול. אדם שנותן את כל כולו למען המערכת, למען המועדון ולמען הקבוצה. זו אישיות שיכולה לחבר מועדון שלם, וזה בדיוק מה שבית”ר צריכה עכשיו”, מפרגן דורון אוסידון, מנכ’’ל הפועל חיפה לשעבר, וזה שהביא את קלינגר משעריים למועדון החיפאי. “אני חושב שלהגיע לבית”ר זו החלטה מצוינת. זה מועדון פאר, ואני חושב שמקומו של קלינגר בפרונט של הכדורגל, מה גם שהוא ראה שיש מיליון ואחד סיפורים במועדון בשנתיים האחרונות. השתקנו אותם, אבל כמו שרואים הם מתחילים לצוף מדי פעם, וזה רק קצה הקרחון. אני חושב שהוא זה שלקח אחריות על הפועל חיפה, והוא חיפש את היציאה משם כי ראה שעם ההתנהלות השנה אי אפשר להגיע לשום מקום. הוא עשה את שלו בהפועל חיפה, הוא יישאר לנצח בדפי ההיסטוריה של המועדון. אני בטוח שהוא יצליח בבית”ר”.

“כל הזמן אומרים שהפועל חיפה הצילה לניר קלינגר את הקריירה. אני טוען שניר קלינגר הציל את הפועל חיפה”, מוסיף אוסידון. “בית”ר ירושלים הרוויחה קודם כול בן אדם, ואחר כך מאמן יוצא מהכלל. השנה יהיה קשה: הוא מגיע לקבוצה שהשיגה 5 נקודות מ-24, אבל אני בטוח שנראה קבוצה מאומנת ואיכותית. אין לי ספק בכלל. זה עדר ללא רועה, אבל עדר טוב”.

לא מעט קבוצות, כאמור, עבר קלינגר בקריירה, אך תמיד יזכרו לו את העונות הראשונות במכבי תל אביב, אז – כמאמן צעיר וחסר ניסיון – הוביל את מכבי תל אביב לזכייה באליפות לאחר 8 שנים שחונות. בדרך לאליפות היה לו חיכוך גדול עם אבי נמני, דבר שגרם לסמל הכי גדול של מכבי תל אביב לעזוב את המועדון, לראשונה, למועדון אחר בישראל – לבית”ר. בתום העונה, כאמור, מכבי העפילה לראשונה לליגת האלופות, ובעונת 2005/06 קלינגר התמודד עם קבוצת הכוכבים של מכבי אשר כונתה “הגלאקטיקוס”, עם אבי נמני שחזר, עם אייל ברקוביץ’ ועם ג’ובאני רוסו. העונה הסתיימה בכישלון וקלינגר עצמו התפטר מהמועדון ב-5 בדצמבר 2005.

בבית”ר, יש לציין קלינגר, יצטרך להתמודד עם לא מעט אגו, כפי שהיה במכבי תל אביב, שם כשל ולא הצליח לחבר את המערכות. “ניר מאמן שכבר עבר שחקנים גדולים. אני בטוח שהוא ידע איך להתמודד עם כל האגו שיש אצ בית"ר ירושלים”, טוען שחקן לשעבר בהפועל חיפה אשר שיחק תחת שרביטו של המאמן. “המצב של בית”ר ירושלים לא מזהיר. הם צריכים לשים את האגו בצד לטובת המועדון, כדי שהוא יתרומם בחזרה. כל אחד צריך לוותר מעצמו בשביל זה, ואני מאמין שקלינגר יצליח להוציא טוב יותר מהקבוצה. אין לי ספק”.

אותו שחקן מתייחס גם לבחירות של קלינגר בקריירה שלו. “אני בטוח שקלינגר למד מטעויות, לקח את הדברים הטובים יותר והטובים פחות. זו קריירה ארוכה, אתה פעם למטה ופעם למעלה, גם כשחקן וגם כמאמן. קשה להישאר למעלה כל הזמן, אבל הנה – הוא חזר לעצמו ועשה עונה ממש טובה. אני מאחל לו שיצליח גם בשנה הזאת”.

 

אם כן, העונה המצוינת בהפועל חיפה היא שהביאה את קלינגר להיות מועמד לאימון בית”ר ירושלים, ואף להיות אחד המועמדים לנבחרת. מי שנהנו משיתוף הפעולה איתו הם שחקני הפועל חיפה, שמספרים ב”ספורט כל העיר” על העבודה עם ניר קלינגר.

“אני חושב שניר מאמן טוב, מאמן ראוי לבית”ר. אין לי ספק שעם הקהל, עם הטירוף ועם השחקנים המעולים, הם יצליחו להתרומם”, אומר שחקן אחר של הפועל חיפה. “המקום של בית”ר ירושלים הוא לא בתחתית, וניר בטח יעשה שם סדר. זה מה שהם צריכים – משמעת, סדר וארגון נכון של הקבוצה על המגרש. אין לי ספק שהם יצליחו”.

“הייתי בהפועל חיפה איתו זמן קצר, וקצת קשה להשוות בין הפועל חיפה לבית”ר. בית”ר היא קבוצה שיוזמת כל הזמן ומחפשת להבקיע, ויש לחץ של הקהל לשחק כדורגל התקפי”, אומר שחקן ששיחק תחת מאמן בית”ר ירושלים הטרי. “צריך לראות עם הזמן מה הוא יוכל לעשות שם, אבל אין לי ספק שהוא יצליח”.

כאמור, לא מעט ביקורות חטף קלינגר על המהלך שעשה – להתפטר מהפועל חיפה ולחתום בבית”ר. “זה צעד לא נעים, אבל אני לא יכול להיכנס לו לראש ולהבין מה היו המחשבות שלו והמניעים שלו”, אומר שחקן בחיפה. “אני לא יודע מה היה מצב היחסים שלו עם יואב כץ. לפעמים, בתור שחקן וגם בתור מאמן, לא מסתדר לך – אתה לא מרגיש בנוח להיות במקום מסוים, ויכול להיות שזה מה קרה: הוא לקח את הרגליים והלך. אפשר להגיד שזה יפה או לא יפה, אבל הוא כנראה רצה מועדון גדול, רצה להתקדם. הייתה לו הצעה וזה מה שהוא החליט”.

ניר קלינגר (צילום: אורן בן-חקון)

ניר קלינגר (צילום: אורן בן-חקון)

בשונה מהפועל חיפה בשנה שעברה, קלינגר מגיע לבית”ר באמצע העונה – לסגל עטור כוכבים, לשחקנים שהוא לא בנה, לקבוצה שלא מצאה את עצמה, והוא יצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש ולחבר את הכוכבים שופעי האגו שיש בחדר ההלבשה. הוא יצטרך למצוא איזון ולנהל אותו נכון.

“הסגל של בית”ר ירושלים לא טוב, וצריך להגיד את זה בצורה ברורה”, טוען אורי אוזן, פרשן צ’רלטון בשיחה עם “ספורט כל העיר” ומציין: “הסגל לא מאוזן, יש הרבה חוסרים בחלוצים, שחקני ההגנה נמצאים הרבה מתחת לשיאם וגם אין מגן ימני, עד שקונטה יחזור. אני חושב שצריך לתת לקלינגר להיות הקול המקצועי היחיד – פחות דיבורים מצד הבעלים זה דבר מאוד חשוב. היה ברור כבר בתחילת העונה שזה יהיה המצב של בית”ר, אולי לא עד כדי כך גרוע אבל לא כמו בשנה שעברה. קלינגר יכול להכניס מוטיבציה, לסדר קצת את הקבוצה, ואני מאמין שהוא ישחק בסגנון שונה לעומת הסגנון שהנהיג בהפועל חיפה. קלינגר הוא מאמן טוב, מגוון, ואני בטוח שהוא ימצא את הדרך הנכונה. בית”ר חשובה מאוד לליגה, וחשוב לליגה שהיא תהיה טובה, שהיא תביא קהל ושיהיה מעניין סביבה. אני מאמין שקלינגר יעשה שינוי”.

אוזן מתייחס גם לבעיות האגו שיש במועדון וטוען: “לא תהיה לו בעיה בחדר ההלבשה של בית”ר, ודאי לא בשלב הראשוני. אם הוא יהיה האיש המקצועי, היחידי שמדבר, ואם הוא יהיה זה שיקבל את ההחלטות המקצועיות, אני לא צופה בעיה בחדר ההלבשה. קלינגר יסתדר, הוא היה שחקן וגם מאמן בקבוצות גדולות. מהבחינה הזו אני חושב שבבית”ר יכולים להיות מאוד רגועים”.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר