שחקני הפועל (צילום: אורן בן חקון)
שחקני הפועל (צילום: אורן בן חקון)

הכל ידוע מראש בהפועל: ההפסד, הקיפוח וההרכב המוזר – הכל היה צפוי ועדיין מדכא

אור בוקר, כמו עוד כ-2,500 אדומים ביציע המזרחי, מתוסכל אחרי עוד הפסד בדרבי אבל לא מופתע מעוד החטאה של אגאדה, מעוד החלטה תמוהה של ה-VAR ומעוד החלטות מעוררות גיחוך של זיו אריה. ואיך זה ייגמר? הכל, כאמור, ידוע מראש והסוף לא אופטימי | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.4.22 09:23

1. "הכל ידוע מראש, אבל נשכח מהלב, שלאהוב אותך זה לשלם בכאב". מבלי לייחס כוונות להפועל ירושלים, ידעה הזמרת רונית שחר לספר את סיפורה כבר בשנת 1996. קאט ל-26 שנים מאוחר יותר, חרף העובדה שהכל היה ידוע מראש בדרבי הירושלמי – בעיקר איך הוא ייגמר – אין בכך כדי לנחם או לטשטש את הדיכאון והתסכול.

כ-2,500 אדומים ביציע המזרחי סיפקו אחלה תפאורה, כולל דגל פריסה ענק שריגש את ה-11 שעלו על כר הדשא, אבל גם בחסות החגיגות הכפולות של היריבה העירונית – הן של המימונה והן של ההישארות בליגה – היא עדיין הביאה כמות כמעט כפולה של אוהדים. נוקאאוט שיאכזב לעד.


2. עכשיו בואו נדבר קצת על ה-11 שמצאו דרכם אל ההרכב הפותח של האיש שלעד ייזכר כאגדה (בעיקר במובן הטרגי שלה), הלא הוא המאמן בעל המעמד היציב בישראל, ואולי גם מחוצה לה. בכל פעם שאתה נקרע מצחוק תודות לדמות נוספת שכתבה מכתב תודה לזיו אריה, יש חלק בך שמקווה שאולי סוף סוף המסר יעבור, רק כדי לגלות כי הדמות ההזויה במציאות עולה עשרות מונים על המקור.

אדוארדו גררו, הכלי ההתקפי הכמעט יחיד שמסוגל לדגדג את בית"ר, פתח על הספסל, בעוד את תפקיד הקיצוני מילא בפתיחה אשטה אווקה. אנרגטי ומסוכן ככל שיהיה, בתוספת אהבת הקהל העיוורת לשחקני הבית – גולר הוא לא. רוסלן ברסקי צוות לקישור שכולו זועק הגנה על חשבון אופק ביטון, ולצד האכזבה מכך שאחמד סלמן על הספסל, לא מעט שפשפו עיניים כדי לגלות שאיתי זדה הכישרוני, שבעולם מתוקן ובקבוצה שכבשה 21 שערי ליגה בסוף אפריל חייב היה לפתוח, אפילו לא בסגל. מצד שני, כשהאיש על הקווים ממילא לא דוגל בחילופים, לא בטוח כמה חשיבות יש לאלה המחממים את הספסל בקרבתו.

כך קרה שבמשחקה הכי חשוב העונה (מנטרה שחוקה, אבל נכונה) הן על היוקרה העירונית והן על החיים בליגה, הציגה הפועל עוד בונקר מפואר, כזה שחרף שליטה מוחלטת בחצי הראשון מול יריבה שספק אם אוהדיה זוכרים מתי היתה חלשה כל כך, לא אפשר לה לדגדג את איתמר ניצן. מנגד, יהונתן שאבי דחה את הקץ ומנע כבר בפתיחה שער וירטואוזי ממספר 10 בצהוב, שמסיבות מובנות ייקרא כאן מיכאל א.

3. כיאה להפועל, תמיד יהיה מי שייקח את החולשה הקיימת ויטפטף לה רעל מבחוץ. אוראל גרינפלד ידוע כבר מזמן כמי שלא סופר את הליגה המקומית ומשתמש בה כאתנחתא למשחקיו הנוצצים באירופה. השחצנות האופיינית לו הובילה משום מה לרצון להוכיח עליונות בדרבי הירושלמי גם מעמדת ה-VAR. דוד פוקסמן ראה היטב את העבירה של אילוז' יאהו מחוץ לרחבה, כמו גם את העובדה שגל מאיו רץ לצדו בדרך לשער, ושלף בצדק צהוב. אבל כיצד יוכל שופט צעיר לערער על סמכותו של האיש המגובה תמידית ועושה באיגוד השופטים כבתוך שלו? התוצאה: יתרון צהוב במניין השחקנים וקיפוח זועק מאיצטדי ועד הרשתות החברתיות.

ואם כבר משחק מלוכלך מחוץ לגבולות המגרש, כמה מתאים לנציגי לה פמיליה לשתול אוהד בית"ר בלב היציע האדום כדי שיפוצץ בו רימון עשן צהוב. לך תסביר אחר כך לדיינים בבית הדין הארכאי של ההתאחדות שאין לך אחות, בזמן שההדים מהשיר האינפנטילי "איך זה לקבל רימון?", עדיין טריים בראש. אם כבר לקחת עוד 3 נקודות שלא בצדק, גם פגיעה בכיס האדום הדליל לא תזיק.

 

 

4. עזבו רגע בעיטות לשער, למסגרת ואחוזי החזקה בכדור שלא משנים לאיש מלבד אנשי הסטטיסטיקה. הפועל מייצרת באופן קבוע מצב מסוכן אחד אמיתי בכל משחק ותו לא. בדקה ה-63 זה קרה לווילי אגאדה עם נגיחה מצוינת, שהספיקה רק כדי לתפוס את הראש נוכח הצלת ענק של איתמר ניצן.

שלוש דקות אחר כך הגיע העונש בצד השני, כשגם רייצ'מונד בואצ'י לא האמין כמה הוא חופשי במרכז הרחבה, ואפילו הספיק לנופף לשלום למאיו שמשום מה הפנה אליו את גבו, ולגוני נאור שהגיע באיחור, בטרם נגח רע למרכז השער, אבל חזק מספיק כדי ששאבי האומלל רק ילטף את הכדור בדרך לרשת. בהמשך, בית"ר החלשה לא הצליחה לנצל פרס מתנת אדבאיו אדליי, ששכח מתי קטף כדור לאחרונה בין כפפותיו החלקות, והמתח הווירטואלי נשמר עד הסיום.

המספרים היבשים מלמדים על נקודה בודדת מ-12 אפשריות בפלייאוף, ושני שערי זכות מול המעצמות מחדרה וקרית שמונה. מעמד המאמן נותר איתן, והפועל נותרה מעל הקו האדום בזכות פשלה רצינית במיוחד של עומר גולן.

זה כמובן לא מה שישאיר את הפועל בליגה, כי לא משנה אם מדובר בעידו שחר או רונית שחר – הכל ידוע מראש, אבל נשכח מהלב – בטח עד המשחק בשבת מול הפועל חיפה. בואו נמתח את הסיוט הזה עוד קצת עד הסוף המר, ונמשיך להאמין כל הדרך בחזרה לתהום הנשייה. יאללה הפועל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    אגב קהל בטדי- יש בעיה כרונית בספירת אוהדים שמגיעים לטדי. אתמול שני יציעים היו פתוחים מזרחי ודרומי.

    המזרחי מכיל כ-7,000 מקומות והדרומי כ-10,000 מקומות. מהתמונות של המשחק אתמול רואים בבירור שהמזרחי בתפוסה של כ-50% והמערבי של כ-60%. כלומר היו במשחק כ-10,000 אוהדים. לא ברור איך הגיעו למספר הכולל של 7,000 אוהדים בטדי. צריך לבדוק את העניין כי זה חוזר בכל משחק בטדי אם של בית"ר ואם של הפועל.

  2. BM06

    שמע אתה כתב הזייה
    גררו היה עם חום ולכן לא שיחק.
    קבוצה שביציעה נדלק רימון בצבע הקבוצה השנייה,( ע"י ילד אוטיסט ומגמגם שליח הלה פמיליה הניאו נאצים- חשוב לציין) לא נקנסת בבית הדין.
    אווקה לא שיחק חלוץ ועוד מלא גיבובי שטויות שלך..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה כיף שיש לכם את המנהל והמאמן הכי טובים בעולם בזכותם אולי תרדו ליגה רק בגלל השנאה שלכם לביתר וגם הקנאה שלכם לביתר הלוואי תרדו ליגה רק חבל נפסיד 9 נקודות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר