אור זהבי (צילום: ניר קידר)
אור זהבי (צילום: ניר קידר)

"אור זהבי עוד לא הגיע ל-50 אחוז מהפוטנציאל שלו"

אחד הגורמים המרכזיים להתייצבות ההגנה של בית"ר ירושלים הוא אור זהבי המפתיע. נמצא האיש שיוביל את החוליה האחורית בעתיד? "יכול להתפתח פה בלם לשנים רבות"

פורסם בתאריך: 15.2.19 11:33

עונה לא פשוטה עוברת על בית"ר ירושלים, עונה סבוכה ולא יציבה – כזו שאוהדי הקבוצה לא ירשמו בספר דברי הימים כאחת הטובות של המועדון, בלשון המעטה.

בתוך כל אי היציבות שאפיינה את בית"ר ירושלים השנה, כולל החלפת בעלים רגע לפני פתיחת העונה, הגנה לא יציבה שספגה שערים בצרורות, החלפת מאמנים ואף התקפה מגמגמת שלא תמיד מוצאת את עצמה – בבית וגן מתנחמים בנקודת אור גדולה, תרתי משמע: הבלם אור זהבי, שגדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, נמצא בעונת פריצה שלו והפך להיות בתקופה האחרונה אחד הבאנקרים של ניר קלינגר בהגנה – עד כדי כך שטל כחילה, שבשנה שעברה כבר היה חלק מסגל נבחרת ישראל, מוצא את עצמו על הספסל, ומיקי סירושטיין, הפרטנר של כחילה מהעונה שעברה, עבר לעמדת הקשר האחורי. נדמה כי כולם מסביב מפנים לזהבי הצעיר את הבמה.

בעוד חודשיים יחגוג זהבי 23, גיל נהדר לפריצה עבור כדורגלן, ובסביבתו של השחקן מספרים על חלום שמתגשם. "אור חי את החלום", אומר אחד ממכריו. "הוא מאושר מההזדמנות שניתנה לו, והוא אוחז בה בשתי ידיים ולא מתכוון לוותר עליה".



זהבי החל את דרכו בכדורגל בגיל עשר, דווקא במדי יריבה העירונית והגוססת, הפועל ירושלים. שנתיים לאחר מכן עבר לבית"ר, שם שיחק עד שסיים את גיל הנוער. הוא אמנם שיחק בכל קבוצה במחלקת הנוער שאליה השתייך, אבל אף אחד לא סימן אותו כדבר הבא, והוא החל לחפש את דרכו. תחילה חזר להפועל, אך הפעם לקבוצה הבוגרת, בעונת 2016/17, וירד איתה מהליגה הלאומית לליגה א'. הוא מיעט לשחק, והיה פצוע לתקופות ארוכות – כל זאת תחת הדרכתו של המאמן דויד מרטן.

"הכרתי די טוב את אור, וגיא לוזון דיבר איתי עליו בתחילת השנה כשהוא חזר מהשאלה", מספר מרטן, כיום עוזרו של ניר קלינגר בבית"ר, בשיחה עם "ספורט כל העיר", על הדרך שבה הפך זהבי מבלם בליגה א' לשחקן לגיטימי בליגת העל. "המזל שלו היה שבתחילת השנה לא היינו מגובשים מבחינת הסגל, והיו לא מעט בעיות, כידוע, עוד לפני שחוגג הפך לבעלים. הוא ניצל היטב את הסיטואציה".

בבית"ר זהבי שיחק בתחילה בעמדת המגן השמאלי, עמדה זרה לו: הוא אינו מגן טבעי כלל, ודווקא רגל ימין היא החזקה שלו. "היינו שרויים בחוסר ודאות, אז אור שיחק בתפקידים מסוימים כי לא היתה לנו ברירה. הוא עשה את זה בצורה הכי טובה", משחזר מרטן. "הוא גילה יכולת טובה במחנה האימונים, וגיא החליט להחתים אותו אחרי שהתרשם ממנו מאוד וחשב שהוא יכול להיות בלם בסגל. אור הוא בחור שעובד קשה. שחקן צעיר וממושמע. אני צופה שיגיע לרמות הגבוהות, ובית"ר תרוויח שחקן להרבה שנים – ועוד שחקן בית".

זהבי, משחק לצד טל בן חיים הוותיק בהגנת בית"ר, ועושה 'סטאז" אצל בלם הנבחרת לשעבר. אט-אט ובהדרגה הפכה בהנהגתם חוליית ההגנה, שהייתה אחת מנקודות התורפה של בית"ר השנה, ליציבה מאוד.

"הוא לומד המון מטל, שמכוון אותו, נותן לו טיפים ועוזר לו", מציין מרטן ומוסיף: "ניר קלינגר מאמין מאוד באור, והוא לא מפחד לתת לצעירים לשחק. הוא מטפח את אור, וזה משתלם לו. ניר זה הדבר הכי טוב שקרה לאור".

אור זהבי (צילום: ניר קידר)

אור זהבי (צילום: ניר קידר)

מי שמכיר היטב את זהבי הוא המאמן עמית ברבש, שזהבי עבר תחת ידיו במחלקת הנוער של בית"ר. ברבש גידל שחקנים רבים עבור הצהובים-שחורים, אך מה דעתו על זהבי? כפי שמיד תוכלו להבין, ברבש לא אהב את גישתו של הבלם.

"ההתנהלות שלו לא היתה לרוחי", מספר ברבש בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא היה אמנם מנהיג, אבל ממש לא חיובי ולא אהבתי את שפת הגוף שלו".

למרות זאת ברבש, שאימן את בית"ר נורדיה בשנה שעברה, רצה להחתים את זהבי. הבלם הצעיר התאמן תחתיו לאורך כל קיץ 2017, אחרי שקיבל המלצה משחקן הקבוצה דאז, שי ניסים. דעתו של המאמן השתנתה באותה תקופה: "הוא היה הכי טוב אצלנו, וגיליתי בלם בוגר יותר", אומר ברבש. "הוא השתנה. בהפועל ירושלים הבחינו בזה כשראו שהוא פותח בכל משחקי האימון, ולא הסכימו לשחרר אותו אלינו".

הפועל ביקשה דמי שחרור בסך 40 אלף שקלים תמורת זהבי, ולאחר שבנורדיה סירבו לשלם את הסכום, אימץ אותו מרטן אליו – ונהנה ממנו בליגה השלישית. זהבי עשה עונה נהדרת בליגה א' צפון, תחילה תחת מרטן ולאחר מכן אצל אופיר עזו שהחליפו.

"אם לומר את האמת, אני מופתע מהמהירות היחסית שבה הוא הגיע לבוגרים של בית"ר והפך להיות שחקן לגיטימי. הייתי בטוח שזה יקרה רק בעוד שנתיים-שלוש", מודה ברבש.

כישרון, כך מספרים, לא היה חסר לזהבי מעולם, אבל לא תמיד הכדורגל היה בראש מעייניו, אבל נדמה שבשנה שעברה הוא עשה סוויץ'. "אור מוכשר מאוד, אבל כישרון לבד לא מספיק והוא הבין את זה", מספר חברו מהפועל ירושלים, השוער אמל חאיק שמשחק כיום בבית"ר נורדיה. "אופיר עזו גרם לו להבין שהוא חייב להיות חזק מנטאלית, ואני שמח בשבילו שהוא עשה את ההתקדמות ושעכשיו הוא בבית"ר. הוא לא הגיע ל-50 אחוז מהפוטנציאל שלו, והוא יכול להגיע רחוק ולקבע את מעמדו בבית"ר".

"קלינגר עושה איתו עבודה נהדרת, והוא שיפר את המשחק שלו", מוסיף ואומר פרשן הכדורגל אורי אוזן בשיחה עם "ספורט כל העיר". "לפעמים צריך מאמן שמאמין בך, וקלינגר מאוד מאמין בו – וגרם לטל כחילה לרדת לספסל. כיף לראות אותו עוזר לבית"ר, שנמצאת במגמת השתפרות בצד ההגנתי. אור הוא חלק מכך".

אוזן טוען שלזהבי יש עוד מקום רב לשיפור: "היתרונות שלו ברורים: משחק ראש נהדר, מהירות גבוהה מאוד יחסית לבלם, אבל הוא חייב ביטחון עם הכדור. אלה דברים שבאים עם הניסיון. בינתיים הוא צובר ביטחון, לאט-לאט, ולא עושה דברים שהוא לא יודע. יכול להתפתח פה בלם לשנים רבות לבית"ר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר