ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)
ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

דעה | צהוב-שחור? אפור: ניר קלינגר הפך את בית"ר למשעממת

בדרך לשום מקום: הכדורגל הזהיר של ניר קלינגר גורם לייאוש גדול בקרב בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג ואצל אוהדי הקבוצה | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.2.19 11:02

לפני שנים רבות מאוד ראיתי את ארסנל מביסה בקלות את שפילד יונייטד 0:3 באצטדיון הייבורי הזכור לטוב. אחרי המשחק ישבתי בפאב סמוך, מלא באוהדי ארסנל. להפתעתי קיללו כולם את המנג'ר ג'ורג' גרהאם, ואחד האוהדים אמר שכינוייה של הקבוצה "ארסנל המשעממת" (boring Arsenal ) הוא מוצדק לגמרי. אני כותב "אמר", אבל הוא צעק את הדברים בקולי קולות וריח הבירה שנדף מפיו הבריח אותי עד מהרה מהמקום.

גרהאם דיבר באותו ערב על "מבחן התוצאה", אבל את אוהדי ארסנל זה לא שכנע. הם לא אהבו את המנג'ר על אף שהיו לו הישגים נכבדים. על ארון הגביעים מסתכלים פעם אחת, אולי פעמיים, אבל עונות שלמות בלי כדורגל מהנה פוצעות את לבם של האוהדים הנאמנים. הסטיגמה "ארסנל המשעממת" פגה רק בימי ארסן ונגר הצרפתי.



מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר הוא פחות דוגמטי מגרהאם ויש לו יחסי ציבור טובים יותר. אבל אחרי שניסה את כוחו בקבוצות רבות אין מנוס מהקביעה, שיש לו נטייה לאמן כפי ששיחק. הוא היה שחקן טוב, אבל לא הכי יצירתי. הוא תרם למכבי חיפה ולמכבי תל אביב 200 אחוז מהיכולת שלו. צריך לכבד את זה וגם את משחקיו הרבים בנבחרת ישראל. הוא אדם עם הרבה הומור עצמי, ואת זה קשה מאוד למצוא בענף.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


כמאמן הוא נוטה למשחק זהיר, גם כאשר יש לו כלים לשחק הרבה יותר טוב. מכבי חיפה הצעירה עלתה על בית"ר ירושלים בהרבה במחצית הראשונה והמשחק השתנה רק אחרי ששחקנה ג'ורג' מנדז'ק הורחק בצדק גמור. אני חייב התנצלות ליוסי בניון, שתמיד היה חביב עליי במיוחד. יש לו עדיין ניצוצות של גדולה, אבל קשה לו לסחוב קבוצה שלמה על גבו הצנום. בכל זאת, במשחק נגד מכבי חיפה הוא תרם המון, התרוצץ בכל המגרש וזכה בצדק לאהדת הקהל. אנטוני וארן הבקיע שער נהדר ובזאת תמה תרומתו לבית"ר ירושלים. פרדי פלומין הוא שחקן מעולה, אבל הקבוצה כולה חייבת לשחק יותר התקפי כדי שהוא יציג את מלוא יכולתו. אוהדי בית"ר ירושלים אינם מחבבים במיוחד את טל בן חיים, אבל למען האמת הוא עושה כמיטב יכולתו.

קשה להאמין שקלינגר יגיע לפליי אוף העליון. הוא מחלץ את בית"ר ירושלים מסכנת ירידה וגם זה אולי הישג בעונה כה ירודה. נדהמתי מכך ששחקני חיפה נלחמו יותר מאשר הבית"רים, בעיקר במחצית הראשונה. מאמן חיפה מרקו בלבול נראה כרגע כאיש הנכון במקום הנכון. אם זה נכון גם לגבי קלינגר, אז המצב באמת מייאש. אפשר לחבב את קלינגר אבל לסלוד מהכדורגל שלו. בעצם, זוהי האופציה היחידה בפני אוהדי בית"ר ירושלים.

אדום עצוב

שתי הקבוצות האדומות בעיר נחלו תבוסות מרגיזות של 3-0 בבית. עם זאת, ההבדלים הם עצומים. הפועל ירושלים הוותיקה היא האחרונה בליגה א' צפון; הפועל קטמון ירושלים היא עדיין השנייה בלאומית.

כבר התרגלנו לתבוסות של הפועל הוותיקה אבל הן נוחתות עליה בתכיפות נוראה. התבוסה של קטמון בבית להפועל מרמורק היא קשה במיוחד. כרגיל אני מתנגד לתופעות של היסטריה, תומך מאוד במאמן ליאור זדה ולא רואה בעלייה לליגת העל את חזות הכול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר