יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

דעה | ניצול הזדמנויות וקשרים: כך יצליח יוסי בניון בתפקידו החדש בבית"ר

ניסיון ניהולי אין לבניון, אבל כן יש לו עין חדה לאיתור כישרונות והיכרות מעמיקה עם צמרת הכדורגל האירופי. אם הוא ינצל אותם, השמיים הם הגבול | טור דעה

פורסם בתאריך: 28.4.19 10:16

לפני קצת יותר משבועיים ההערכות והדיבורים בנוגע לעתידו של יוסי בניון הפכו לרשמיים. בניון, גדול כדורגלני ישראל, פרש מכדורגל לאחר 22 שנה של הצלחה ישראלית ובינלאומית ותלה את הנעליים דווקא בצהוב-שחור של בית"ר ירושלים. היהלום מדימונה יהפוך בעונה הבאה למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, תפקיד שעד כה לא אויש במועדון.

אז נכון, לבניון אין ניסיון כמנהל מקצועי, וזו תהיה הפעם הראשונה בחייו שבה הוא הופך מחבר לקבוצה לדמות סמכותית עם הרבה מאוד כוח והשפעה. אין ספק שהמנהל המקצועי בניון יצטרך להתנהל אחרת, יצטרך לדעת להתנתק מהרגש והאמוציות שאפיינו את בניון הכדורגלן.



לתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר דרוש ניסיון רב, תושייה וקבלת החלטות נקייה. בניון יצטרך כעת להוכיח שיש לו את הכדורים הנכונים ואת היכולת לפעול רק על פי האינטרס של בית"ר ובראיה של כמה שנים קדימה.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הביקורת שנשמעת על כך שלבניון אין את הניסיון הדרוש לתפקיד הזה, היא נכונה. אבל, זה לא אומר שבניון נועד לכישלון. אילו היה מדובר באדם או בשחקן שלא עשה דבר או שניים בכדורגל, או שרשם הצלחה גדולה רק בכדורגל הישראלי, הייתי מסכים איתם. אך בניון כבש כל פסגה אפשרית מבחינת כדורגלן ישראלי, הוא שיחק בספרד בהצלחה גדולה, עבר במועדוני הפאר בליגה האנגלית, שם גם כבש את השער הבלתי נשכח נגד ריאל מדריד בברנבאו, ובעיקר התאמן ברמות הגבוהות ביותר ולמד איך עובדים המועדונים המצליחים ביותר. הוא גם למד איך מנהלים ומתנהלים מול שחקנים עם אגו מנופח, ואולי הכי חשוב – הוא ניחן ביכולת לגלות כישרונות צעירים ויש לו את המעמד וההשפעה למשוך אותם לירושלים.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


טוב עשה בניון שדרש מחוגג להכניס בחוזהו סעיף המקנה למנהל המקצועי את כל הסמכויות המקצועיות ולהיות האחראי הבלעדי על קבלת ההחלטות, שכן לחוגג אין ניסיון בתחום ואפשר היה לראות את הטעויות הגדולות שעשה הבעלים יחד עם אלי אוחנה בבניית הקבוצה ובכישלון המוחלט בהנחתת רכש במהלך העונה האחרונה.

חוגג יעבור כעת להיות הדמות מאחורי הקלעים וזה יעשה לו ולבית"ר רק טוב. אם הוא יידע לתת לבניון שקט תעשייתי ויהפוך את היהלום לאוטוריטה המקצועית הבלעדית בבית וגן, הוא ימנע מכל הכאוס שהתחולל העונה בבית וגן לחזור על עצמו.

בשבוע שעבר כתבתי על טל כחילה ואופיר קריאף, שלא קיבלו את הקרדיט שמגיע להם. השניים הוכיחו במשחק מול מכבי פתח תקוה את טענותיי. קריאף הראה מה הוא שווה במרכז השדה, שהיה די אנמי בחודשיים האחרונים, והרבה בזכות רוח הלחימה שלו בית"ר הגיעה ללא מעט מצבים. כחילה, בפעם המי יודע, הראה כמה הנשמה שלו צהובה, והספרינט שנתן על 50 מטר כדי לכבוש את השער השלישי רק הדגישו את זה.

ואיך זה קשור לבניון? פשוט מאוד. המנהל המקצועי של בית"ר חייב להבין שכחילה וקריאף, ביחד עם דוד קלטינס, אור זהבי ודן איינבינדר, הם השלד שעליו הוא צריך לבנות את בית"ר. שיהיה בהצלחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר