פרדי פלומין (צילום: ניר קידר)
פרדי פלומין (צילום: ניר קידר)

דעה | בול פגיעה: פרדי פלומין פורע שטרות בבית"ר

מידת התאמתו של הקשר הצרפתי לבית"ר הוטלה בספק, אבל מהרגע הראשון בבית וגן פלומין מוכיח את עצמו ובענק | מאמר דעה

פורסם בתאריך: 7.2.19 11:53

רבים מחבריי בעולם הכדורגל, אוהדים ופרשנים, לא באמת מייחסים חשיבות לחלון העברות של חודש ינואר. הם נוהגים לטעון כי אין בשוק מציאות, ובעיקר מדגישים ששחקנים טובים באמת לא פנויים באמצע העונה ועל כן אין שום טעם לפתח ציפיות.



אלא שחלון ההעברות הנוכחי מעיד כי יש מקום לשינויים גם באמצע העונה. המהלך שביצעה בית"ר מול הסינדרלה מחדרה על פרדי פלומין הצרפתי, שהיה מחוזר גם על ידי הפועל באר שבע, הוא בבחינת בול פגיעה.



מאז הגעתי של פלומין לבית וגן הוא מוכיח שהוא בהחלט כוכב, בוודאי בליגה שלנו. הצרפתי, שהוחתם על ידי משה חוגג לבקשתם של המאמן ניר קלינגר והיו"ר אלי אוחנה, הפך בשבועות הבודדים שהוא בבית"ר לג'וקר שכל כך היה חסר לצהובים.

התפקוד שלו באגף שמאל מאזן את המשחק של בית"ר. המהירות שלו, ביחד עם השליטה האבסולוטית בכדור, הופכים אותו לנכס של ממש, ואם בית"ר תצליח להגיע בסופו של דבר לפלייאוף העליון, יהיה זה הרבה בזכותו.

בעונה שעברה, חנן ממן היה הג'וקר של חלון ההעברות – השחקן שהביא להפועל באר שבע עוד אליפות. השנה נדמה שהג'וקרים נחתו בקבוצות הירושלמיות – פלומין בבית"ר וערן לוי בקטמון, מסתמנים כמי שיביאו את הקבוצות שלהם ליעד – פלייאוף עליון עבור הצהובים וכרטיס לליגת העל לאדומים. שאפו גדול לשתי ההנהלות על מהלכים שוברי שוויון.


רמי מנדל

רמי מנדל


הקריאות הגזעניות לעברם של פלומין ואנטואן קונטה במשחק מול בני יהודה צריכות להדליק נורה אדומה מהבהבת בקרב ראשי מינהלת הליגה והקבוצות השונות. חלק מאוהדי בני יהודה הולכים ראש בראש מול אברמוב, ונראה שהם מחפשים לפגוע לו בכיס בשל מכירת ירדן שועה למכבי חיפה. האוהדים האלה חייבים להיתפס על ידי המשטרה ולקבל עונשים חמורים מבית המשפט.

באשר לראשי הענף – הם חייבים להיכנס לעובי הקורה ולהעביר הוראה חד משמעית לשופטים: לעצור את המשחק ולא לחדשו עד להפסקת הקריאות הגזעניות. לעניות דעתי, גם שחקני בית"ר ובני יהודה היו חייבים במקרה הזה לנקוט עמדה חד משמעית ולסרב להמשיך לשחק.

***

תם השלב הראשון בבית ליגת האלופות של פיב"א, ועד להגרלת היריבה בשמינית הגמר יש להפועל זמן להיערך מחדש, לאפשר החלמה לפצועים ולהתכונן כמו שצריך לשבוע גביע המדינה.

ביום שני תשחק הפועל מול הפועל חולון של דן שמיר. הרבה דם רע יש בין שני המועדונים, ונדמה שהמשחק הקרוב צפוי להיות קשוח במיוחד.

לאור הדחתה של מכבי תל אביב והיעדרותה משלב חצי הגמר, המשחק מול חולון ביום שני הוא גמר הגביע האמיתי. חולון קבוצה מצוינת, עם קהל תומך וגדול ובעיקר עם מאמן שיודע לנצח משחקים מכריעים. יתרון הביתיות, כפי שראינו בפעמים שבהם שוחק הגביע בארנה, לא משחק תפקיד משמעותי. כולנו תקווה שהשבוע הזה יסתיים עם עוד תואר בארון של הפועל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר