עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | נקודת תורפה? הפועל חוטפת יותר מדי נקודות וככה היא תתקשה להגיע רחוק

בעוד שההתקפה מתקתקת, ההגנה של עודד קטש חורקת וסופגת ביותר מדי רבעים למעלה מ-20 נקודות. כעת, אחרי ההפסד בצרפת - אין יותר מקום למעידות | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.11.19 09:38

בהפועל ירושלים של העונה רב הנסתר על הגלוי. מצד אחד, נראה שהסגל התחזק והשתדרג, אבל על המגרש זה קצת משקר. מבחינה הגנתית יש שיפור מהעונה הקודמת, אך האם זה מספיק? לא מספיק, ויותר מזה גם לא מספק.

האדומים חוטפים יותר מדי רבעים מעל 20 נקודות, דבר שלא משאיר הזדמנות לגמור משחקים בשלב מוקדם. אם נסתכל על מבחן התוצאה, אז עודד קטש ושחקניו בהחלט עומדים בו ועושים את שלהם. שני הפסדים בלבד רשמה בינתיים הפועל – אחד בליגה למכבי תל אביב ביד אליהו, ואחד השבוע בצרפת מול אורטז בליגת האלופות של פיב"א. בסך הכל לא רע, כי האדומים גם ניצחו עד כה 8 משחקים וגם הוסיפו לארון את גביע ווינר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אל תתנו לפנצ'ר בשלישי האחרון לבלבל אתכם, הקבוצה של קטש גדולה על ליגת האלופות. זו ליגה חלשה עם 4-3 קבוצות טובות ואיכותיות באמת (שהפועל כמובן ביניהם), וכל תוצאה אחרת מלבד פיינל פור באפריל תיחשב לכישלון. מה שכן צריכים לקחת בחשבון בהפועל הוא שאין יותר מקום לטעויות ומעידות נוספות. חשיבות המקום הראשון בבית היא קריטית בהמשך.

מילה לקטש ואסיים עם הפן האירופי: עידן זלמנסון היה נהדר בדקות ששיחק ביום שלישי בצרפת, אני לא מבין את ההתעקשות לתת לאחרים שהיו ביום פחות טוב לשחק במאני טיים. תן את הביטחון לישראלים והם יחזירו לך בגדול. גם הענק הליטאי לא מצליח לבוא לידי ביטוי במיעוט הדקות שהוא מקבל, תן להם קצת יותר קרדיט ותיצור את התלכיד מוכן, רחב יותר ותכליתי לרגעי הקלאץ'.

***

עכשיו, שבבירה כבר לא מושלמים באף מסגרת, ירד קוף מהגב. תאמינו לי שזה הרבה יותר בריא, עתה ירושלים בפרופורציות הנכונות. וכמה שזה חשוב לקראת משחק הגביע ביום ראשון מול הפועל תל אביב. הקבוצה של אריאל בית הלחמי תגיע לארנה שאין לה מה להפסיד (הפועל פייבוריטית ברורה, בטח בארנה), וזה המצב הכי מסוכן. אמנם הסנטר המוביל של התל אביבים, טרודוול, נפצע וגמר את העונה, אבל בשבוע שעבר הקבוצה התחזקה בגארד נפלא בדמותו של לנזל סמית'. שחקן שלמען האמת היה חסר לבית הלחמי בתבוסה לפועל במחזור השני בליגה.

קטש יהיה חייב להכין את הקבוצה בצורה הטובה ביותר, כי אם השחקנים שלו לא יגיעו חדים ומוכנים למפגש האדומות בראשון, הפועל תיפרד לשלום מתואר מחזיקת הגביע.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


ההתקפה של הפועל בהחלט טובה, ואם ההגנה תעלה רמה אז השמיים הם הגבול, אבל במצב של היום, בהתחשב בהגנה הנרפית והבינונית למדי, הקבוצה באדום מתבקשת פשוט לקלוע יותר בשביל לנצח. לשם כך עודד חייב ליצור עוד ספק נקודות קבוע. את הנקודות מצמד "ג'יי ג'יי" (ג'יימס פלדין וג'ייקובן בראון) אנחנו נקבל לאורך העונה כולה, גם סולימן בריימו כבר סומן כבאנקר לצידו של טיישון תומאס, אבל בימים שאחד מהם לא פוגע (אם לא יותר מאחד), או כמו שציינתי קודם, ביום שההגנה לא מתפקדת, זה לא מספיק, וירושלים צריכה לקבל הרבה יותר מאחד כמו טרנט לוקט למשל, שבצד ההגנתי עושה את העבודה בגדול, אבל התקפית הוא חושך מצרים. גם מנמרוד לוי, על אף תפקידו כשחקן ספסל קבוע, אני מצפה לייצר יותר נקודות, ושלא תבינו אותי לא נכון, לוי עולה למגרש ומשאיר בו הכל, ריבאונד, חסימות, מלחמה, נשמה ואגרסיביות – אבל זה שחקן שחייב לתת כל ערב לצד הנתונים הסטטיסטיים מעל 10 נקודות.



הפועל נמצאת רגע לפני משחק "על כסף" בגביע, ולאחריו תפתח ברצף של 3 משחקי חוץ לא פשוטים בכלל (בספרד, בחולון ובאשדוד), וכל זה אחרי הפסד – תקופה שתסמן הרבה על האופי של הפועל העונה.

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. נתי חגי

    כתבה יפה היית רק צריך לציין שלוקאט שחקן בנוני וגם ירדה משמעותית ביכולת של תומס

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר