שחקני הפועל ירושלים קבוצתי (צילום אורן בן חקון)
שחקני הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

הקם להורידך, השכם להורידו: לקראת המשחק של הפועל מול מכבי פ"ת

למרות הניצחון הגדול מול הפועל חיפה, האדומים עדיין חייבים לנצח את הלוזונים ולסגור את סיפור העונה הזו בסטייל. ולא, זיו אריה, אסור לחשוב שתיקו טוב

פורסם בתאריך: 1.5.22 18:34

1. אין כמו לקנח משחק כדורגל רווי אמוציות בשאגות ניצחון, קפיצות עד השמיים ושירה משותפת עם השחקנים. זה נכון לגבי כל אוהד כדורגל, אך בגלל העובדה שלאוהדי הפועל ירושלים אין רגעי אושר רבים כאלו בעונה הנוכחית, השמחה גדולה עשרת מונים. זו היתה ההרגשה של כ-300 אדומים משולהבים בסיום המשחק בסמי עופר במוצ"ש.

2. שעתיים קודם לכן, ספק גדול אם מי ממאות האוהדים, שהצטיידו בתופים, דגלים ואפילו מצילתיים ביציע K באצטדיון החיפאי, האמינו שכך זה יסתיים. לא ברור מה קשה ומבאס יותר – לכסוס ציפורניים בואכה לגלות (שוב) הרכב בעל אוריינטציה הגנתית במשחק מאני טיים, או לקוות לניצחון צהוב בדו קרב התחתית המקביל.

אז כן, אדוארדו גררו ואופק ביטון שוב פתחו על הספסל במשחק בו הפועל חייבת להבקיע. התוצאה? הכדור היחיד למסגרת ששיגרה הפועל במחצית הראשונה היה שער פסול של ווילי אגאדה בחלוף דקה וחצי, במשחק מול קבוצה שספק אם שחקני הסגל המורחב שלה ידעו על קיומו. בסביבתי הקרובה היטיבו לנסח סיכום ביניים יצירתי: "כבר 45 דקות בלי גול וכדור שמתגלגל כמו צב".

משהעז זיו אריה לשנות מערך (תודה לאל – הפעם זה קרה בדקה ה-46 ולא ה-80) ולצוות את גררו לחוליית ההתקפה על חשבונו של רוסלן ברסקי, נטלה הפועל את המושכות, שלטה במשחק ובחלוף 7 דקות אפילו סיפקה לאוהדיה סיבות לזנק באוויר עם דריבל בלתי נשכח של גיא בדש וסיומת קלאסית של אגאדה. בהפועל כמו בהפועל, נדרשו עוד כמה דקות חרדה תודות לקוון החלש אבי גולדשטיין, שזכה למזלו ולמזלנו לגלגל הצלה מתנת ה-VAR.

למרות חילוף הגנתי מקומם – נועם מלמוד במקום גיא חדידה, תוך הזמנת לחץ מיותר במשך 20 דקות תמימות כדי לשמור על התוצאה מול יריבה שלא קיימת, אנשי הקלאץ' של הפועל היו גוני נאור עם בישול אלגנטי, וכמובן גררו, שנעץ בקור רוח את השני והוכיח מדוע הוא חיוני כל כך במשחקים שחייבים לנצח. מחמאות גם לאדבאיו אדליי על משחק נקי מטעויות לצד שתי הצלות ענק ולאשטה אווקה על ניהול משחק אחראי מאחור וטונות של נשמה בשילוב רוח לחימה.

 

 

3. כעת חשוב מאוד לנחות אל קרקע המציאות בהקדם ולהבין שהמשימה עדיין רחוקה מסיום, כשהכל מתנקז ל-90 דקות על החיים בעוד שבוע בדיוק. בית"ר אמנם פתחה רגליים חלקית בהתמודדות מול החבר אבי לוזון, אבל בסיטואציה שנוצרה והפרש השערים הפחות גרוע של היריבה, הפסד ביתי מול מכבי פתח תקוה יוריד את הפועל אל מתחת לקו האדום ולמעשה יחרוץ מעשית את גורלה בדרך לליגה הלאומית.

למי ששכח, מדובר בקבוצה שביצעה מהפך מרשים עם שלוש חתיכות תוך פחות מחצי שעה במשחק הקודם מול הפועל, ואמש, עם עזרה או לא, עמד מאזנה על שני שערי זכות כבר בדקה ה-19 – בדיוק הכמות שכבשה הפועל מול היריבה העירונית ב-4 משחקים – 3 בליגה ואחד בגביע הטוטו.

ללוזונים אין יותר מה להפסיד, וזו בדיוק הסיבה שחייבים לטרוף את הדשא, לשחק התקפי ולנסות להבקיע מהשנייה הראשונה. עוד ניסיון לשחק לאחור כאידיאולוגיה בתקווה ללקט נקודה, עלול לגרור טרגדיה ספורטיבית שתתעלה אפילו על הספירה הלקויה בדרבי ההוא.

המסר השבוע לשחקנים חייב להיות חד וברור: הקם להורידך – השכם להורידו! אם רק ימשיל עצמו זיו לאריה מהקוסם מארץ עוץ ויעלה למשחק חייו עם אומץ בליבו, הפועל תוכל לקבוע עובדות בשטח ולהצהיר קבל עם ועדה שבעונה הבאה יתקיימו משחקי דרבי הן בירושלים והן בפתח תקוה.


מחפשים דירה בירושלים? היכנסו ללוח הדירות הגדול של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר